Asielkat (sphynx) met vreselijke diarree

Hier kunt u alle vragen en onderwerpen kwijt over maag- darmproblemen.
Audrey

Re: Asielkat (sphynx) met vreselijke diarree

Berichtdoor Audrey » za 16 jul 2016, 16:51

George had vanwege zijn diabetes en zijn gevoelige darmen een heel strak dieet. Asbo is een ex-zwervertje die jat alle eten dat ze krijgen kan. Dus bij ons was niet constant voer beschikbaar maar wij hadden vaste etenstijden, met elke kat in een aparte kamer. Nu nog steeds want nu heeft Asbo dieet vanwege haar darmen. Als ze Pinkiepoes zijn eten zou jatten dan werd Asbo ziek en Pinkiepoes mager omdat hij tekort zou komen.

Snape eet zich als hij de kans kriigt compleet de obesitas kliniek in. Zijn huisgenootje Hebe is aan de slanke kant en houdt van af en toe een knabbeltje. Dus Snape krijgt 2 keer per dag eten en verders niet, maar voor Hebe staat altijd een bakje met brokjes. Op een plek waar zij wel bij kan maar Snape niet.

Er bestaan ook etensbakken met computerchips erin. Die gaan alleen open voor de kat met het juiste halsbandje. Dan kan je zelf programmeren welke kat uit welke bak mag eten. Heb ik zelf geen ervaring mee, maar andere mensen op het forum wel.

Tilly

Berichtdoor Tilly » za 16 jul 2016, 17:53

Ik had 6 sphynxjes, nu nog 3 maar ze krijgen hier vanaf kitten-af periode 3 maaltijden per dag en dat is goed te doen. Zowel de rauw vlees als brok eter. Ze zijn goed in shape laugh_sm niet te mager en niet te dik.
Het is net wat ze gewend zijn denk ik.
Groetjes, Tilly >^.^<

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 16 jul 2016, 18:20

Het is goed te doen om ze apart eten te geven. Heb ik met Joy ook jaren gedaan.
Kwestie van discipline.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 16 jul 2016, 20:31

Of die voerbakken kopen ,dan heeft iedere kat zijn eigen bak ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

mirnadaa

Berichtdoor mirnadaa » za 16 jul 2016, 23:46

Das ook een optie idd die surefeed bakken... Ik heb toen duifje op speciaal voer moeten zetten en de rest moest mee... Geloof me dat word een dure hobby als 4kg 60 euro kost en het een week meegaat... Niet gaaf

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Miran

elle

Berichtdoor elle » zo 17 jul 2016, 10:09

Dank jullie wel voor de tips. Erg fijn dat je hier altijd terecht kunt met vragen en je sores.
Zo ook deze ...
Wij wonen op een twee kamer appartement van 50 m2 op drie hoog. Wij, is mijn man , drie spynxen en ik.
We hebben een lekker balkonnetje waar een groot net voor is gespannen en de deur altijd open staat.
Er hangt een katten trapeze om in te liggen en te gluren. Binnen staan 2 grote krabmeubels en zo'n xxl krabton. Voor de rest liggen er overal kleedjes en katten pompoenen om in en onder te liggen. Dus je ziet, het ontbreekt onze herplaats pensioen dames aan niets (toch?)
Ik werk zelf full time. Mijn man parttime.
Ik heb echt te doen met Nikki maar zit hier in een discussie met mijn wederhelft. De voer tips kan ik ter harte nemen. Maar wat vinden jullie van mijn woonsituatie? Wonen niet groot en er zijn al 3 dames met een eigen wil. Maak ik het voor hun misschien minder leuk als er een vierde bij komt ?
Zo te lezen is Nikki een lieverd en ik heb er hier echte kattenkoppen tussen zitten.
Zal Nikki haar leven wel leuker worden bij ons?

Ik denk alleen maar , alles beter dan t asiel !
Maak ik t mezelf te moeilijk?

Groetjes
Elle
Groetjes,
Elle

peggy72

Berichtdoor peggy72 » zo 17 jul 2016, 10:42

Het gaat helaas niet op zoals hier geschetst wordt. Ook een voer automaat is geen optie. Als je haar een thuis wil bieden wil ik je best bijstaan met tips. Hier lopen meerdere alvleesklier patiëntjes in huis en door echt heel strikt te zijn en alles goed na te volgen kan dat perfect werken. Brokken bij een kat met een alvleesklier die niet goed werkt is funest en je zult het probleem nooit onder controle gaan krijgen. In brokken zit ook nog eens veel te weinig vocht en dat heeft een alvleesklier patientje veel nodig. Dus er mogen geen brokken vrij te pakken staan. Daarnaast werkt het beste vers vlees. En daar zul je dus een versie moeten geven zonder toevoeging van olie en dat soort dingen. Bij iedere maaltijd moeten de korrels erover. En met de tijd kun je dit als je het goed doet afbouwen. Een kat met slecht werkende alvleesklier en epi heeft altijd honger. En zal hier dus ook veelvuldig om vragen. Daarom is meerdere maaltijden per dag het beste. Een kat met deze problemen kan veelvuldig braken en ook buikpijn hebben. Dit zul je goed in de gaten moeten houden. Ook maagzuurremmer doet wonderen bij zo'n aandoening.

peggy72

Berichtdoor peggy72 » zo 17 jul 2016, 10:45

Het begin zal moeilijk zijn maar als alles eenmaal onder controle is dan zul je alleen nog met voer rekening moeten houden. Alles beter dan het asiel.....dat zou ik niet zo gauw zeggen. Er wordt daar wel de hele dag naar ze omgekeken. Alleen op het gebied van voeding is daar nog een heleboel te halen

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 17 jul 2016, 10:46

Persoonlijk denk ik dat de woonruimte het minst belangrijke is.
Hoe je andere dames zullen reageren blijft altijd afwachten, maar met de juiste introductie zou het prima kunnen gaan.
Het speciale voer voor haar, de medicatie en eventuele aanvullende medische onderzoeken zullen het grootste struikelblok zijn.
Dat kun alleen jij bepalen. Het zou super zijn als ze bij iemand van het forum een huisje zou kunnen vinden.
Groetjes Clem
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » zo 17 jul 2016, 10:48

Waarom het niet werkt met een voer automaat is omdat de korrels niet langer als 10 minuten op het eten mogen zitten. Daarna is het schadelijk voor het bekkie van de kat

Terug naar “Maag- darm problemen”