Ontlasting onderzoek laten doen

Hier kunt u alle vragen en onderwerpen kwijt over maag- darmproblemen.
Cleo2018

Ontlasting onderzoek laten doen

Berichtdoor Cleo2018 » di 08 mei 2018, 10:10

Nou toch maar een ontlasting onderzoek laten doen.. het blijft kwakkelen met de ontlasting.. ik kan nou niet zeggen dat ik heel tevreden ben over haar ontlasting..

Nou ontlasting van 3 dagen heen gebracht en de uitslag van het uitgebreide onderzoek is NEGATIEF..

Voorstel is ander voedsel. Dat kon ik kopen bij de dierenarts, voor gevoelige darmen...

Wat zouden jullie in deze doen?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Audrey

Re: Ontlasting onderzoek laten doen

Berichtdoor Audrey » di 08 mei 2018, 13:26

Heb je al rauw voer geprobeerd? Weet je wat er zit in het voer wat ze nu krijgt, waar ze die zachte poep van heeft? Bv. de ene kat doet het prima op kip, de andere juist helemaal niet. Het is een beetje detective werk.

Ik geef alleen nat voer. Asbootje (siamees / tonkinees achtig typje, geen sphynx) krijgt veel te harde poep van droogvoer, en dat doet pijn bij het poepen. Echt zielig. George kreeg echt de totale schijterij van de Royal Canin sensitive, eigenlijk van alle Royal Canin. Maar Pinkiepoes gaat daar wel OK op. George kreeg alleen goede poep van Carnibest Diabetes, maar dat zit vol kip dus voor katten die daar niet tegen kunnen is dat geen goed plan. Pinkiepoes lust geen kip maar heeft gelukkig geen diabetes (dat had George wel). Pinkie eet nu Naturis Rund, gemengd met Carnibest Sensitive.

Cleo2018

Berichtdoor Cleo2018 » di 08 mei 2018, 16:14

Jij hebt helemaal pech met je poezen en hun voeding.. ze hebben allemaal wat..

Ik zelf vind dat rauw niet zo prettig..

Ze had dus Iams bij haar vorige eigenaar daar was ik niet zo blij mee dus ik heb haar op ander voer gezet (rustig aan vermengd) leek beter maar na 2 dagen weer bal.. toen weer terug gezet op iams en dat ging weer goed.. nu net 1,5 week weer slecht geweest en gisteravond en vandaag weer goed..

Ik heb nu Canagan gehaald zalm.. mag ze maar max 35 gr per dag van.. ben benieuwd of dat gaat helpen als dat niet helpt dan zit ik waarschijnlijk toch aan vers vast..
ik vind het zelf super goor om te geven en heb geen plaats in mijn vriezer (maar dat kan opgelost worden als het echt nodig is)

Cleo2018

Berichtdoor Cleo2018 » di 08 mei 2018, 16:16

Iams kip heeft ze.. maar dat heeft ze dus van kitten af aan gegeten en bij mij was het ineens zo dat ze aan de race ging. Ik heb het specifiek nog gevraagd aan haar oude eigenaar.. nooooit last gehad

Audrey

Berichtdoor Audrey » di 08 mei 2018, 17:42

Toch zou ik vooral op eigen ervaring afgaan. Nu heeft ze wel diarrhee en dat zou best aan het voedsel kunnen liggen. Bovendien kan de samenstelling veranderd zijn.

Cleo2018

Berichtdoor Cleo2018 » di 08 mei 2018, 19:05

Ik ga het proberen op dat andere voer en zien wat er gebeuren gaat

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 08 mei 2018, 20:01

Lastig en toch wel vaak voorkomend probleem bij sphynxen.
Het is vaak inderdaad goed zoeken naar een voer waar ze het goed op doen.
Die worsten nemen niet zoveel ruimte in hoor. Gewoon in plakken invriezen en elke keer er het benodigde uithalen.
Groetjes Clem
Afbeelding

Cleo2018

Berichtdoor Cleo2018 » di 08 mei 2018, 23:15

Ik ga eerst dat Canagan proberen en dan zonder kip want dat lijkt de boos doener.. ze krijgt Schotse zalm.. ben benieuwd..

Ik moet me houden aan de richtlijn qua voeding en dan zou ze max 35 gr per dag mogen.. ik vind het heel weinig..

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 09 mei 2018, 08:26

Hoi Cleo,
dit is mega balen inderdaad van kip krijgen veel katten diarree ,rauw zou het aller beste wezen ,je kan ook blikken paard kopen dat is vlees waar ze eigenlijk bijna nooit op reageren,
Let op he DA doen waar ze zelf beter van worden sommige hebben al 100 de € uitgegeven aan brokken wat niks hielp,

We gaan ons in ieder geval rot duimen !!!
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Cleo2018

Berichtdoor Cleo2018 » wo 09 mei 2018, 08:31

Super bedankt.. dit voer komt niet bij de DA vandaan maar een dierenspeciaal zaak. Ik laat me er niet in luizen door brokken van de DA die daar staan omdat de vertegenwoordiger toevallig een reisje aangeboden heeft in ruil voor het uitstallen van zijn spullen hahahaha..

Ik vind het zelf gewoon een heel vies idee dat rauw.. maar als deze brokken actie niets mocht uitwijzen ga ik het maar proberen.

Eergisteravond een keurige drol.. gister ochtend een keurige drol en vanmorgen weer drama..

Morgen start ik met het nieuwe voer dan kan ik haar in de gaten houden want dan ben ik de hele dag thuis..

Terug naar “Maag- darm problemen”