Lykoi Vallée Des Dieux Chupi Romulus

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Lykoi Vallée Des Dieux Chupi Romulus

Berichtdoor Clemmetje » vr 18 sep 2015, 21:00

Je weet er echt veel vanaf.
Hoeveel fokkers zijn er nu wereldwijd en weet je ook wat er precies anders is aan de vacht?
Ik zie ze ook vaak op foto's kaler worden, is dat tijdelijk?
Groetjes Clem
Afbeelding

Bridget

Berichtdoor Bridget » vr 18 sep 2015, 21:42

Hoeveel fokkers exact weet ik eigenlijk niet, ik volg er een 8 à 10-tal (denk ik), in elk geval zodra ik mijn FB open zie ik foto's en filmpjes van Lykoi's.
Wat de vacht betreft, ze verharen en gezien ze geen ondervacht hebben kunnen ze idd bijna kaal lijken. Sommige hebben ook meer vacht dan andere...
In elk geval hoe Romulus er zal uitzien wanneer hij volwassen is daar heb ik geen garantie op, het kan zijn dat hij weinig vacht zal hebben, maar hij kan ook veel vacht hebben. Fokkers kunnen daar zelf geen uitsluitsel over geven. Romulus mama bv heeft weinig vacht, zijn papa heeft vrij veel vacht, het belangrijkste is dat ze de weerwolf look moeten hebben. Hun neus is helemaal kaal, geen sprietje haar, rondom de ogen is er ook amper vacht, rond de mond ook heel weinig en je kan duidelijk zien wanneer je bv zijn poten bekijkt dat je door de vacht heen zijn huid ziet.

Dit was Romulus op de leeftijd van 5 weken:
Afbeelding

Dus ja je ziet een enorme verandering in zijn vacht hoe hij nu is.
Afbeelding

Dit is Lenticchia (de papa)
Afbeelding

Dit is mama Diana
Afbeelding
Afbeelding

Bridget

Berichtdoor Bridget » za 19 sep 2015, 10:19

Hoi Clemmetje, ik heb het eens gevraagd bij Christine hoeveel fokkers er exact zijn met Lykoi's. In Europa zijn er 2 waaronder Christine (Frankrijk), de andere is in UK, 1 in Israel, 1 in Zuid-Afrika, 1 in Australie, 2 in Canada en de rest in Amerika (11). In totaal zijn er dus 18 fokkers over heel de wereld die Lykoi's hebben, maar 7 ervan zijn nog maar pas begonnen en zullen dus nog niet direct kittens beschikbaar hebben.

Dus eigenlijk mag ik extra blij zijn dat ik mijn eigen wolfje al heb wub_sm
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 19 sep 2015, 10:51

Bedankt voor alle informatie.
Geeft ook wat duidelijkheid over de vacht.
Voorlopig komt er hier geen kat bij maar als het wel zover is staat de Lykoi wel bovenaan op het lijstje.
En je mag zeker van geluk spreken dat Romulus jouw gegund was.
Groetjes Clem
Afbeelding

Bridget

Berichtdoor Bridget » za 19 sep 2015, 11:23

Ja ik ben echt super blij met mijn Romulus!

En ja wie weet in de toekomst wolfjes bij jou in huis...er mogen gerust wat fokkers bijkomen, hopelijk dan wel enkel de goede, nu het ras nog op een goede, eerlijke en gezonde manier word uitgebreid...Dus ja jij zou echt wel als fokker in aanmerking komen om mee te investeren in het ras.
Ene met Sphynxjes klikt het echt wel, ze zijn enorme speelvogels en ook echte knuffels, dus toch al 2 eigenschappen dat de Sphynx ook heeft. En ze zijn ook heel nieuwsgierig...ook iets van de Sphynx... razz_sm Moet ik nog verder vergelijken? merry_sm
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 19 sep 2015, 18:40

Briget bedankt wat leuk om te lezen !!!!!! heel leuk ook om de foto's te zien ,inderdaad zie je dat jou mannetje later iets meer haar heeft ,maar wie weet wat er nog gaat gebeuren ,,Mams is zeker heel mooi na de beschrijving van jou over het ras ,,Paps ook met zijn bolle wangen ;)

Top dat ze uit kruizen is zeker heel belangrijk ,,zo maak je het ras ook sterker ,

Vind je het niet leuk om hier een eigen stuk te maken over weer wolfjes ;)) gewoon bij de rassen ? zo leren nog veel meer mensen ervan ,
Je verteld het ook echt vanuit je hart ;)

Clem ik weet dat je er ook graag 1 wil wie weet meid ,we kunnen nu meegenieten van Briget haar weerwolf dry_sm dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Bridget

Berichtdoor Bridget » za 19 sep 2015, 23:36

Ja de mama....daar ben ik helemaal verliefd op he...ze heeft zo een prachtige grote ogen...Die ogen zag ik ook in Romulus...Papa vind ik ook super! Ben echt blij dat Fiammetta Lenticchia heeft willen uitlenen aan Christine.

Ja dat kan ik idd wel doen...zal het morgen doen, met alle nodige foto's bij...nu ga ik slapen samen met mijn katjes sleep_sm
Het is goed dat meer mensen het ras leren kennen, nu zijn er veel vooroordelen doordat het nieuw en ongekend is, velen begrijpen ook niet waarom je doorfokt op mutatie's,...
Afbeelding

Bridget

Berichtdoor Bridget » wo 23 sep 2015, 16:29

Romulus begint te verharen, al enkele dagen eigenlijk, maar nu begint het goed zichtbaar te worden, dus is het mij nu pas gelukt om foto's te maken.

Afbeelding
Afbeelding

Terug naar “Lykoi”