Roane

geertje

Re: Roane

Berichtdoor geertje » za 11 jun 2011, 18:16

Mooie jongen, heel grappig die pluizige staart.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Kika

Berichtdoor Kika » za 11 jun 2011, 18:36

Prachtige jongen. Ook mooie naam. Zit daar een betekenis achter?
Afbeelding
Hugs and cuddles
Danny, Kiran, Kika en Scooby
Mike, in loving memory

Tanja
Contacteer:

Berichtdoor Tanja » za 11 jun 2011, 18:51

@Tanja: Ik heb geen persoonlijke ervaring met Cornish nog, maar ik heb begrepen dat ze qua karakter niet of nauwelijks van elkaar verschillen; het zit 'em voornamelijk in uiterlijkheden als bouw en vacht. Persoonlijk vind ik Devons gewoon véél mooier/leuker, het oosterse type is niet zo aan mij besteed wink_sm
hhahahaha laat ik nu meer vallen voor de Cornish na_sm
Groetjes van Tanja

Cattery Thisabor
Siamezen en Oosters Korthaar
http://www.thisabor.nl

Wil ik er iets mee? Moet ik er iets mee?

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 11 jun 2011, 18:58

Hoi Tomte
GEFELICITEERD ,meid wat een plaatje ,oneijs veel plezier ermee ,maar dat zal zeker wel lukken zo te horen

Fijn is dat altijd he als ze goed in de groep passen,is toch altijd afwachten ,Ook giga heerlijk dat hij de OKE stempel gehad heeft ;))
zalig bekkie ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » za 11 jun 2011, 19:21

Prachtig katertje! Arm beestje, zo jong en dan al zo vaak verhuisd. Maar volgens mij heeft hij bij jou een definitief gouden mandje gevonden!

Tomte

Berichtdoor Tomte » za 11 jun 2011, 19:33

@isolde en Wil: Dankjulliewel :)

@geertje: Ja, z'n staart is prachtig. Z'n pluizige staart en de krullen achter z'n oren doen mij sterk vermoeden een langhaartje in huis te hebben :). Een overblijfsel van het kruisen met Perzen e.d., dat soms nog de kop op steekt; door veel fokkers verguisd, maar vind ikzelf juist heel leuk. We zijn ook erg benieuwd hoeveel vacht hij nu uiteindelijk krijgen gaat, bij devons kan dat de eerste 2-3 jaar nog alle kanten op. Bij zijn vorige eigenaren werd hij erg vaak gewassen en de meeste devonvachten zijn daar eigenlijk te kwetsbaar voor, beter doe je ze eigenlijk niet wassen. Wij gaan hem dan ook voorlopig niet wassen (we zijn onze Pixiebuffel toch al gewend), en tot onze vreugde heeft hij in de eerste week (in de zomerperiode notabene) hier al een heel aardig jasje gegroeid, terwijl hij op z'n lijf bijna kaal was toen hij kwam. Wat zal de winter ons brengen ;)

@Kika: Dankje. Een roane is een bepaald soort gedaanteveranderaar uit keltische folklore. Al onze kabouters hebben folklore-namen, dat vind ik een leuk thema. En daarnaast is het een iers woord voor een roodharige jongen ;)

@Tanja: Ik wist tegen wie ik het zei D2

@Marthe: Ja, soms zijn de matches gewoon niet zo goed, maar nu blijft hij lekker hier!
We zullen binnenkort eens contact opnemen met de fokker (die dus ook onze Pixie gefokt heeft) om te laten weten dat hij bij ons zit; de vorige eigenaren wisten niet eens wie de fokker is.
Afbeelding

maria

Berichtdoor maria » za 11 jun 2011, 19:46

waarom moest hij weg ???

Tomte

Berichtdoor Tomte » za 11 jun 2011, 20:00

Waarom hij wegmoest bij de eerste eigenaren is mij niet duidelijk geworden, maar die hebben hem na een maand of wat aan de 2de eigenaren overgedaan, en daar dreigde hij weg te kwijnen bij het stel dat beide een fulltime baan heeft, en als enig gezelschap 2 oudere birmanendames die niets van hem wilden weten. Dat zagen die mensen zelf ook in, en daarom wilden ze hem herplaatsen naar iemand die reeds devons heeft. En dat was verstandig; hij was heel verlegen naar de andere kabouters toe en veel minder speels dan we gewend zijn, maar we zien hem enorm opbloeien hier :)
Afbeelding

nonalize

Berichtdoor nonalize » zo 12 jun 2011, 00:08

Wat fijn dat hij zn plekje gevonden heeft.
Hij heeft echt een schattig koppie D7
Groetjes Elize

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » zo 12 jun 2011, 07:52

Oh wat een leukie, mooie kleur heeft hij ....... staat mooi in jullie groepje zo ;)
Heel veel plezier met het manneke, maar dat zal zo te zien wel lukken :D

GEFELICITEERD met jullie nieuwe kabouter!!!!!
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

Terug naar “Devon Rex”