Zijn vitaminen van invloed op de vacht van de rex ??

asielkat

Zijn vitaminen van invloed op de vacht van de rex ??

Berichtdoor asielkat » di 21 feb 2012, 19:38

Hoi hoi

ik heb een vraagje aan jullie danwel de devon rex of wellicht alle rex beitters.
Ergens heb ik gelezen en ik weet dus niet meer waar dat vitaminen van invloed zijn op de vacht van je devon rex.
Nu dacht ik dat dat de B was en wilde ik weten of ik soms extra moet geven middels vitamine pasta ofzo.
Hij eet brok en blik van almo, de brok is volledig de blikjes vraag ik me af omdat er bijna geen toevoegingen in zitten.

Graag hoor ik meer informatie over hun vacht.

Ik kom hier nu ook op omdat die keurmeester dus zondag zo moeilijk deed over de vacht, was te weinig maar hier is
ie al een keer van vacht uitgevallen zeg maar, toen ik kwam had Zazu meer en was donkerder op zijn rug.

Ik hoor graag van jullie

groetjes an

Anunaki
Contacteer:

Re: Zijn vitaminen van invloed op de vacht van de rex ??

Berichtdoor Anunaki » di 21 feb 2012, 19:54

In theorie bevat elke goede voeding voldoende vitamines .... gewoon vitamines bijgeven om zo maar te geven is niet altijd even gezond, sommige vitamines worden bij een "te veel aan" opgeslagen in de lever en dat dat kan serieuze complicaties geven .... ik zou daar persoonlijk dus voorzichtig mee zijn.

Bij zwangere & zogende poezen geef ik wel vitamines bij, of als ze ziek geweest zijn of een ingreep moeten ondergaan of als er een stress-periode geweest is, maar anders geef ik niks!
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

Tomte

Berichtdoor Tomte » di 21 feb 2012, 21:38

Almo is prima voer, dat krijgt het grut hier ook naast de kvv ;)
Of de blikjes volledig zijn weet ik zo even niet, denk het wel hoor, maar als het niet volledig is, moet er 'aanvullend diervoer' of iets dergelijks op vermeld zijn.
Maar zolang Zazu ook dagelijks nog brok eet, zou ik me over tekorten zeker geen zorgen maken, hij krijgt zo echt wel genoeg binnen aan pietemientjes.
Tekorten krijgen katten met het voer van tegenwoordig niet makkelijk, maar wat Anunaki ook zegt, een teveel kan dan weer heel schadelijk zijn.
Over vitamines die in extra toedoening goed zouden zijn voor de vacht is mij niks bekend, wellicht dat iemand anders hier daar wel van gehoord heeft.
Maar Zazu is nog zo jong, het kan met z'n vacht nog alle kanten op, zéker in z'n eerste jaar.
Het kan wel een paar jaar duren voor je weet wat voor, en hoeveel vacht erop komt.
En met een beetje pech blijft het z'n leven lang uitvallen en weer aangroeien, of wordt het nooit een volle vacht, kan ook nog ;)
En voorzichtig en terughoudend zijn met wassen hè; enthousiast badderen kunnen de meeste devonvachtjes slecht tegen.
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » di 21 feb 2012, 22:13

Het is hier allemaal al gezegd, maar als je een goed kattenvoer hebt bevat dat alle vitaminen die ze nodig hebben. Mensen denken al snel dat extra vitaminen goed voor je zijn en dus ook voor onze huisdieren, maar dat is onzin. Wij krijgen zo vaak mensen aan de telefoon die willen komen voor een extra vitamine shotje, maar in de meeste gevallen is dat echt niet nodig en krijgen ze dat dus niet.... Met zogende moederpoezen en kittens kan ik het me nog wel voorstellen of bij ernstige ziekte, maar niet bij een gezonde kat die een volwaardig voor krijgt...

Ik denk dat het ook een beetje een trend is, wij mensen slikken veel vitamine pillen, maar eten daarentegen vaak veel te weinig groenten en fruit waardoort het wel zinnig kan zijn, maar onze diertjes worden gelukkig voorzien van goede volwaardige voeding.
Afbeelding

asielkat

Berichtdoor asielkat » di 21 feb 2012, 23:32

Oke nou hij eet prima brok mee dus dat is geen probleem
en ik ben niet van hnet wassen heb bijna een trauma van de 1e 3 die we hadden
Oma, zilver en Spikkel we waren gehavend tot in ons gezicht dus hij mag lekker vies blijven lach_sm
en wie weet wil ie geen vachtje maar wil ie sphynx blijven
of hij moet van Ernie wat lenen
ik weet dat het gewoon komt zoals het komt
en paps en mams waren prima in de vacht
het is dus gewoon een verrassing

bedankt voor jullie reacties

groetjes an

Tomte

Berichtdoor Tomte » di 21 feb 2012, 23:51

"of hij moet van Ernie wat lenen", goed idee dirol_sm
Nee, goed zo, laat hem eerst maar eens uitgroeien en een zomer-/wintervachtwissel doen, je ziet vanzelf wat het wordt.
Dat de ouders goed in de vacht zitten belooft wel wat inderdaad, maar is geen garantie natuurlijk.
Devonvachtjes zijn kwetsbaar sowieso, en in de fok in z'n algemeenheid heeft het niet zóveel aandacht gehad.
Er lijkt een beetje een tweedeling te zijn ook, sterk getypeerde katten met een mindere vacht, en andersom; het totaalpakketje blijkt toch moeilijker voor elkaar te krijgen ;)
Afbeelding

riddle

Berichtdoor riddle » wo 22 feb 2012, 01:09

Mijn Cornish Rex meisje had altijd een kale rug, tot ze gesteriliseerd werd.Sindsdien altijd een mooi vachtje gehad.
Ann

Terug naar “Devon Rex”