Hulp gezocht!

Izoula

Hulp gezocht!

Berichtdoor Izoula » zo 14 jun 2015, 17:57

Goedemiddag allemaal,

Helaas heeft mijn vriend een kattenallergie en zijn we al een tijdje opzoek naar een ras waar hij niet op reageert. Ons oog is gevallen op de Devon Rex, het blijkt echter lastig te zijn om mensen te vinden waarbij we langs mogen komen en enkel Devon Rex katten heeft. Daarom zijn wij opzoek naar iemand die bereid is om een lapje stof/doek/kussensloop op te sturen waar een Devon Rex op heeft geslapen zodat wij kunnen testen of mijn vriend hier allergisch op reageert.

Het is dus belangrijk dat er aan het doekje alleen "allergenen" van de Devon Rex zitten omdat andere katten/honden/vogels ect. de test misschien zouden kunnen beïnvloeden.

Uiteraard ben ik bereid om de onkosten en verzendkosten te betalen. Ik hoop dat ik via deze weg iemand kan vinden die hiertoe bereid is daarmee zouden we namelijk erg geholpen zijn! Ook met een adresje waar we alsnog langs mogen komen zouden we heel erg blij zijn!

Met vriendelijke groet,
Denise

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Hulp gezocht!

Berichtdoor Clemmetje » zo 14 jun 2015, 18:26

Hopelijk meldt zich iemand.
Weet niet of op het forum mensen zitten met alleen devon rexen.
Anders even contact opnemen met Marjan Boonen reacties@boonland.nl.
Zij fokt devon rexen.
Groetjes Clem
Afbeelding

Audrey

Berichtdoor Audrey » zo 14 jun 2015, 18:46

Mooi dat jullie nou in elk geval weten waar je aan toe bent. Succes met de kussensloop truc! Devon rexjes zijn inderdaad zooo schattig om te zien wub_sm Helaas kunnen wij je niet helpen: hier zijn alleen sphynxen, een peterbald, en een siam-achtige haarbal.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 15 jun 2015, 19:34

Hoi Hoi
Succes met de zoektest ,ook daar zijn fokkers die HCM testen he ,neem dat zo iemand die ook veel voor het ras doet ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Izoula

Berichtdoor Izoula » ma 15 jun 2015, 22:20

Ik zie op de website van Marjan Boonen dat ze ook main coons fokt kleine kans dat ze deze twee gescheiden van elkaar laat leven :( Dit klusje lijkt echt lastiger te zijn dan ik had verwacht, maar we zetten gewoon door!

Ik zal mij ook wat meer aan gelezen op de andere rassen, sphynxen zijn ook erg leuk en kunnen vrijwel zeker door onze ervaringen met een spynx van vrienden van ons. Maar ik weiger nu al op te geven wat betreft de Devon rex'en :)

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 15 jun 2015, 22:23

Zij kan je waarschijnlijk wel doorverwijzen naar een fokker die alleen devons heeft.
Groetjes Clem
Afbeelding

Izoula

Berichtdoor Izoula » ma 15 jun 2015, 22:28

Die weg heb ik al bewandeld via de eigenaresse van Rextopia, ze heeft mij doorverwezen naar de enige fokker waarvan ze wist dat ze alleen Devon's geeft. Helaas had die persoon momenteel geen mogelijkheid om mij te ontvangen of helpen.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 16 jun 2015, 20:17

Dat is heel erg jammer ,kijk even in het rond en vraag veel als je kittens ziet ,ook voor het testen ,succes meid ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 16 jun 2015, 20:47

Misschien net over de grens in Duitsland of België.
Ergens zal toch wel een fokker zijn met alleen maar Devons.
Groetjes Clem
Afbeelding

Rolson26

Berichtdoor Rolson26 » za 08 aug 2015, 21:58

Hallo, zie je berichtje en zie dat het ook al een tijdje staat, maar wij hebben een huishouden met alleen maar Devon rex katten. Sinds kort ben ik begonnen met het fokken van het mooie ras en heb inmiddels 2 nestjes gehad. Wat mij betreft mag je gerust een keer langskomen om te kijken of het iets voor jullie is.
Grt Rolson

Terug naar “Devon Rex”