Mijn krullige kattenkindje <3

Izoula

Re: Mijn krullige kattenkindje <3

Berichtdoor Izoula » di 29 sep 2015, 16:21

Meneer is vandaag helemaal goedgekeurd bij de dierenarts! Hij heeft vannacht netjes liggen slapen ipv ons wakker mekkeren. Lijkt ook wat meer trek te hebben!

Cees reageert wel een beetje allergisch op hem, als hij bijvoorbeeld in Cees z'n nek gaat liggen gaat dat na een tijdje irriteren.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 29 sep 2015, 21:05

Top dat hij goedgekeurd is. En ook dat hij lekker doorslaapt nu.
Hopelijk blijft het bij wat irritatie.
Groetjes Clem
Afbeelding

Izoula

Berichtdoor Izoula » wo 30 sep 2015, 14:07

Vannacht was het weer mekkerfeest hoor merry_sm Alsof we nooit meer terug zullen komen! Soms dan zit hij eerst een hele tijd bij je en loopt zelf weg naar de keuken en daar begint hij ineens plots te mekkeren. Hij heeft water, voer, aandacht en vermaak dus er is niks mis! Hij is duidelijk dingen aan het verwerken, verlies van z'n oude mensen, katten enzo. Gelukkig zijn wij ook wel lief dus we vermoeden dat het uiteindelijk wel goed komt!

Deze ochtend liep hij ook te mekkeren maar toen begon hij plots ineens te hoesten en gaf hij over, die zat dwars denk ik! Daarna begon hij alweer snel te spinnen en te kroelen. Vanaf het keukenraam heeft hij me uitgezwaaid naar College love3_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 30 sep 2015, 19:05

Hoi wat heerlijk dat et allemaal al zo goed gaat ,hij kan inderdaad met dat roepen zijn andere kattenmaatjes bedoelen ,vaak als je dan roept kom maar !!! komen ze eraan rennen,
Jammer dat je man er wat last van heeft gewoon duimen dat dat eerdaags weg is ,,Geweldig he dat hij je uitzwaait naar je werk toe ,,zal hij ook wel zo mega blij wezen als je thuiskomt ohmy_sm geweldig he dieren om je heen ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Izoula

Berichtdoor Izoula » di 06 okt 2015, 19:38

Tijd voor een update, ik plaats regelmatig iets op een Devon rex facebook groep waar ik me bij heb aangesloten en dan is een forum toch maar een beetje ouderwets moeilijk en veel gedoe om foto's online te plaatsen!

Het gaat erg goed met ons mannetje, hij heeft inmiddels ook een nieuwe naam uitgekozen: Pinda! Hij komt steeds meer tot rust en we zien steeds meer verschillende kanten van hem! Hij ligt nu als vaste plek bovenop de hoogste kast in de woonkamer ipv in de logeerkamer. Hij heeft zo over de dag verschillende hobby's ontwikkeld.

Afbeelding
Helpen met huiswerk maken! Leuke combinaties als "[[po]=-pooo]]]]]]]]]]]" zijn favoriet! Hoe durf ik ook af en toe 5 minuten voor mijzelf te nemen?!

Afbeelding
Hamster Merlijn plagen, vooral leuk om op zijn kooi te springen als hij eventjes komt drinken! Buiten de kooi doet hij hem trouwens helemaal niks, behalve kijken of Merlijn toevallig wilt meespelen met tikkertje. Merlijn trekt zich er weinig aan, mijn lieve hoogbejaarde hamstervriendje <3

Afbeelding
De buurtwachter zijn, zodra hij ook maar denkt een kat te horen of te zien dan loopt hij grommend door huis heen. Alle andere dingen zijn overigens wel reuze interessant! Auto's, fietsers, kinderen die langs komen en natuurlijk vogeltjes! Er zit overigens een stevige hor in de deur, die zie je op de foto door het licht niet echt, maar dit ding maakt het onmogelijk om eruit te kunnen.

Afbeelding
Mishandeld worden door nooooooiiitt aandacht te krijgen en het daarom moeten opeisen. Deze bewuste ochtend heb ik werkelijk 2,5 uur met hem gespeeld, uitgebreid geknuffeld en hem lekker voer gegeven. Vervolgens ging hij naar zijn kamertje om te slapen dus ik dacht "ik maak eventjes de kaasbroodjes af die ik morgen nodig had"... Nou daar was meneer het niet mee eens hoor! Hij was gelijk klaar wakker en heeft 45 minuten lang om me heen lopen draaien! Toen ik klaar was en samen met hem op de bank wilde kruipen ging hij snel naar zijn bedje om verder te slapen... merry_sm

Ohh, hij is leuk en we houden alle twee zo van hem wub_sm Allergie gaat erg goed, ik heb geen berichten meer gehoord en Pinda ligt geregeld nog in zijn nek!

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 06 okt 2015, 19:55

Een forum is dan misschien wat lastiger om foto's plaatsen maar het is een veel mooier medium om allerlei zaken over het ras te verzamelen en terug te zoeken.
Fijn dat het zo goed gaat en dat hij zo van alle aandacht geniet.
Super dat je man verder geen allergische reactie vertoont.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 06 okt 2015, 19:59

Hoi Hoi
wat een super nieuws en super foto's van Pinda ,je kan met iets van je mobiel zo foto's hier neerzetten hoor ,,
wat heerlijk dat hij al zo thuis is en een deel van je dag opeist ;)zo hoort het ook je moet wel weten dat je een kattenkind in huis hebt
super dat je an ertegen kan dry_sm

Vind je het niet eng je Marmot zo laten lopen ? ze zijn razend snel hoor die katten ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Izoula

Berichtdoor Izoula » di 06 okt 2015, 20:19

Merlijn is een hamster en geen marmot. suprised_sm Nee, dat vindt ik niet eng! Het is niet iets wat dagelijks gebeurt. Merlijn is behoorlijk oud, ruim 2,5 terwijl de meeste hamsters 1,5 tot 2 jaar worden (en het is mijn eigen fokseltje wub_sm ). Maar hij komt dus niet meer zo graag uit de kooi, dit is de enige keer dat ze elkaar buiten de kooi ontmoet hebben. Hij zat hier bij mij op schoot, gewoon te zitten. Meestal gewoon in mijn handen. Pinda vond het erg interessant maar het is erg goed aan de lichaamstaal van een dier te zien wat zijn intenties zijn. Een goede vriendin van mij had een kat die haar hamstertjes echt geen vlieg kwaad deden, sterker nog, de kat vond het heerlijk om tegen ze aan te kruipen en de hamsters die vonden het reuze interessant en kropen erbij.

Maar in een oud topic kwam ik tegen dat de meeste hier geen fan zijn van knagers en al helemaal niet in combinatie met katten. Gelukkig weet ik dat het heel goed kan gaan, als Merlijn gaat hemelen dan komt er echter geen nieuwe hamster meer bij.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 07 okt 2015, 19:55

Hoi Hoi
O wat leuk dat het ook een eigen fokje is ,,we zijn hier zeker niet tegen hamsters of marmotten of wat dan ook ,maar weten wel hoe razend snel een kat ze te pakken kan hebben ,het is ook de natuur natuurlijk dat is heel triest ,,maar er zijn altijd uitzonderingen gelukkig dry_sm

Dat is zeker super dat Merlijn al zo oud is ,,ik hoop dat ze toch nog een poosje bij jullie zal blijven ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Izoula

Berichtdoor Izoula » vr 09 okt 2015, 09:11

Mijn hartje deed een beetje pijn toen ik het topic met een vraag over knaagdieren tegenkwam en grotendeel van de mensen beweerde dat ze heel erg gemeen en vals zijn merry_sm. Dat zou een beetje het zelfde zijn als over sphynxen zeggen dat ze zwak zijn en veel ziektes hebben, dat doet ook een beetje pijn bij de goede fokkers. Omdat die persoon waarschijnlijk alleen maar te maken heeft gehad met broodfok katjes.

Terug naar “Devon Rex”