Verharen

Mau-Mau

Verharen

Berichtdoor Mau-Mau » ma 26 okt 2015, 21:28

Hallo allemaal,

Ik plaats deze vraag even hier, omdat ik vooral op zoek ben naar de ervaringen van andere Devon Rex eigenaren.

Wij hebben sinds zo'n 1,5 jaar 2 Devons: Lola en Nigel. Lola is bijna 2, Nigel is zo'n 1,5. Toen we ze pas hadden verhaarden ze zo goed als niet, maar afgelopen voorjaar begonnen ze allebei behoorlijk te verharen. Ik heb de hele zomer door geborsteld tot ik erbij neerviel (niet meer dan 2x per week en niet te lang), en er is behoorlijk wat uitgekomen. Nu is het minder, maar naar mijn idee te veel voor een Devon.

We zijn een tijdje geleden van voer gewisseld, dit gaf geen effect.

Vandaag zijn we naar een trimsalon geweest om te kijken wat zij voor ons kon doen. Helaas niet veel, ze wilde de losse haren eruit blazen met een blazer, maar dat vonden de katten geen goed idee ;-) borstelen kon wel, maar dat kan ik zelf ook.

Wel dacht deze mw. dat het de overgang naar de volwassen vacht zou kunnen zijn, en zij vroeg zich af hoe deze ontwikkeling is bij een Devon.

Verder zijn de katjes gezond en levendig, en ziet de vacht er verder ook gezond uit.

Ik hoop dat iemand ons verder kan helpen!

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Marthe
Contacteer:

Re: Verharen

Berichtdoor Marthe » di 27 okt 2015, 10:32

Devons hebben wel een (onder)vacht), dus zul je volgens mij ook een soort van zomer- en wintervacht moeten kunnen zien. De rex van mijn moeder verhaart ook wel vanaf het voorjaar. Nu recent is het me niet meer zozeer opgevallen. Of het te maken heeft met het volwassen worden, zou ik je niet kunnen zeggen. Voor mijn gevoel is het vooral de dekvacht die verandert bij het volwassen worden (van fluffy naar meer gladde vacht).

Mau-Mau

Berichtdoor Mau-Mau » di 27 okt 2015, 11:35

Bedankt!
Op het moment valt het reuze mee, het ergste hebben we gehad. Lola lijkt wel in haar volwassen vacht te zitten maar daar komt nog wel wat pluis vanaf, Nigel is nog een grote pluisbol.
Lijkt dan enigszins logisch, want Lola is wat ouder.

Meer ideeën zijn welkom!

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 27 okt 2015, 19:46

Hoi Hoi geen ervaring met Devons
maar weet wel dat je die kammen hebt die echt probleemloos de hele ondervacht weg halen bij de katten ,zou je die niet kunnen gebruiken en eigenlijk spelenderwijs ermee kunnen beginnen ?of plukken ?
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

mirnadaa

Berichtdoor mirnadaa » di 27 okt 2015, 21:33

Ik heb een devon maar wel een mega haarbal en voor de ondervacht en te kammen heb ik een furminator misschien is dat wat?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Miran

Mau-Mau

Berichtdoor Mau-Mau » di 27 okt 2015, 22:23

Hoi!
Wil, ik denk dat je idd ook de furminator bedoelt, die heb ik pasgeleden aangeschaft, en werkt erg goed! Maar ik vind het wel heel raar voor een ras dat zogenaamd niet haart?
Mirnadaa, blij te lezen dat ik in ieder geval niet de enige ben met een harende Devon ;-)

mirnadaa

Berichtdoor mirnadaa » wo 28 okt 2015, 10:39

Ja en ik lees net EEN Maar bedoelde GEEN haha sorry!! Ik heb sphynxies en een haarbal haha

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Miran

Mau-Mau

Berichtdoor Mau-Mau » wo 28 okt 2015, 17:40

Hehe, helaas! Haha ;-)

Hoe is dan de vacht van de andere devons op dit forum vraag ik me af?
Ben erg benieuwd!

riddle

Berichtdoor riddle » wo 28 okt 2015, 18:51

Hei, ik heb geen Devons, maar wel Cornishjes.
Zijn jouw katjes gesteriliseerd?
Bij Jadzia is er een groot verschil sinds ze gesteriliseerd is: voordien was haar rug omzeggens kaal, nu heeft ze mooie krulletjes.
Zij verliest nagenoeg geen haar, haar broer daarentegen wél.
Met de Furminator moet je oppassen: het werkt wel goed, maar als je het te vaak gebruikt, beschadig je de vacht en maak je het probleem alleen maar erger. Ook oppassen voor brandwonden! Als je te vaak over hetzelfde plekje heen gaat, kan je brandwonden veroorzaken.
Je gebruikt beter zo'n rubber dingetje van Kong, daar komen heel veel haartjes mee mee en de katjes vinden zo'n "massage" heerlijk!
Het is paars, en ze verkopen het bij Zooplus.
Het kost nog geen 10 euro, en wordt aangeraden door goede trimmers.
Ann

Mau-Mau

Berichtdoor Mau-Mau » do 29 okt 2015, 12:35

Hoi Ann,

Bedankt voor je antwoord!
Ik heb nog nooit een Cornish gezien helaas, maar lees wel dat de vacht iets verschilt.

Lola en Nigel zijn beide gesteriliseerd voordat we ze kregen, dus geen idee hoe het daarvoor was..

Met de furminator ben ik erg voorzichtig, niet meer dan 2x per week en zeker niet te lang!

Ik heb ook zo'n noppenborstel, maar dat duurt veel langer en dan zijn ze er meestal wel klaar mee voordat ik er klaar mee ben ;-)

Misschien is die van Kong nog wat, zal er een naar op zoek gaan!

Terug naar “Devon Rex”