Verharen

belinda64

Re: Verharen

Berichtdoor belinda64 » do 29 okt 2015, 17:12

Ik zou niet snel een furminator bij Rexen gebruiken...
Ik heb een Cornisch, waarvan ik van de week voor het eerst vond dat hij "verhaarde"...Hij is toen hij een half jaar oud was, erg ziek geweest (calici) en toen werd zijn vacht heel slecht. Zo slecht dat hij op zijn rug bijna kaal was...Dit is inmiddels wel herstelt maar echt mooie krullen heeft hij niet, maar verhaart dus wel hahahaha.., maar ik doe er niks aan behalve aaien..veel aaien ..Wij zeggen altijd dat hij liever sphynx is, gezien de andere 4...
Denk dat je idd beter zo'n Kong borstel kunt gebruiken, die maakt de vacht niet zo kapot..
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus en Ghandi de grote
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm,
Napoleon de veroveraar; always in my heart but not in my house

Mau-Mau

Berichtdoor Mau-Mau » do 29 okt 2015, 21:11

Ik vond het ook belachelijk, en heb er lang over nagedacht, maar er komen echt handen vol haar uit... En dan zijn ze echt niet kaal ofzo, ze hebben een behoorlijke volle vacht, zonder kale plekken.
Ik zal de kong zeker ook gaan proberen, maar blijf het vreemd vinden dat ze zo verharen...

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Izoula

Berichtdoor Izoula » vr 06 nov 2015, 18:55

Mijn Devon is 2,5 en verhaard ook gewoon... en voor een "niet verharende kat" zitten mijn kleren toch bijzonder onder altijd...
Ik heb een furminator waar ik heel af en toe en beetje mee kam, daarnaast maak ik regelmatig mijn handen nat en ga dan over z'n vacht heen, dan komen er ook hele plukken uit. Voor de rest valt er niet veel anders te doen dan goed voeren en stofzuigen en hopen dat het vanzelf weer minder wordt!

Mau-Mau

Berichtdoor Mau-Mau » za 07 nov 2015, 14:02

Dankjewel Izoula!

Ik was bang dat het aan mij zou liggen, omdat er nergens iets over te lezen is, behalve dat ze niet haren.

De mevrouw van de trimsalon heeft het voorgelegd aan de docent van een bijscholingscursus voor katten, zij vertelde dat het tot 3 jaar kan duren voordat ze hun volwassen vacht hebben, en dat het anders met hormonen te maken zou kunnen hebben.

Ze zijn nog geen 3 en de vacht lijkt echt volop in ontwikkeling, dus ik heb goede hoop! Misschien wordt het bij jouw Devon (Pinda, toch?) ook nog minder met zijn 2,5 jaar nu.

Nu valt het allemaal wel reuze mee, maar in het voorjaar breng ik ze lekker naar de trimsalon als het weer zo erg wordt, dan zijn ze er sneller vanaf dan wanneer ik de hele zomer met een borstel achter ze aanloop ;-)

En handen natmaken is ook een goede tip, bedankt!

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Izoula

Berichtdoor Izoula » za 07 nov 2015, 21:03

Pinda ja :) Wie weet, het valt door de kleine pluisjes toch allemaal wel mee in vergelijking met "normale" katten hoor! Maar toen we Devon's gingen knuffelen bij een fokster toen zaten we ook helemaal onder het haar. Die Devons waren allemaal al de drie voorbij (8, 5 en 3 volgens mij) en verhaarde allemaal. Al met al is het beter om een kat met zwarte haren te hebben, die vallen een stuk minder op dan die wit/crème plukken van ons monster merry_sm

Audrey

Berichtdoor Audrey » za 07 nov 2015, 21:08

Al met al is het beter om een kat met zwarte haren te hebben, die vallen een stuk minder op dan die wit/crème plukken van ons monster merry_sm
Daar is weer het bekende dilemma:

Een zwarte kat of een Siamese garderobe? Welke van de twee zou het makkelijkst te verven zijn ph34r_sm ph34r_sm ph34r_sm

Izoula

Berichtdoor Izoula » za 07 nov 2015, 21:10

Beetje VEET onthaaringscreme door het blikvoer doet ook wonderen, eerst wordt het wat erger maar daarna nooit meer last van haar! razz_sm

nonalize

Berichtdoor nonalize » zo 08 nov 2015, 20:40

Ontharingscrème Door t eten???? Grapje toch?
Groetjes Elize

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 08 nov 2015, 21:28

Ligt eraan wat voor kleding je draagt ;)))) is een grapje Elize ohmy_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Audrey

Berichtdoor Audrey » ma 09 nov 2015, 12:27

Een goede vriend van mij heeft al jaren een tattoo shop. Hij stelde ooit voor dat hij misschien wel mensen Siamees zou kunnen tatoeeren, dan zouden de kattenharen ook minder opvallen wink3_sm

Terug naar “Devon Rex”