krullen weg...

belinda64

krullen weg...

Berichtdoor belinda64 » do 02 feb 2012, 16:21

Seti had zo´n mooi krulvachtje, en een maand geleden ( ik denk een weekje voor zijn castratie 3-1-12) werd zijn vacht glad en dun..Ik dacht nog, zal wel hormonen zijn maar nu is hij al ruim een maand gecastreerd en zijn vacht is nog niet verbeterd....
Kan ik daar zelf iets aan doen, of hem geven zodat de krullen terugkomen?? Of is het gewoon jammer dan..en that´s it..
Zijn fokker heb ik nog niks gevraagd, die ga ik ook maar eens mailen..maar wellicht weten jullie iets..
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus, Napoleon de veroveraar en Ghandi de grote
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: krullen weg...

Berichtdoor Wil » do 02 feb 2012, 20:19

Hoi Belinda
Die hormonen zijn er nog niet uit hoor na 1 maand ;) als hij het in zijn genen heeft ,komen ze vanzelf weer terug

Hoe dat zit met de Rexen weet ik niet ,,SUCCES!!!!
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Nancy

Berichtdoor Nancy » do 02 feb 2012, 20:40

als hondenkapster weet ik dat de vacht heel hard kan veranderen door castratie sterlisatie
maar bij katjes weet ik niet zo goed je daarmee te kunnen helpen
zoals Wil zegd , even afwachten misschien?
veel succes gr nancy
Afbeelding

maria

Berichtdoor maria » do 02 feb 2012, 20:42

Bink , mijn cornish rex, wordt s'winters ook bijna kaal en s'zomers krijgt hij weer krullen.. Bink is gecastreerd..

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

krullen weg...

Berichtdoor Clemmetje » vr 03 feb 2012, 00:20

Ik zou het niet weten maar zo te lezen moet het goed komen.
Groetjes Clem
Afbeelding

asielkat

Berichtdoor asielkat » vr 03 feb 2012, 00:46

Dit weet ik sinds kort van de Devon
maar dit wordt niet gezegd bij de Cornish

VERZORGING

De vacht van de Devon is gegolfd of gekruld, de golfjes en/of krulletjes zie je vooral op de rug, de staart en op de borst. De zachte vacht vraagt weinig verzorging, een enkele keer borstelen met een babyborstel of zachtjes opwrijven met een zeem is voldoende.
Het is wel belangrijk dat de voeding voldoende vetten en vitamine B bevat om de vacht in goede conditie te houden.
De oorschelpen van de Devon zijn gauw vuil, doordat er veel huidvet wordt aangemaakt. Het is belangrijk om de oren geregeld schoon te maken, dat kan met een vochtige tissue of vochtige watten, eventueel gedrenkt in een oorreiniger. De grote oren staan dan weer rozeachtig schoon rond het grappige gezichtje.

maar dit staat wel bij de Cornish
Verzorging en onderhoud

Cornish Rexen kunnen goed binnen leven. Ze hebben betrekkelijk weinig vachtverzorging nodig. Meestal is enkel aaien al voldoende om de vacht in goede conditie te houden. Omdat bij dit ras de dekvacht ontbreekt, verhaart het vanzelsprekend aanzienlijk minder dan de meeste andere katten. Vanwege deze eigenschap worden ze ook wel aanbevolen voor mensen die allergisch zijn voor kattenharen, maar toch is het risicovol om hier blind op te varen. Er zijn namelijk ook individuen die wel veel verharen, net zoals er mensen die niet enkel voor kattenharen allergisch zijn maar tevens voor huidschilfers van katten.
De vacht kan eens per week met een zachte borstel worden geborsteld. In de verharinsgperiode kan met een vochtig gemaakte zeem het teveel aan losse haren eenvoudig uit de vacht worden gehaal. Voordeel van het vochtig maken van de vacht is dat deze weer netjes ‘in de krul’ komt. Omdat de Cornish Rex enkel een ondervacht heeft, kan het lang duren eer beschadigingen van de vacht zijn aangegroeid: al te fanatiek borstelen en zeker borstelen met een rubberen borstel, wordt dan ook afgeraden.
De katten hebben een grote eetlust en de kittens ontwikkelen zich snel. Een punt waar eigenaars van Cornish Rexen op moeten letten, is het gewicht van hun katten; Cornish Rexen zijn lekkerbekken en worden gemakkelijk te dik, zeker na castratie.

Bijzonderheden

Hoewel zowel de Amerikaanse als Europese fokkers hun fokprogramma gestart zijn met ongeveeer hetzelfde fokmateriaal – de katten Ennismore -, hebben de Amerikanen hun Cornish Rex op een verfijnder, slanker type geselecteerd dan de Europese fokkers. Als gevolg van de selectie is er in de loop van de tijd een aantal verschillen ontstaan tussen de Europees gefokte en Amerikaans gefokte dieren. De laatste zijn eleganter van bouw, ze staan beduidend hoger op hun poten en hebben een bolle neusrug, het zogenaamde Romaanse profiel. De Europese Cornish Rex staat wat minder hoog op de poten, heeft een rechtere neusrug, wat minder ronde ogen en een iets langere kop.
Heel af en toe worden er wel eens langharige Cornsih Rexen geboren. Deze zijn uiteraard niet erkend, maar doen als huisdier niet onder voor hun kortbehaarde rasgenoten.
De vacht van de Cornish Rex voelt zachter aan dan dat van de Devon Rex omdat bij de Cornish Rex de stuggere dekharen ontbreken.
In tegenstelling tot wat veel mensen denken, heeft een Cornish Rex geen last van kou
Een bekend probleem bij Cornish Rex is kaalheid. Het komt in bepaalde lijnen meer voor dan andre. Deze plaatselijke kaalheid kan erger worden door hormoonschommelingen. Katten met een kale rug krijgen vaak een betere vacht na castratie.

bron: http://www.catteryqueen.nl/de-cornish-rex

groetjes an

padoer
Contacteer:

Berichtdoor padoer » za 04 feb 2012, 21:40

Mijn cornish (gecastreerde kater)was ook altijd in de winter kaal en zomers met krullen.
Maf hè, je zou juist denken dat ze een 'wintervacht zouden hebben'maar juist dan was hij kaal.
Jammer misschien maar hij is er ruim 18 mee geworden, dus ik zou me er niet te druk om maken ;) .
groetjes,bar

Terug naar “Cornish Rex”