Recht uit een fotomagazine

nisha's wonderland
Contacteer:

Recht uit een fotomagazine

Berichtdoor nisha's wonderland » do 20 okt 2011, 00:26

aangezien de schattige foto's van de fotoshoot nu ook bij de rexen staat, ga ik wel wat uitleg geven over het ras ook en wie welk type selkirk rex is.

Uit de combi van 2heterozygote selkirk rexen komen: 3 homozygoten, 4heterozygoten en 1straightje...

Afbeelding

Afbeelding

met de mama
Afbeelding

met nonkel vulcan
Afbeelding

Beide ouders zijn drager van chocolat dus is er een Lilac Van, beau is ook homozygoot
Afbeelding

Afbeelding

Bashir is naar cattery Amibial in Polen, hij is de enige kater die naar fok gaat... Ook hij is homozygoot en zal het krullengen doorgeven aan zijn kittens later.
Afbeelding

Afbeelding

Zo word hij later want hij is een langhaartje....
Afbeelding

Benito en boaz zijn 2 heterozygootjes die samen gebleven zijn, vandaar dat ze samen op de foto staan
Afbeelding

Afbeelding

Bardo is een twijfelgeval.... ik denk dat hij homozygoot is aangezien hij als kitten kaal werd maar heeft niet het typische uiterlijk van een homozygoot. zijn krul is wel beter dan de anderen. Bardo is niet naar fok en ik heb die mensen mijn twijfel ook laten weten zodat ze niet schrikken als hij later toch nog kaal word
Afbeelding

Afbeelding

Bonita is een homozygootje. ze is ook een langhaar maar is al 2keer volledig kaal geweest. dit kan nog voorkomen, tot een leeftijd van 2jaar
Afbeelding

Afbeelding

Boyan is een creme/wit heterozygoot katertje. Hij is niet naar fok gegaan wegens knik in de staart en in mijn ogen ook nog slechte kleurverdeling. Mar het was wel een schatje
Afbeelding

Afbeelding

Belicia is een selkirk straight. in nederland word dit niet erkend. In belgie wel. Belle blijft bij ons en zal in combi met tigo, de rasstandaard in eer houden en allemaal krullenkittens hebben
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu onze oudere garde...

Tigo is onze enige open kater. hij is homozygoot en geeft dus het krullengen door. hij leeft in huis, samen met de poezen
Afbeelding

Afbeelding

Vanaf hier zijn alle combi's in het verleden gemaakt met brits kort of langhaar en selkirk rex

Yaïza is een kortharig krulletje. bij heterozygoten verdwijnt en komt de krul tot een leeftijd van 2jaar.. Verder hangt het hormonaal en van de seizoenen nog af
Afbeelding

Afbeelding

akira is ons witje. aangezien zij al 2kleuren in 1oog heeft, hopen we met haar odd-eye kids te hebben. tigo is dan ook weer een drager hiervan
Afbeelding

canisia is onze tortie, heterozygoot en tevens zusje van vulcan
Afbeelding

Alice is een korthaartje silver shaded
Afbeelding

Afbeelding

Vulcan is het broertje van canisia en ook heterozygoot. Hij is castraat dus bij hem minder last van hormonen en dus meer krul dan onze dames
Afbeelding

Afbeelding

Xian is ook heterozygoot want hij is nog ingekruist geweest met een pers. Er word gezegd dat dit nu niet meer toegelaten worden maar ik heb vandaag eens navraag gedaan en tot 2015 is het nog steeds toegelaten. Vanaf 2015 moet het ras op zijn eigen pootjes staan
Afbeelding

Afbeelding

voial, hopelijk veel geleert en intussen genoten van de fotootjes yahoo_sm
Afbeelding

maria

Re: Recht uit een fotomagazine

Berichtdoor maria » do 20 okt 2011, 08:55

Oh ze zijn mooi. interessant je uitleg.. en Tigo.. die zou ik zo mee nemen.. die vind ik zo mooi...

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 20 okt 2011, 09:15

Heel erg interessant en super mooie foto's.
Leuk dat je het verhaal erbij hebt gedaan.
Het duizelt mij nog wel hoor wacko_sm
Groetjes Clem
Afbeelding

Ben en Bianc

Berichtdoor Ben en Bianc » do 20 okt 2011, 09:44

Geweldige foto en poezels
En super je uitleg ik vond ze ook heel apart hoor deze poezels
Hoe zit het nu met hun vachtverzorging/verharing ?

tijgerhofjes

Berichtdoor tijgerhofjes » do 20 okt 2011, 09:47

Mooie foto's :D
En wat leuk de uitleg erbij.
Groetjes van Stella, Bitch, Bonny, Reetje, Lou, Bimbo, Faylinn.

nisha's wonderland
Contacteer:

Berichtdoor nisha's wonderland » do 20 okt 2011, 10:40

Geweldige foto en poezels
En super je uitleg ik vond ze ook heel apart hoor deze poezels
Hoe zit het nu met hun vachtverzorging/verharing ?
de verzorging is eigenlijk heel gemakkelijk... langhaartjes is juist een knoopje af en toe uithalen. je mag ze eigenlijk niet kammen, tenzij eens per 3maand hen eens volledig doorkammen en dan een badje... Ik leer het de kittens al van kleins af, zodat ze het kennen ook. Dan heb je als nieuwe eigenaar geen last ermee!

Verder de verharing... bij een heterozygoot komt en gaat de krul gewoon, tot een leeftijd van 2jaar. 2jaar zegt men maar uit ervaring heb ik al gezien dat ze pas rond 3jaar hun eigenlijke krul hebben.
Een homozygoot word kaal als kitten maar dit kan nog meerdere keren voorkomen tot een leeftijd van 2jaar. Tigo is momenteel aant verharen. hij verliest zijn kleurpigment en dat haar word weggestoten door nieuw haar. hij word niet terug kaal maar is momenteel helft kort en helft langharig. Dat is de ene homozygoot tegen de andere eigenlijk

.
Het duizelt mij nog wel hoor wacko_sm
er zijn veel catteriên die selkirk snel even bij de britten nemen omdat ze toch mogen verpaart worden nog tot 2015 maar die gaan dan ook weer snel. het ras heeft teveel varianten en is al moeilijk genoeg op zichzelf. Dus hou ik me wijselijk bij 1 ras!
Afbeelding

Bonnie

Berichtdoor Bonnie » do 20 okt 2011, 10:45

Super leuk zeg die uitleg! En Tygo vind ik helemaal geweldig, krullen en kleur... dat smoeltje komt zo mooi uit zo...

geertje

Berichtdoor geertje » do 20 okt 2011, 10:46

ok_sm Heel mooie foto's van prachtige katten en interessante uitleg.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Renevo

Berichtdoor Renevo » do 20 okt 2011, 10:55

Wat zijn ze schattig, ik zou er zo eentje naar huis nemen......
Afbeelding

Nancy

Berichtdoor Nancy » do 20 okt 2011, 12:23

heel mooi ook dit ras! great_sm gr nancy
Afbeelding

Terug naar “Selkirk Rex”