Dekkater

nisha's wonderland
Contacteer:

Re: Dekkater

Berichtdoor nisha's wonderland » zo 18 mar 2012, 10:31

goed op tijd dat ik dit topic lees wacko_sm

heb je intussen al een kater gevonden? Normaal geven wij geen buitendekkingen, althans voorlopig niet omdat ik eerst wil weten wat tigo kan... Ik wacht nu op een 2de nestje van hem...maar je mag me altijd eens een mailtje sturen...
Ik wil eerst wel weten of hij dekt in een aparte ruimte want bij yaiza en tigo heeft hij het in huis gedaan. Bij een volgende krolsheid van canisia, gaan ze apart en dan zien we wel.

je zegt dat je vooral de genenpoel zo breed mogelijk wilt maken, dan moet je voor een brit gaan. anders verbreed je de genepoelen niet.
Maar dan heb je natuurlijk meer straights in de nest, al heb je er ook met een heterozygoot. Dan kan je ook straightjes hebben( kijk maar naar belle, die is straight)
In mijn kater zit inteelt en het is helemaal niet zo erg (je kan niet anders met een selkirk rex, het ras is nog te nieuw) maar kijk er dan wel op toe dat je volledig ander bloed inkruist met hem. Vandaar wil ik eerst al jouw poes haar stamboom zien...
Tigo is homozygoot dus geeft altijd de krul door ook.

Mijn testen staan hier in de database maar zoals ze hier ook zeggen, is dat testen belangrijk zijn. Dus zonder hcm, pkd, fiv en felv kom je hier niet echt binnen...

Wij hadden ook gezegd dat we geen kater wilden maar aangezien de zoektocht naar een kater zo moeilijk is, hebben we tigo in huis gehaald. Hij sproeit niet ook... gelukkig maar en hout vasthouden.

Als je intresse hebt, neem dan eerst al eens contact met me op zodat we alles eens rustig kunnen bespreken en wie weet kan je in september dan op dek komen met je poes.
Je zegt dat je de genepoel breder wilt maken, dan moet je ook niet bij een kater gaan die alles dekt. Er zijn maar heel weinig selkirk rex dekkaters en diegene die buitendekkingen geven, komen in heel veel lijnen voor ook.
Hier gaat sowieso niet iedereen een dek krijgen aangezien dat we zijn lijn ook wat willen beschermen hiervoor. Maar vragen staat in elk geval vrij!
Afbeelding

nisha's wonderland
Contacteer:

Re: Dekkater

Berichtdoor nisha's wonderland » zo 18 mar 2012, 10:41

ik heb eens even op je site gekeken en je stamboom van je poes gezien.

waarom zoek jij een langhaar kater? Jouw poes heeft 1grootouder die langhaar is, verder allemaal korthaartjes.
de kans is heel klein dat je een langhaar gaat krijgen uit dit nestje. Wel gaan je kittens drager zijn van langhaar.
Afbeelding

Terug naar “Selkirk Rex”