jack

maria

Re: jack

Berichtdoor maria » di 03 aug 2010, 22:39

het gaat dus nog steeds vooruit.. zo mooi.. loop net de gang in en ligt meneer op dekenkist. dus weer een meter van het huis erbij.. van de kast... naar de bank.. de kamer. de keuken en nu de gang .. en dat vanaf 16 april... in ruim 4 maanden. nog steeds 1 mm winst per dag...en zo wordt zijn huis steeds een beetje groter...
bijzonder dat hij nog niet buiten komt voor zover ik weet...

Reva

Berichtdoor Reva » di 03 aug 2010, 23:00

Wat een verhaal............fijn dat je deze man een kans geeft. Echt super, jullie komen er wel

Ga zo door

Groetjes Mireille

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 04 aug 2010, 09:03

Wat fijn Maria dat er nog steeds vooruitgang in zit.
Het is ook een schat.
Groetjes Clem
Afbeelding

geertje

Berichtdoor geertje » wo 04 aug 2010, 09:10

bijzonder dat hij nog niet buiten komt voor zover ik weet...
Ach, hij hoeft niet buiten als hij niet wil, nu hij al wat meer ruimte neemt is het toch goed? Gaat hij nog vluchten van de honden?
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » wo 04 aug 2010, 09:27

super dat hij het zo goed doet .... maar als je erover nadenkt dan heeft hij toch een heel zielig leven gehad ... het is zoals met wilde dieren als je ze vangt en je sluit ze jaren op in een kooi dan doven ze uit, als je dan de deuren openzet missen ze ook de wil om weer naar buiten te stappen .... die beesten zijn dan letterlijk en figuurlijk gebroken ... Jack laat me daar ook aan denken.

Daarom dat ik het zo knap vind dat jij hem zo blijft steunen om zijn vreugde in het leven weer terug te vinden.
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » wo 04 aug 2010, 10:03

Mooi en goed gezegd Wendy, ik denk dat dat inderdaad wel op Jack van toepassing is. Bijzonder dat hij inderdaad nog steeds aan terrein wint in huis, en langzaam maar zeker steeds verder het huis verkent.

maria

Berichtdoor maria » wo 04 aug 2010, 10:56

nou zit hier met tranen in mijn ogen bij je verhaal Wendy.. het zou goed kunnen want zo gek een buitenkat. jaren buiten moeten leven.. en zelf zijn kostje moeten vinden.. gaat nu niet naar buiten. dat is raar.. maar misschien is buiten voor hem de herinnering aan zijn moeiljike jaren..
nu ligt hij niet in zijn nek.. en zie hem niet.. dadelijk is hij buiten .... wink_sm
maar het is zo bijzonder genietn met hem..
Geert.. hij is niet meer bang voor de honden volgens mij. Pandi de border collie is erg gefocust op de poezen.. en hij lag gisteren in de gang te loeren op Jack.. en opeens zat jack weer op de leuning.. dus die is langs Pandi gelopen..

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » wo 04 aug 2010, 11:29

Jack is een dappere Dodo hij blijft terein winnen en loopt ook nog heel stoer langs Pandi heerlijk Maria t beste wat hem overkomen is is bij jou terechtkomen.
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

maria

Berichtdoor maria » di 17 aug 2010, 17:28

hier weer het laatste nieuws van jack.. het gaat nog steeds vooruit met hem.. echt geweldig..zijn territorium is uitgebreid....we begonnen met de bench.. toen de kast.. toen de leuning van de bank.. de vensterbank... de gang.. en nu de keuken ook erbij...hij lag net heerlijk in de keuken in de vensterbank in de keuken samen met Iwan.. ik schrok er gewoon van.. want ik was altijd nog huiverig voor het contact tussen Iwan en Jack... ze zien elkaar zelden omdat Iwan niet veel in de kamer komt... en nu lagen ze samen...
ook is hij niet meer bang voor de honden.. loopt overdag ook over de vloer in de kamer.. tussen de honden door naar de keuken..
maar buiten.. No WAY.... grappig ik neem een getraumatiseerde buitenkat.. omdat hij hier ook naar buiten kan... maar hij taalt er niet naar...
zit in de deuropening te kijken.. hij ligt vaak in mijn nek... en klimt ook op schoot en omhelst mij dan .. dat is ontroerend.. zit ik met een grote kop onder mijn kin.. ik kan hem nu ook pakken... zonder dat hij verstijft.. en heb hem gisteren gesprayt met frontline vlooienspray.. voorheen druppels... maar nu spray.. en dat ging perfect..
nu ik het zo opschrijf ben ik zelf ook verbaasd dat er weer zoveel verbetering is...en volgens mij is het eindpunt van zijn groei nog lang niet voorbij...

geertje

Berichtdoor geertje » di 17 aug 2010, 17:41

Als je ziet hoeveel liefde je van hem krijgt dan weet Jack toch dat hij heel goed bij je terecht gekomen is, ondanks de verschrikkelijke beesten die daar in zijn ogen allemaal rondliepen.
En nu is het met allemaal goedgekomen, of heeft hij nog problemen met een hond of kat?
In alle geval bewonder ik je geduld dat je met hem gehad hebt.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Terug naar “Selkirk Rex”