help!! ik ben op zoek!

Alles over andere rassen dan de Sphynx en Rex
nisha's wonderland
Contacteer:

help!! ik ben op zoek!

Berichtdoor nisha's wonderland » za 26 nov 2011, 00:30

ik ben al enige tijd op zoek naar een main wave of bohemian rex.

kan iemand me zeggen of deze nog bestaan? En of ik die eventueel nieuw leven in kan roepen?

Ik zit al weken mails heen en weer te sturen en niemand blijkt wat te weten...
Afbeelding

Tanja
Contacteer:

Re: help!! ik ben op zoek!

Berichtdoor Tanja » za 26 nov 2011, 10:37

Ik heb nog nooit van deze rassen gehoord.
Groetjes van Tanja

Cattery Thisabor
Siamezen en Oosters Korthaar
http://www.thisabor.nl

Wil ik er iets mee? Moet ik er iets mee?

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 26 nov 2011, 10:39

Bohemian Rex ken ik wel maar de andere ook niet.
Heb je voorbeeldfoto's van ze?
Groetjes Clem
Afbeelding

lies

Berichtdoor lies » za 26 nov 2011, 12:25

de main wave is een kruising met een main coon maar waarmee weet ik niet is main coon met krul als je kijkt bij de www.nku-sara.com vereniging vind je die rassen en nog andere wat wel erkende en niet erkende rassen zijn bij hun staan ook verschillende sphynx rassen tussen wat hun wel en niet erkennen daar staan de kruisingen wel goed uit gelegd misschien vinden jullie dat intersant

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » za 26 nov 2011, 12:38

Sorry kan je niet helpen ..... de naakten zijn al gevarieerd genoeg ;)

Maar neem eens een kijkje bij Messybeast meestal vind je daar altijd wel heel veel info mbt kattenrassen en hun oorsprong, het is wel in het engels.
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

belinda64

Berichtdoor belinda64 » za 26 nov 2011, 13:07

Ik had even uit nieuwsgierigheid gegoogled, en kwam een site tegen met deze en nog veel meer rassen...En vroeg me meteen af, waarom bestaan ze niet meer...waren het geen succesvolle kruisingen soms?
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus en Ghandi de grote
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm,
Napoleon de veroveraar; always in my heart but not in my house

nisha's wonderland
Contacteer:

Berichtdoor nisha's wonderland » za 26 nov 2011, 13:12

goh, main rex is nooit verder ontwikkelt. het werd niet ingekruist met een selkirk maar ik denk dat het wel zou lukken met een selkirk. een homozygoot geeft altijd de krul door, vandaar dus.
waarom het nooit verder ontwikkelt is vind ik niet verder terug en dat wil ik nu net weten. Als het is door afwijkingen, wil ik er liever niet aan beginnen.

van bohemian rex ben ik intussen te weten gekomen dat dit een kruising selkirk met pers is, in harde kleuren, dus dit kan wel nog eigenlijk...
Maar als het niet erkend word, kan je al beter selkirk op je stamboom zetten ook.
tot 2015 mag je nog inkruisen met een pers, al zijn sommige clubs hier al mee gestopt eind 2010 maar volgens tica en cfa mag het nog. en navraag gedaan bij mijn club en dit mag ook nog.
Afbeelding

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » za 26 nov 2011, 13:34

Ik had even uit nieuwsgierigheid gegoogled, en kwam een site tegen met deze en nog veel meer rassen...En vroeg me meteen af, waarom bestaan ze niet meer...waren het geen succesvolle kruisingen soms?
Dat zijn zo van die geweldig gevoelige vragen ;) ....... Volgens de liefhebbers zullen er wel geen problemen geweest zijn, volgens tegenstanders dan weer wel ...... soms krijgt men geen erkende stambomen voor zulke "experimentele rassen" omdat er niet voldoende fokkers zijn om het ras echt erkend te krijgen, soms sterft een bepaald "ras" een stille dood omdat er geen vraag naar is, en soms wordt een bepaald ras echt geboycot ............. er zijn best veel mensen die tegen experimentele rassen zijn, deels te begrijpen.

Elk ras op zich heeft al zijn "gezondheidsproblemen" en als men deze rassen dan gaat combineren dan krijgt men soms inderdaad heel ongezonde nakomelingen ...... als je zoiets wil doen dan kan je dat haast nooit in je ééntje bewerkstelligen.

Sommingen vinden Sphynxen zelfs al te ver gaan, omdat ze het haarloze op zich als als een handicap beschouwen!
In Duitsland heeft men daar zo'n comité voor ..... de naam ligt op het puntje van m'n tong maar ik kom er eventjes niet op!

Maar goed, nu gaan we wel heeeeeel erg off topic ;)

@ Nisha's Wonderland: so sorry maar ik vergeet je echte naam altijd (niet opzettelijk hoor!) ........ waarom zou je die rassen eigenlijk weer willen opbouwen?
Groetjes, Wendy
Afbeelding

nisha's wonderland
Contacteer:

Berichtdoor nisha's wonderland » za 26 nov 2011, 15:35

omdat ik ze heel mooi vind.

ik weet iemand die geprobeert heeft met vraag aan haar club om een selkirk te verparen met een sphynx en met een huiskat. Nu die met de spynxh waren gewoon deels haarloos en deels met haar (geen krul) dit heeft men mij gezegd, ik heb nog geen foto's gezien ervan maar met de huiskat was de krulvacht dikker en voller. Is dit niet de bedoeling om te gaan fokken. Een ras verbeteren. Vooral met de huiskat vond ik de nest heel geslaagd.
De andere combi had ik zoiets van, nee dat doe je niet.

bohemian rex word nu alleen selkirk genoemd maar vooral die main wave spreekt me erg aan.
Afbeelding

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » za 26 nov 2011, 16:22

omdat ik ze heel mooi vind.
.
Ben benieuwd hoe ze eruit zien dan ;)
Heb je er fotootjes van .......... Delen :D :D :D :D
Groetjes, Wendy
Afbeelding

Terug naar “Andere Rassen”