arme maximus

Kwalitatieve informatie rond de gezondheid van onze poezels oa. (Erfelijke) Ziektes en Aandoeningen
belinda64

arme maximus

Berichtdoor belinda64 » vr 08 mar 2013, 23:08

Een tijd geleden moest ik met maximus voor zijn enting...daarna werd hij ziek, na medicatie weer beter (was maag/darm probleempje) maar hij kreeg toen uitslag...vooral in zijn nek en op zijn koppie...maar hij speelde nogal wild met Seti dus kon het wel eens van de nagels komen..Dus alle nagels dagelijks gereinigd met dettol en kort gehouden..en Maximus met een hypo-allergene shampoo regelmatig gewassen...daarna leek het weg...
tot ong. eind februari...na een wormenpilletje (heb geen idee of het ermee verband houdt) kreeg hij weer die uitslag...en ik had hem wat meer andere dingen te eten gegeven omdat ik dacht dat het niks met het voedsel te maken had...Dus kreeg hij af en toe ook sheba rundvlees...En toen kwamen de bultjes weer terug..dus ik weer het zelfde ritueel als daarvoor gedaan..alleen haalde het dit keer weinig uit...en afgelopen maandag zag ik ineens een raar rond plekje op zijn schouder...de schrik sloeg om mn lijf..mijn eerste reactie was ringworm..
Gelijk de dierenarts gebeld, en toen die keek dacht ze toch dat het meer huidontstekingen waren door die bultjes...(alleen dat ene plekje had ze ook geen duidelijke verklaring voor) Dus waren er twee opties: 1, behandelen voor allergie en de ontsteking tegen gaan met surolan of 2. biopt nemen en laten kijken naar ringworm.....
Dus we zijn voor optie 1 gegaan, omdat als het ringworm zou zijn dan is toch alles al besmet...maar niemand had nog plekjes..
Nu zijn we een aantal dagen verder en lijkt het idd geen ringworm......
Maar hij ziet er zo zielig uit..
Dit was eergisteren
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En vandaag zag het er gister uit
Afbeelding
de plekken waar ik surolan op moest smeren is heel vurig geworden..dus vandaag maar niks gesmeerd en het ziet er nu wat rustiger uit..
Ik kijk even met voeren of er verbetering optreed zo niet dan moet ik gaan uitwijken naar ander voer..
Hij krijgt nu: carnibest kip en een theelepel tonijn (omdat meneer het anders niet blieft) en brokjes lam/rijst....
Is er iemand die dit herkend...volgens de da was het 90% zeker een voedsel allergie omdat hij zo jong is.....
Maar dat vind ik zo gek omdat ik het zelfde vrijwel voer vanaf het moment dat hij bij ons kwam, en ik het wel eerst een paar weken onder controle kreeg en er niks te zien is geweest..
Ik heb ook zitten denken wat er nu anders is geweest in de tussentijd, maar ik krijg het niet verzonnen...
maximus heeft er overigens , zo op het oog, geen last van..hij speelt, poept en plast goed en eet prima......
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus en Napoleon de veroveraar
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm

Viktor
Contacteer:

Re: arme maximus

Berichtdoor Viktor » vr 08 mar 2013, 23:16

Ik zou ervan uit gaan dat het voedsel allergie is, je kunt super goede dingen voeren in dit kader en vooral enkele weken volhouden en bij dat voer houden, want een allergie komt altijd uit de MDL (maag darm lever)
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » vr 08 mar 2013, 23:21

Hoi Belinda,

Kan zeker wel een voedselallergie zijn hoor, dat bouwt zich op, dus zie je vaak niet gelijk. Maar ik vind het ook wel opvallend dat hij steeds een reactie geeft na medicatie (enting, ontworming, surolan), dus dat zou ik ook in je achterhoofd houden. Maar ik zou eerst een kijken wat een andere voeding doet, kan hypoallergeen zijn of (beter denk ik) een biologische granenvrije voeding. Arm mannetje... heeft hij er veel last van?
Afbeelding

belinda64

Berichtdoor belinda64 » za 09 mar 2013, 09:34

Hoi Belinda,

heeft hij er veel last van?
Nee hij lijkt er helemaal geen last van te hebben, hij speelt en krabt eigenlijk nagenoeg niet...
Vanmorgen zien de plekken er een stuk rustiger uit...ga er toch vanuit dat die heftige bultjesuitbraak veroorzaakt zijn door de surolan.....
En nu is het zaak dat hij niks anders krijgt dan zijn vaste voedingsverhaal...De injectie die hij heeft gehad zou 2 weken werken, en als daarna de bultjes in alle hevigheid terugkomen dan is het zaak om over te gaan op ander voer..
Groetjes belinda
cool_sm

SiL

Berichtdoor SiL » za 09 mar 2013, 10:19

Wat naar! Ik hoop dat jullie er snel achter komen waar hij allergisch voor is! Beterschap voor de kleine man!
Groetjes SiL
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 09 mar 2013, 11:19

Hoi Belinda
dit is giga balen ,wat me net te binnen schiet schuurt hij veel tegen de krabpaal aan ,kopjes ertegen geven ??
geef hem een mega knuffel
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

belinda64

Berichtdoor belinda64 » za 09 mar 2013, 11:25

Hoi Belinda
dit is giga balen ,wat me net te binnen schiet schuurt hij veel tegen de krabpaal aan ,kopjes ertegen geven ??
geef hem een mega knuffel
Goh daar zeg je zoiets...een goed opletten...niet dat me zo helder staat...hij zit er wel vaak bovenop en dan aan het daktouw te knagen...
Groetjes belinda
cool_sm

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 09 mar 2013, 12:22

Dat ziet er niet fijn uit Belinda.
Sadie haar huid is ook heel veel stuk door het vele likken wat ze er zelf aan doet maar ik heb het idee dat dat er net even anders uitziet.
Groetjes Clem
Afbeelding

g.w.

Berichtdoor g.w. » za 09 mar 2013, 15:04

Hopelijk kom je er snel achter waar het door komt!
groetjes Gerry

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » za 09 mar 2013, 15:40

Het lijkt wel een beetje op wat mijn kat had een tijdje terug. Dat kwam door het wassen.
Misschien een idee om dat ook even te laten, ook niet met hypo allergene shampoo?
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

Terug naar “Medisch”