Dodge heeft suikerziekte

Kwalitatieve informatie rond de gezondheid van onze poezels oa. (Erfelijke) Ziektes en Aandoeningen
Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Dodge heeft suikerziekte

Berichtdoor Clemmetje » vr 15 mar 2013, 20:45

Fijn dat het prikken goed te doen is.
En luxe hoor dat hotel voor de vakantie.
Groetjes Clem
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » vr 15 mar 2013, 22:50

Fijn dat het prikken goed gaat. Die naaldjes zijn ook dun, maar is toch raar om je eigen kat te prikken. Ik zou hem zeker laten afvallen, maar het dieet zal daar ook al bij helpen. Wij hadden een kat op de praktijk met suikerziekte, toen hij wat was afgevallen had hij geen insuline meer nodig, alleen dieetvoer. Heeft het daar nog jaren goed op gedaan (en wie weet had hij het zonder dieetvoer ook wel goed gedaan). Geldt natuurlijk niet voor elke kat, maar geeft toch hoop.
Super dat je een pension hebt gevonden waar ze ook ervaring hebben met diabetes katten! Kan me voorstellen dat je zulke dingen niet aan je ouders wilt vragen.
Afbeelding

Sylvia

Berichtdoor Sylvia » za 16 mar 2013, 08:22

Ik hoop natuurlijk van harte dat hij ooit weer van de insuline afkomt, ik had hem na de dood van Spock al (op mijn manier) op dieet, maar nu krijgt hij zo afgepast eten, want hij moet nl eten voordat ik hem ga prikken, hoop dat t gaat werken.

Het moet wel echt in mijn systeem komen nu.....mijn man is momenteel op reis voor zijn werk dus een vriendin vraagt of ik kom eten, maar dat is dus best lastig want ik moet om 7 uur thuis zijn voor Dodge, zijn van die dingen waar je over na moet denken ;-) heb ook allerlei wekkertjes ingesteld her en der en op mijn mobiel :-)

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » za 16 mar 2013, 12:32

Langs de ene kant geen prettig nieuws van de suikerziekt , maar je
weet nu wel hoe je Dodge kan behandelen.
Hopelijk is het insuline spuiten niet voor altijd.
Heel veel succes met de behandeling.
Groetjes Hildeke

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 16 mar 2013, 12:54

Dit soort dingen is altijd wennen maar je zult zien dat het best gauw in je systeem zit.
Groetjes Clem
Afbeelding

fieken
Contacteer:

Berichtdoor fieken » za 16 mar 2013, 13:02

hoi Syl,
Ik heb nu al mijn 2e suikerkatje en het lijkt erger en omslachtiger dan het is hoor. Ok je moet je leven wat aanpassen omdat je met hem moet rekening houden voor zijn spuitjes. Het dieetvoer voor katten die diabeet zijn alsook katten met overgewicht is m/d Je moet het wel afwegen en ze moeten altijd op hetzelfde uur eten krijgen en mogen niet "zondigen" met tussendoortjes. Wat ik wel mocht doen was 5 uur na hun prikje een beetje eten geven van hun rantsoen omdat dan hun insuline nog eens een piek krijgt.
Je hoeft ook niet steeds een nieuw spuitje te nemen. Ik ben nu sinds een paar weken zijn caninsuline aan het overschakelen op lantus, daar hebben ze betere resultaten mee en de kostprijs valt echt enorm mee. Het nadeel op dit moment is nu dat ik tot hij op peil staat ik hem 2x per dag moet meten en die strips die zijn wel vrij duur maar als je iemand kent die diabeet is en niet al zijn stripjes nodig heeft kan die ze misschien voor je gaan halen want die krijgen het voor een groot stuk terug vh ziekenfonds. Het meten doe je gewoon in het oortje. Ik krul zijn oorschelpje over een kurkje en oefen even druk uit zodat je de hoofdader ziet opzwellen aan de buitenkant vh oortje en dan prik ik gewoon met een naaldje. Ik kan niet werken met dat prikkertje dat bij het apparaatje zit, ik zit er meer naast dan in.
Ondertussen als ik ze allebei bijeentel moet ik al 8,5 jaar insuline spuiten en geloof me op den duur wordt het echt routine. Waar je wel moet mee opletten is als hun suiker ineens daalt, dan gaan ze zwalpen en moet je gelijk druivensuiker oplossen in water en opspuiten anders geraken ze in schock. Toevallig heb ik het deze morgen meegemaakt met Nero en dat doet raar hoor. Want van de moment dat ze zijn eten en insuline op elkaar hebben afgesteld is nog altijd geen garantie dat hij hetzelfde blijft staan daarom dat je regelmatig gaat moeten meten. Als je geluk hebt kan hij er nog vanaf geraken en zeker als je lantus gebruikt want dat is een 4 fasen plan waarmee ze de insuline afbouwen.ik heb dat geluk niet omdat hij al te oud is en er al zoveel cellen kapot zijn bij hem dat hij voor altijd insuline moet krijgen. Om je een vb te geven de verpakking van lantus zijn 5 flesjes en kost ong 50 euro ik ben ondertussen al zeker 4 weken aan het spuiten en zijn 1e flesje is nog niet voor de helft leeg dus eigenlijk valt dat heel goed mee en op den duur is de dosis zo klein dat je heel lang toekomt met 1 flesje.
Als je vragen moest hebben mag je altijd een gil geven ok? Oh ja als het zomeruur wordt geef je hem gelijk op het nieuwe uur zijn eten en prikje en niet met stukjes opschuiven het is beter in een keer. Vanaf het 2e prikje 's avonds dan is alles normaal, hetzelfde geld voor het winteruur. En als ik soms ergens heen moet en ik raak niet op tijd weg of ik moet er vroeger zijn en ik heb de mogelijkheid dan neem ik hem gewoon mee. En kan dat niet dan vertrek ik pas na zijn spuitje. Je zal zien het loopt wel los het is alleen in het begin even zoeken. Succes toppie_sm

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » za 16 mar 2013, 14:41

Gewoon even aan wennen. Hij laat zich goed prikken, ik had Siams die ik behandelde voor kat en niesziekte met een combinatie therapie (ook injectie´s), en is even je weg zoeken en op een gegeven moment zit je in het systeem en weet je niet meer beter laugh_sm

Door verlizen van gewicht daalt ook level in de MDL (maag darm en lever) en is de kans erg groot dat hij het niet meer nodig heeft.
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 19 mar 2013, 16:11

Hoi Syl
hoe gaat tie met Dodge ?? valt het prikken mee .weet je al of zijn suiker iets beter is ?
hoe reageerd hij op zijn dieet ?
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Sylvia

Berichtdoor Sylvia » di 19 mar 2013, 22:19

Hoi Wil,

Donderdagochtend heb ik weer een afspraak bij de DA, tot nu toe gaat het prikken heel erg goed, valt me alles mee. Via Belinda hier op het forum kwam ik natuurlijk aan kattenhotel Katnapolsky, en of het zo moest zijn, deze mevrouw heeft me al enorm geholpen, een hele duidelijke uitleg gekregen, zo wist ik niet dat een diabeet verspreid over de dag moet eten, dus nu een voerbak besteld met 5 vakjes die ik op tijd kan instellen, langzamerhand begin ik duidelijk te begrijpen hoe het in elkaar steekt. (Op haar site heeft ze heel veel informatie staan voor diabeten)

Hij is nu nog niet op dieetvoer omdat hij natuurlijk zo gevoelig reageert met zijn darmen, donderdag neem ik even de zak van Acana mee , de DA gaat dan bepalen of hij op dat voer kan blijven en hoeveel hij er precies dagelijks van mag krijgen.
Het is nu nog wel even een hele gebeurtenis, maar langzamerhand komen we er vast wel!

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 19 mar 2013, 22:22

Wat fijn dat alles meevalt tot nog toe. Vaak is dit soort dingen een kwestie van wennen en gaandeweg leer je een heleboel.
Super dat je zoveel hulp van het kattenhotel hebt gekregen.
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Medisch”