Poezen verdacht op FIP.....castereren of niet

Kwalitatieve informatie rond de gezondheid van onze poezels oa. (Erfelijke) Ziektes en Aandoeningen
nisha's wonderland
Contacteer:

Re: Poezen verdacht op FIP.....castereren of niet

Berichtdoor nisha's wonderland » vr 31 mei 2013, 08:56

heb gekeken maar ik woon in Duitsland dus is niet zo makkelijk. Daarnaast vindt ik wel meerdere onderzoeken. De meeste zijn op dit moment gesloten.....of je moet afstand doen van je kat voor onderzoek.....en dat gaat niet gebeuren
dat zou ik ook niet doen maar dat afstand nemen gebeurt meestal als ze gestorven zijn...
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » vr 31 mei 2013, 09:37

Op de site staat afstand doen van je levende kat, om dingen op te testen, en onder controle te houden.

Afstand doen van je dode kat kan ook in Utrecht dat is ons bij Stoffel ook gevraagd.

Kolleke01
Contacteer:

Berichtdoor Kolleke01 » vr 31 mei 2013, 23:37

al eens aan suprelorin gedacht?

Ik weet de fabrikant zegt alleen voor honden, maar iig in de Coon wereld weet ik dat het nog wel eens toegepast wordt.
En je da moet het natuurlijk ook aan je kat willen geven. ik heb bij mijn da een verklaring ondertekend dat hij niet verantwoordelijk is mocht de kat niet meer vruchtbaar worden

nisha's wonderland
Contacteer:

Berichtdoor nisha's wonderland » za 01 jun 2013, 15:35

Op de site staat afstand doen van je levende kat, om dingen op te testen, en onder controle te houden.

Afstand doen van je dode kat kan ook in Utrecht dat is ons bij Stoffel ook gevraagd.
het is even geledden dat ik had gekeken... vroeger waren het al gestorven katten. sorry
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 01 jun 2013, 18:43

Hoi Hoi
Wat een goed idee van jou die suprelorin wij gebruiken het al een paar jaar bij de katten ,nog nooit problemen gehad dat er 1 onvruchtbaar werd,ook bij jonge katers geprobeerd ,zijn eerste nestje ligt nu hier ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

peggy72

Berichtdoor peggy72 » za 01 jun 2013, 22:40

Onze dierenarts heeft het er ook over gehad, het zou alleen te veel bijwerkingen hebben bij poezen.

nisha's wonderland
Contacteer:

Berichtdoor nisha's wonderland » vr 14 jun 2013, 07:31

@peggy, ik heb misschien een leuk nieuwtje voor je... onze dierenarts was hier gisteren en er kwam sprake over FIP. Hij had een kat bij hem die bleek kattenaids te hebben en nu interferon neemt hiervoor. De kat bleek ook nooit geziene waarden te hebben van FIP. het labo schrok zelf dat ze nog leefde tegen dat de titterwaardes binnen waren in het labo.
Intussen zijn we half jaar verder, de waarden zijn een beetje vermindert maar de kat op zich is supergezond, speelt en rent zoals een normale gezonde kat.
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » vr 14 jun 2013, 08:06

zoals je misschien gelezen hebt, leeft onze Brandy inmiddels niet meer. Haar bloed waarden waren juist wel goed.

Alleen geen een van de medicijnen sloeg aan. En als je nieren inmiddels zo vergroot zijn helpt niks meer. Zelfs spoelen deed niks.

Interferon helpt alleen bij een bepaalde soort FIP en de ervaringen lopen nogal uiteen.

nisha's wonderland
Contacteer:

Berichtdoor nisha's wonderland » vr 14 jun 2013, 09:26

zoals je misschien gelezen hebt, leeft onze Brandy inmiddels niet meer. Haar bloed waarden waren juist wel goed.

Alleen geen een van de medicijnen sloeg aan. En als je nieren inmiddels zo vergroot zijn helpt niks meer. Zelfs spoelen deed niks.

Interferon helpt alleen bij een bepaalde soort FIP en de ervaringen lopen nogal uiteen.
sorry ik had het nog niet gelezen... heel veel sterkte met je verlies...
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » vr 14 jun 2013, 12:39

Dank je.....soms gaan dingen sneller dan dat je gehoopt had. En het zou o zo mooi zijn
als Interferon inderdaad "HET" middels was. Maar dat is het helaas niet.

Terug naar “Medisch”