Bailey acute baarmoeder ontsteking

Kwalitatieve informatie rond de gezondheid van onze poezels oa. (Erfelijke) Ziektes en Aandoeningen
Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Bailey acute baarmoeder ontsteking

Berichtdoor Clemmetje » do 27 jun 2013, 22:08

Wat fijn dat het zo goed gaat met Bailey.
Hopelijk blijft het dan bij drie dan is het nog te doen... laugh_sm
En hoezo ook het broertje van Frodo ophalen?
Groetjes Clem
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » do 27 jun 2013, 22:37

Clem,

Frodo was onverkoopbaar omdat het een sphynxje met kroeshaar is. Nu is zijn broertje ook nog niet verkocht omdat
hij ook kroeshaar heeft.

Hij woont op een ieniminie flatje in Bremerhaven. Met nog eens een hele horde aan sphynxen.

De woonkamer is 3x3 meter en dan is er nog een keuken en 2 slaapkamers. De laatste keer dat we Frodo daar opgehaald hadden zaten er zo'n 20 katten.

Daarvan waren er 4 kittens. Ik heb zelden zo'n vieze boel meegemaakt. Hij heeft op dit moment alleen nog 2 ongeholpen poezen en 1 kater. De rest is inmiddels allemaal geholpen.

De katten waren wel allemaal in goede conditie en Frodo is ook onze enige kat die nog nooit iets gemankeerd heeft.

Zijn vrouw zit in een of ander zonnig land terwijl hij in Bremerhaven zit.

we zouden de vorige keer zijn broertje eigenlijk meenemen maar hij dacht hem wel te kunnen verkopen. Dit is dus niet gelukt vandaar dat ik weer een berichtje kreeg.

Hij lijkt alleen als 2 druppels water op onze overleden Brandy. het is een rode pluizige sphynx. Manlief wil hem direct op gaan halen maar ik twijfel nog.

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » vr 28 jun 2013, 19:31

Vreemd zo een DA, een kitten kan vanaf 16 weken dekken en vanuit het nest iets verwekken. Dit werd al opgemekt voordat nest en vroeg castratie bestond, het is namelijk begonnen omdat men zag dat ze soms met 5 a 8 manden heel vaak alweer jonge kittens hadden. Zelf in mijn ogeving mee gemaakt dat een poes met 1,5 jaar al zwanger was van de derde nest.. 5 a 6 kittens iedere keer..

Katten vallen in de de categorie prooi dier etende soort die eigenlijk continue zwanger kunnen zijn en extreen vroeg beginnen en heel lang door kunnen gaan ivm honden..

Dat is in iedere geval hun natuur, als ze de kans krijgen huh_sm huh_sm huh_sm
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 28 jun 2013, 21:12

Waarom twijfel je om hem op te halen Peggy?
Groetjes Clem
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » vr 28 jun 2013, 22:17

ik heb heel wat katertjes opgevangen maar nog nooit een gehad die zo vroeg geslachtsrijp was. De tierschutz helpt ze ook niet voor ze 6 maanden oud zijn.

Onze eigen dierenarts in NL zij ook tegen de assistent pas dus op wat je de volgende keer aan de telefoon zegt.

Maar goed het kwaad is geschied en nu maar het beste er van maken ohmy_sm

Clem ik twijfel om 2 redenen. 1. Hij lijkt sprekend op onze net overleden Brandy. 2. We hebben net vanavond onze kitten opgehaald bij Rene en er zijn in ieder geval 3 kittens onderweg, dan wordt het wel erg druk....

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 28 jun 2013, 22:59

Dat snap ik helemaal Peggy.
In Nederland doet ook lang niet iedere DA aan vroegcastratie.
Mijn vaste wil het vanaf 16 weken doen maar gelukkig zit er één Utrecht die met 12 weken castreert.
Ik ben wel benieuwd naar je nieuwe kitten hoor.
Ga je ons nog verwennen met foto's?
Groetjes Clem
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » za 29 jun 2013, 19:40

de foto's staan inmiddels op een ander topic

asielkat

Berichtdoor asielkat » zo 30 jun 2013, 13:24

Hoi Peggy,

is Frodo er nog en zijn Broertje begrijp ik en moeten daar weg
want kunnen we dan niet via hier kijken naar een fijn nieuw huisje voor hem/hun kunnen vinden en iemand die hem/hun tijdelijk opvangt
ofzo
tja rood en krullerig haar ik denk aan Petra /Bloterikfan maar denk dat ik dan geen vrienden meer ben met de man van haar ;)

ik denk gewoon even hard op met name de 1e optie voor tijdelijke opvang,
waarom komt dan ineens ook soms alles ongewild tegelijk, een nieuw kitten een oeps nestje en dan krijg je te horen over Frodo en zijn broer, maak als het mag van deze twee even een aparte topic er zijn mensen die maatjes zoeken
en eerlijk onze Ernie is ook half behaard maar nog steeds mooi aan de buitenkant van lelijkheid en super mooi aan zijn binnen kant dus de verpakking zegt niet alles

Liefs An

peggy72

Berichtdoor peggy72 » zo 30 jun 2013, 15:54

Hoi An

we hebben de eigenaar te pakken proberen te krijgen en dat lukt niet. We proberen het nu via zijn zus.

Hij is in ieder geval vertrokken naar Santa Domingo achter zijn vrouw aan en we hebben geen idee waar de kat nu is.

hij zou mij uiterlijk vrijdag wat laten weten en dat heeft hij niet gedaan. Hij zou hem meegeven aan zijn zus die in Leer woont.

En Frodo is een schatje, hij heeft Zora dan wel zwanger gemaakt maar hij zorgt ook goed voor haar. Zonet was hij haar hele buik aan het schoon likken terwijl zij op haar rug voor hem lag.....af en toe.... lol_sm

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 30 jun 2013, 18:12

Hopelijk zit ze dan wel ergens veilig.
Dit klinkt niet echt lekker...
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Medisch”