Chinese kruiden voor huisdieren

Kwalitatieve informatie rond de gezondheid van onze poezels oa. (Erfelijke) Ziektes en Aandoeningen
peggy72

Chinese kruiden voor huisdieren

Berichtdoor peggy72 » wo 27 nov 2013, 21:00

Iedereen kent waarschijnlijk de huisdierendokter wel

Hier kun je middeltjes kopen die je huisdieren van bijvoorbeeld niesziekte, wormen, Giardia, verkoudheid en atrose afhelpen en zo zijn er nog veel meer middeltjes.

Omdat er bij de huisdierendokter alleen in tabletjes wordt geleverd ben ik verder gaan zoeken.

http://chwinkel.ailing.nl/index.php?ite ... 37&lang=NL

bij de chinese kruidenwinkel kun je precies dezelfde middeltjes kopen voor een veel gunstiger prijs. Daarnaast krijg je het in poedervorm in een capsule die je dus makkelijk door iets lekkers kunt mengen of over het voer kunt strooien.

Heb je zoals ik een hele groep in 1x te behandelen kunnen ze ook de losse gedroogde kruiden leveren. Je moet hier wel speciaal naar vragen want het moet gedroogd worden.

Vooral met de Liseng en de antiwormen variant heb ik geweldige ervaring. Ik gebruik deze medicijnen voornamelijk bij de zwerfkatten.

Als er een uitbraak van niesziekte is.....en die is bij mij sinds het behandelen met liseng al weer heel lang terug. Dan slaat het middel eigenlijk direct aan.

Veel mensen geloven dit niet en omdat ik toch een kilo gekocht heb, geef ik het ook weleens aan andere mensen mee om te proberen. Ook op het forum heeft er buiten kleine Boaz al iemand baat bij gehad. En hier in Emmerich hebben al diverse mensen het geprobeerd en die zijn er ook buitengewoon blij mee. Het helpt niet alleen bij de niesziekte maar ook bij de verkoudheid, hoesten en prut oogjes.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Chinese kruiden voor huisdieren

Berichtdoor Wil » wo 27 nov 2013, 21:06

Hoi Peggy
Dank je wel voor het delen TOP ,ik had er nog nooit van gehoord super dat het zo goed helpt ,
Er komen bij jou zoveel zieke dieren binnen dat je er genoeg ervaring mee hebt ,bedankt
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 27 nov 2013, 21:15

Heel interessant Peggy, bedankt voor het delen.
Ik ga het zeker onthouden en er indien nodig bij je op terugkomen.
Groetjes Clem
Afbeelding

ClioCleo
Contacteer:

Berichtdoor ClioCleo » wo 27 nov 2013, 21:18

De Liseng in combi met het stomen en de PetM capsules die ik van een vriendin/ fokker uit Oostenrijk heb gekregen is Boaz er momenteel door gekomen. Pet-M [PlantaVet] is trouwens ook een natuurproduct wat een enorme weerstand boost geeft, helaas niet in Nederland te krijgen)

peggy72

Berichtdoor peggy72 » wo 27 nov 2013, 22:36

Pet m ken ik ook daar zit een gering aandeel van echinacea in.

Wordt in Duitsland ook verkocht is om de weerstand te verbeteren. Maar hier is engystol van Heel het meest gebruikt.

De chinese kruiden die voor dieren gebruikt worden gaan er van uit dat je het probleem aan moet pakken.
En niet de weerstand moet willen verhogen omdat de natuurlijke weerstand aangeboren is en een bepaald gelijk gewicht heeft in de b en t cellen. Met het toedienen van weerstandverhogers ga je de 1e cel verhogen waardoor er een nog grotere afstand tussen de b en t cellen komt. Er is wel een middeltje om de weerstand van de zweverik te verhogen....en die pakt dan zowel de b als t cellen aan. Maar ook dit middeltje is niet in NL verkrijgbaar.

Ik heb goede ervaring met chinese kruiden en wat minder met de weerstandverhogers maar dat is voor iedereen anders, iedereen heeft zo zijn eigen middeltjes. Als ze maar doen wat ze moeten doen dat is het belangrijkste

peggy72

Berichtdoor peggy72 » wo 27 nov 2013, 22:38

Die capsules die Clem heeft ga ik ook eens proberen want wij hebben natuurlijk nog steeds Max met zijn chronische neusslijmvlies ontsteking.

ClioCleo
Contacteer:

Berichtdoor ClioCleo » wo 27 nov 2013, 22:55

Ik vind het wel jammer dat er in Duitsland veel meer producten te verkrijgen zijn.. maar niet alleen in Duitsland, want die ampullen van Clem zijn dus weer alleen in België te verkrijgen..
Dat stomen werkt echt perfect! je hoort gewoon na 10 minuten 100% verlichting.. echt mooi om te zien.
Ik wil nu zelf de aerosol aanschaffen, had het al besteld via Conrad, maar de automatische incasso werkte niet, dus nu maar even via Ideal laugh_sm

peggy72

Berichtdoor peggy72 » do 28 nov 2013, 16:18

Even een aanvulling waar ik door een pb attent op werd gemaakt.

Bij de link die ik vermeld heb kom je direct in de goede rubriek terecht. Alleen heten de middeltjes daar anders dan bij de huisdierendokter. De inhoud is echter hetzelfde qua kruiden maar de inhoud van een cupsule is meestal ook nog meer.

Op de site die ik vermeld heb kun je op de ziekte klikken waar het om gaat en dan kom je bij het middeltje terecht. Bijv. Liseng heet daar Flumin

huisdierendokter liseng 90 tabletjes a 300 mg kosten 22.80 per dag dus ± 0.50
Ailing Flumin 30 capsules a 600 mg kosten 8.50 per dag dus ± 0.25
dosering is 300 mg 2x daags

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 28 nov 2013, 19:58

Hoi Peggy
het lag dus niet aan mij dat ik het niet kon vinden
,super dat je erbij gezet hebt wat ze moeten hebben.
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » do 28 nov 2013, 21:45

Hoi Peggy, wat fijn dat je dit hier deelt! Altijd prettiger om je diertjes met natuurlijke middelen te helpen!
Afbeelding

Terug naar “Medisch”