Djerba ernstig ziek

Kwalitatieve informatie rond de gezondheid van onze poezels oa. (Erfelijke) Ziektes en Aandoeningen
Babsiej

Djerba ernstig ziek

Berichtdoor Babsiej » do 19 dec 2013, 14:08

Vorige week zaterdag kreeg Djerba voor het eerst een aanval. Djerba is "mijn" kat die bij mijn moeder woont. Zij ving hem op toen hij ziek was en ik moest werken en toen wou ze m niet meer kwijt lol_sm

Vorige week zaterdag dus ineens "out" liet zn ontlasting lopen etc, dus direct naar de dierenarts en bloedverdunners gekregen omdat ze bang waren voor een embolie. Het is een week goed gegaan tot afgelopen zondag. Toen weer een aanval, hij begint dan ook enorm te hijgen en te pompen etc. Dus ik maandagochtend Ommen gebeld en konden direct terecht.

Ze zijn hem ruim 2 uur aan het onderzoeken geweest ! Hij blijkt dus een zeer ontregeld hartritme te hebben door een behoorlijke lekkage in een hartkamer. Zijn hartslag gaat van 350!! ruim naar 60 en nog lager en dat binnen 4 seconden. De EEG kon soms de waarden niet eens meer meten sad1_sm In ieder geval geen HCM maar hier wordt je toch ook niet vrolijk van.

Hierdoor krijgt hij behoorlijk zuurstof tekort en veel te lage bloeddruk waardoor hij inderdaad "out" gaat. Nu heeft hij pilletjes en nu maar hopen dat het werkt.. Maandag en dinsdag heeft hij ook nog aanvallen gehad. sad1_sm

manoe76
Contacteer:

Re: Djerba ernstig ziek

Berichtdoor manoe76 » do 19 dec 2013, 14:35

O Jeetje Barbara, dat klinkt heftig zeg... Hopelijk gaan de pilletjes aanslaan die hij heeft gekregen. Heel veel sterkte, ook voor je moeder.
Afbeelding

marisser

Berichtdoor marisser » do 19 dec 2013, 15:27

Bah dat is niet fijn dat het zo slecht met hem gaat.
Als ik mag vragen met een lekkende hart klep komt het toch nooit meer goed?
Als dit zo os dan hoop ik dat jullie iets kunnen vinden dat hij nog rustig verder kan leven.
In ieder geval sterkt met deze rot situatie.

Babsiej

Berichtdoor Babsiej » do 19 dec 2013, 15:53

De klep zal inderdaad niet meer beter worden.

Sterker nog heb hem al 2x eerder HCM laten testen en toen had hij een minimale lekkage en dit is 2 jaar later dus veel ernstiger geworden.

Hij krijgt nu Atenolol (?) zodat het ritme constant gaat blijven. Hij zal er inderdaad geen 15 mee worden maar we hopen toch nog op een paar mooie jaartjes voor hem. Zonder last of pijn.

zenga13

Berichtdoor zenga13 » do 19 dec 2013, 16:58

Jeetje, wat zal dat schrikken geweest zijn.. Is toch wel hard gegaan dan als hij 2 jaar later ineens zulke problemen heeft. Ik hoop dat het met de medicijnen onder controle te houden is en dat hij nog heel veel jaartjes bij jullie mag blijven..
Afbeelding

Yaella

Berichtdoor Yaella » do 19 dec 2013, 17:49

Potverdorie arm beest. Dat is nog al wat van 350 naar 60 en dat in 4 seconden. Arme ziel die heeft het giga benauwd. Aanvallen van out gaan is hartstikke eng. Ik hoop dat het 2 uiting onderzoek qua pillen voorstel zijn vruchten gaat af werpen. Heel veel sterkte met hem en beterschap!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

belinda64

Berichtdoor belinda64 » do 19 dec 2013, 18:58

jeetje barbara, dat is heftig...arme djerba..hopelijk doen de medicijnen hun werk en kan hij nog een tijd pijnvrij, gezellig leven....
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus en Ghandi de grote
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm,
Napoleon de veroveraar; always in my heart but not in my house

Audrey

Berichtdoor Audrey » do 19 dec 2013, 19:09

candle_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 19 dec 2013, 20:07

Hoi ar
dit is vreselijk schrikken ,kon Rob je vertellen hoe het kan dat die lekkage zo snel zo heftig is geworden ?
Ik hoop dat hij wel snel op de medicijnen gaat reageren .wat zal hij moe wezen met zo'n hartslag .eet en drinkt hij nog wel ??

heel veel sterkte ook voor je moeder ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 19 dec 2013, 21:32

Wat erg zeg. Klinkt allesbehalve goed.
Ik hoop ook dat de atenolol ervoor zorgt dat zijn hartslag wat stabieler blijft zodat hij niet meer out gaat.
Doodeng dit.
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Medisch”