diarree bij de kat

Kwalitatieve informatie rond de gezondheid van onze poezels oa. (Erfelijke) Ziektes en Aandoeningen
Gaynelle

Re: diarree bij de kat

Berichtdoor Gaynelle » ma 21 apr 2014, 10:52

Ik vraag me dan toch wel af waar het vandaan komt, want ze zouden het niet zomaar moeten krijgen toch? Ik heb op graanvrije brokken ook vlaaien gehad. Met vers nooit problemen, alleen als Fuzzy weer eens aan een pan likt, maar dan weet ik in elk geval waar het van komt.

Zijn sphynxen ook gevoeliger voor darmproblemen? Je leest het hier zo vaak.

Wat ik trouwens ook merk is dat op vers de hoeveelheid oorsmeer en oogvocht minder is. Maar dat kan misschien aan mij liggen.

peggy72

Berichtdoor peggy72 » ma 21 apr 2014, 11:08

Als Ollie hier alleen maar brokken krijgt en geen vers vlees dan zijn het inderdaad vlaaien. Hij kan kiezen uit Carocroc of graanvrij.

En dan krijgt hij 2x daags ook vers vlees. Alleen vers vlees is ook weer niet voldoende.....hier helpt de combi van de 2 om het in toom te houden.

Dat het vooral sphynxen zijn met de darmproblemen zit wat in.....de peterbaldjes hebben het ook gauw

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » ma 21 apr 2014, 12:02

Ik voer af en toe Bokashi er bij om toch wat meer aanvulling te geven. Ik heb het zelfs met een handje brokken dat het foute boel is, maar dat zal ook zo zijn omdat zeker niet meer gewend zijn. Waarom heb je er voor gekozen om ook brokken te blijven voeren?

peggy72

Berichtdoor peggy72 » ma 21 apr 2014, 12:38

hier puur omdat ze niet allemaal vers vlees lekker vinden.

De combinatie van de 2 pakt wel goed uit dus vandaar nu maar alles.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 21 apr 2014, 20:18

Hoi Hoi
ik denk ook dat mensen denken dat het veel bij de Sphynxen voorkomt omdat wij erover praten ,en er hier natuurlijk veel liefhebbers en fokkers zitten ,
Denk bij andere rassen en niet rassen toch ook ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

peggy72

Berichtdoor peggy72 » zo 25 mei 2014, 21:26

Ollie krijgt nu al een tijdje producten van Heel zoal engystol en mucosa in vloeibare vorm voor zijn darmen. Dat werkt bij hem goed voor de continue drang die hij heeft om naar de kattenbak te gaan.

Ollie heeft na zijn tri een spastische darm over gehouden om het maar zo te noemen.

De drang om naar de kattenbak gaan was gewoon absurd hoog, met de producten van Heel hoeft hij niet meer continu.

Omdat Ollie ook nog al eens last van buikkrampen heeft en mij hier ook van op de hoogte komt brengen....ben ik verder blijven zoeken.

Op aanraden een flesje aloe vera voor honden en katten gekocht en dit krijgt hij nu een klein weekje 1x per dag. Volgens de dame werkt aloe vera heel goed bij mensen met chronische darm klachten en ook ook bij honden en katten. Het werkt goed in op de slijmwand.

Sind Ollie het krijgt heeft hij geen buikpijn meer gehad en is ook super speels. Het was al een grote dondersteen maar nu helemaal....bijkomend voordeel is dat al zijn kleine zwarte huidstippen ook langzaam verdwijnen.

Dus nu het zo goed bij Ollie helpt dacht ik het helpt goed bij de slijmwand...... laat ik het ook maar eens bij Max gaan proberen.......Die is na zijn metrobac kuur die hij een tijd geleden heeft gehad een hele andere kat geworden en nieste nog af en toe snot. Sinds hij de Aloe vera krijgt is dat ook over.

Ik ben heel benieuwd of dit verassende resultaat gaat blijven en heel benieuwd of er nog meer mensen zijn die dit wel eens gebruikt hebben ?

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 25 mei 2014, 21:36

Dat klinkt toch wel heel mooi.
Ik ken het niet voor katten en ben dus ook benieuwd naar ervaringen van anderen en ook hoe het bij jou blijft gaan.
Groetjes Clem
Afbeelding

Panthera

Berichtdoor Panthera » ma 26 mei 2014, 15:30

Carnibest en vers vlees.

Dibbey eet het al 8 jaar (22 Juli) en heeft nog NOOIT één dag diarree gehad. dry_sm

P.
Afbeelding <---- Dibbey. ;-)

peggy72

Berichtdoor peggy72 » ma 26 mei 2014, 18:25

gaat hem niet worden met Ollie, Carnibest eet hij echt met lange tanden......

alleen de totaalversie gaat nog licht maar de rest trekt hij zijn neus voor op. Alleen de rollen vers vlees van cattery lust hij echt graag.

Maar bij Ollie gaan zijn klachten niet weg door het eten van vers vlees.....dit hebben we als eerste geprobeerd

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » di 27 mei 2014, 08:21

Nooit geprobeerd, maar aloe Vera klinkt wel interessant! Waar haal je zoiets speciaal voor dieren?

Vers kan ook door de hoeveelheid orgaanvlees in de mix liggen. Die is vrij hoog meestal omdat het goedkoop vlees is. Je zou het een keer zelf kunnen samenstellen om te zien of dat het is. Dat was bij onze Maya het geval, bij prooidieren mag ze daarom nog steeds niet mee doen want zodra ze bij de lever e.d. is, gaat ze spugen.

Terug naar “Medisch”