Propolis en Ginseng voor de kat

Kwalitatieve informatie rond de gezondheid van onze poezels oa. (Erfelijke) Ziektes en Aandoeningen
peggy72

Propolis en Ginseng voor de kat

Berichtdoor peggy72 » za 01 feb 2014, 20:36

Al jaar en dag ben ik een grote voorstander van Propolis

als ik last heb van aften....spuit ik het in mijn mond en met 1 dag zijn ze weg. Nu wil het probleem natuurlijk ook dat bij mij zowat alles gaat ontsteken....ieder kattennageltje wat zich in mijn vel zet....gaat ontsteken.

Dus daarvoor heb ik weer de propolis zalf....wat ook weer geweldig helpt bij schimmel....en gewone wondjes want het geneest heel snel.

Enige tijd geleden melde ik al 2 middeltjes die in Duitsland te koop zijn en die voor mens en dier gebruikt worden met propolis en ginseng zoals Vitalpro.

Deze zijn in Nederland niet te krijgen..

De voordelen die ik zelf hier ervaren heb met het geven aan de dieren is....Milo heeft weinig haar....maar als hij trouw zijn druppels krijgt...heeft hij een dikke haardos. En dat is een wereld van verschil om te zien.

Dizzy heeft altijd last van zwarte vlekken in haar liezen....die blijven weg met inname van de druppels.....

Nouska heeft altijd al eczeem gehad.....maar met de druppels blijft het weg.

Hier krijgen de dieren het dus standaard in het water en dus ideaal bij vacht/huid problemen, schimmel, wondheling en de weerstand.

Sinds vorige week heb ik contact gehad met de leverancier van Fortipur plus. Dit middel is op de markt voor duiven omdat de leverancier in principe alleen maar duivenproducten levert maar heeft het ook laten onderzoeken voor gebruik voor de mens en hond en kat...en daar mag het dus ook voor gebruikt worden. Dit kun je gewoon door het drinkwater geven. Qua samenstelling is het nog iets uitgebreider dan Vitalpro

hier een stukje tekst van de site:
Fortipur bevat de volgende zeer waardevolle kruidenextracten: Ginseng Panax, Propolis, Russische Gingseng, Ginko, Enchinacea en Mariadistel.

Ter versterking zijn nog koninginnebrij en acasiahoning toegevoegd. Door zijn samenstelling bevat Fortipur-Plus ook natuurlijke vitaminen, mineralen en spore-elementen.

- versterkt het immuunsysteem
- ontlast de lever
- vergroot de vitaliteit

http://www.webshopvantilburg.com/vmchk/ ... lus-500-ml

ik kan alleen maar zeggen dat wij het hier thuis al een half jaar gebruiken maar dan de versie die in Duitsland te verkrijgen is en ik er zeer positief over ben.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Propolis en Ginseng voor de kat

Berichtdoor Clemmetje » za 01 feb 2014, 21:16

Interessant Peggy.
Hoeveel doe jij hiervan door het drinkwater heen?
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 01 feb 2014, 21:25

Hoi Peggy
super bedankt voor de tip ,weet jij ook of het schadelijk is bij drachtige dieren ?
Jij lachen natuurlijk het is goed voor de vacht ,zo direct heb ik hier persen lopen ;))))))))))
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

peggy72

Berichtdoor peggy72 » za 01 feb 2014, 22:01

Clem geloof dat het 20 ml is op 2 liter water...dus duurzaam in verbruik.....met 17 katten en 7 honden dan wat minder duurzaam.....maar toch....je hoeft er veel minder van te geven dan bij vitalpro wat alleen over het voer kan

Wil.....mmm dat lijkt met niet verstandig overbehaarde sphynxen ohmy_sm maar nee het is dus niet alleen goed voor katten maar ook honden....en ik heb ook nog nooit duiven met haar gezien wink3_sm

het is gewoon een super middeltje bij huidklachten en vachtklachten maar ook verkoudheid en dat soort kwaaltjes.

het voordeligst is het overigens te bestellen bij pharmasimple

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 01 feb 2014, 22:07

Hoi Peggy
NOUUUU je hebt wel hele speciale duiven hoor ;)))

Weet jij ook of er een luchtje of smaakje aanzit ? Ik heb pillen voor Face zijn botten ook voor Yip trouwens ,nou hij vist het zo tussen zijn vlees uit geen enkel probleem ,terwijl hij wel zijn brokken die er tussen zitten opeet ,de slimmerik ,
Groetjes Wil
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » za 01 feb 2014, 22:13

er zit inderdaad een luchtje aan maar ze drinken er hier allemaal gewoon van....daarom is het ook zo fijn dat deze variant door het water kan....dan verdun je het nog verder en is er eigenlijk geen geur meer.

Over het eten heb ik ook geprobeerd en dat eten ze ook gewoon. In tegenstelling tot pure propolis die laten ze staan.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 01 feb 2014, 22:31

Oke ik heb het net besteld ,ze gaan over een week of 4 weer naar buiten ,en voor Face is dit ook wel goed ;))
Die iets goedkoper was is een heel gedoe ,om er door te komen dus gewoon bij die in Tilburg besteld ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » za 01 feb 2014, 22:49

o ik kan er zo bestellen....maar heb ook paypal dus dat werkt altijd makkelijker :-)

heb nog even gegoogeld .......hoop mooie aparte duiven gevonden maar geen een met haar hoor ohmy_sm

ben benieuwd wat jou ervaring gaat zijn met het middel.....vindt het jammer dat ik bij Milo niet even een voor foto heb gemaakt.....zijn haardos op zijn rug was zo armoedig dat je echt overal zijn kale huid zag....en nu gewoon mooi dicht haarbosje...

Stefan hier geloofde het niet dus was ik er bij Milo een tijdje mee gestopt om het hem te laten zien en dat zie je direct...zo raar

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 02 feb 2014, 22:14

Hoi Peggy
ik heb ook paypal hoor maar werd steeds na invullen naar een frans iets gestuurd ,
Moest Stefan niet lachen dan naderhand dat hij het zag ,

Ik heb geen idee of ik wat merk omdat hier niemand iets heeft ;)gelukkig
Voor opgroeiende dieren is dit altijd goed dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » ma 03 feb 2014, 00:02

Stefan was bij het vachtje van Milo super verbaast en zij ook direct je hebt weer eens gelijk. Maar dat had hij vandaag ook met de spartix tabletjes die ik Milo voor de diarree had gegeven....had direct vaste ontlasting

Terug naar “Medisch”