Middeltje voor de luchtwegen

Kwalitatieve informatie rond de gezondheid van onze poezels oa. (Erfelijke) Ziektes en Aandoeningen
Gaynelle

Middeltje voor de luchtwegen

Berichtdoor Gaynelle » ma 21 apr 2014, 11:16

Ik wil graag iets met jullie delen. Het is geen wondermiddel maar mijn Ted doet het er heel goed op dus ik wilden het toch delen omdat er misschien ook andere katten bij gebaat zijn.

Ted heeft een chronisch probleem aan zijn luchtwegen, niets waar hij niet oud mee kan worden en dit wisten we ook toen we hem namen. Hij snottert en moet daarom soms door zijn mond ademen. Tijdens een praatje met de dierenarts had hij het over een weerstandsverhogend middel dat veel katten met luchtweg problemen in zijn praktijk gebruiken. Het is geen geneesmiddel, maar we konden het proberen. Hij had het niet standaard liggen, dus heeft het voor ons besteld. Het is een vissig poeder dat je door het voer doet en het gaat zonder mokken naar binnen. Dit is het:

Afbeelding

Het is eigenlijk bedoeld om het immuunsysteem te boosten, zoals bijvoorbeeld bij verhuizingsstress of als er veel dieren bij elkaar leven en er een grote besmettings druk is.

Bij Ted is z'n benauwdheid met zo'n 70% afgenomen, dus ik vind het topspul!

Afbeelding

peggy72

Re: Middeltje voor de luchtwegen

Berichtdoor peggy72 » ma 21 apr 2014, 11:44

Ik denk dat dit middeltje bij heel veel katteneigenaren wel bekend is. Wij hebben het destijds ook voor Max geprobeerd en bij hem had het geen enkel resultaat......helaas.

Super dat het bij jou kat wel het gewenste resultaat had want daar doe je het voor.

Niesziekte wordt veroorzaakt door verschillende virussen ......en bij jou kat is dat dan waarschijnlijk het herpes virus. Tegen herpes helpt Lysine wel.

wij hadden wel een ander merk en deze was ook geurloos

tegenwoordig gebruiken ook veel voerfabrikanten het standaard door het voer heen.

Bij onze Max had alleen Metrobac resultaat voor zijn snot.....en nu krijgt hij dagelijks vitamine c met zink door zijn voer en dat houdt het hier onder controle

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » ma 21 apr 2014, 12:09

Ik had er nooit van gehoord haha metrobac is een middel wat diverse ziekteverwekkers aan pakt toch? Ik ken het namelijk van huidproblemen. Super dat dat voor hem werkt!

peggy72

Berichtdoor peggy72 » ma 21 apr 2014, 12:18

Metrobac wordt normaal voorgeschreven bij darmproblemen :-)

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » ma 21 apr 2014, 12:27

Wordt veel voor gardia gebruikt toch

peggy72

Berichtdoor peggy72 » ma 21 apr 2014, 12:40

klopt dan meestal in combinatie met panacur......dus geloof uit mijn hoofd 7 dagen metrobac en dan 3 dagen panacur.

Maar bij Giardia geef ik liever de spartrix die eigenlijk voor duiven is....werkt met 1 dag al

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 21 apr 2014, 14:05

Fijn dat Lysine werkt voor jou schat.
Hier hielp het jammer genoeg ook niet maar net wat Peggy zegt het hangt ervan af wat de oorzaak is van de luchtwegproblemen.
Wat een heerlijke foto trouwens. wub_sm
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 21 apr 2014, 20:10

Wat een lieve foto ,toch bedankt voor het delen ;)er zijn altijd mensen die dit nog niet wisten,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » wo 23 apr 2014, 19:55

Dankje :) hij is heel fotogeniek de kleine Ted. Nee ik niet dus what_sm maar zo kom je elke dag achter dingen die super handig zijn wat algemene kennis schijnt te zijn maar voor jou niet razz_sm

Terug naar “Medisch”