Aan het uitzoeken van Sophie haar diaree probleem

Kwalitatieve informatie rond de gezondheid van onze poezels oa. (Erfelijke) Ziektes en Aandoeningen
Milan

Re: Aan het uitzoeken van Sophie haar diaree probleem

Berichtdoor Milan » ma 05 mei 2014, 18:29

Ik heb nog steeds geen uitslag van de ontlasting.
We zijn wel vanmorgen met haar geweest om bloed af te nemen om op te sturen.
Heb nog gevraagd waar op ze gaan testen en dat is op haar lactose uitslag van de bloedtest van vorige week die ze zelf had gedaan,en op haar alvleesklier voor de zekerheid.
Haar ontlasting was hier na de finidiar toch nog niet goed en vertelde dit.
Nu heeft ze Metrazol 250 mg mee gegeven waar ze 1x per dag een kwart tablet van moet hebben,10 dagen lang.
Ik heb dit vanmiddag met een spuitje gegeven en ze deed er van schuimbekken,schrok ervan en heb haar gebeld,
ze zei dat dit kwam omdat ze het dan erg vies vind.
Sophie is heel de middag heel stil en ligt in haar hutje.
Zou ze niet lekker kunnen zijn van dit medicijn?
Ik heb gelezen dat er geen bijwerkingen zijn hier bij.
Ik vind het wel vreemd dat ze dit al krijgt terwijl er helemaal nog geen uitslag is,misschien
is er niets gevonden en slikt ze zomaar deze pillen?
Is er hier iemand bekend dat ze niet lekker kunnen zijn hier van en ook zonder uitslag dit hebben gekregen voor de diarree?

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 05 mei 2014, 18:44

Hoi Hennie
ik kan je hier geen antwoord op geven wij hebben bijna nooit diarree bij de katten ,
dit is wel mega balen,
kan je het tabletje niet fijn malen tussen 2 lepels en door iets doen wat ze heel lekker vind ?
Als ze diarree hebben kunnen ze zich ook beroerd van voelen,
wanneer krijg je de uitslag van de ontlasting ?
is deze tip van Peggy iets
De andere groene pillen ben ik de naam van kwijt en die moeten heel goed helpen ,

Tip:

heeft je hond, kat of jijzelf last van diarree of opgeblazen gevoel. Probeer dan eens het natuurlijke Chinese middeltje kuzu. Gemaakt van de wilde kuzu wortel.

Wordt in de chinese keuken gebruikt voor het indikken van saus maar heeft dus meer positieve uitkomsten.

Even een paar kleine korreltje in water oplossen en aan de kook brengen en dan af laten koelen. Liefst op de nuchtere maag, maar kan ook over het voer gegeven worden. Het dikt in maar maakt niet hard. Laat als het waren een filmlaagje achter in de darm. Resultaat krijg je met een dag of 2.
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Milan

Berichtdoor Milan » ma 05 mei 2014, 19:05

Hoi Hennie
ik kan je hier geen antwoord op geven wij hebben bijna nooit diarree bij de katten ,
dit is wel mega balen,
kan je het tabletje niet fijn malen tussen 2 lepels en door iets doen wat ze heel lekker vind ?
Als ze diarree hebben kunnen ze zich ook beroerd van voelen,
wanneer krijg je de uitslag van de ontlasting ?
is deze tip van Peggy iets
De andere groene pillen ben ik de naam van kwijt en die moeten heel goed helpen ,

Tip:

heeft je hond, kat of jijzelf last van diarree of opgeblazen gevoel. Probeer dan eens het natuurlijke Chinese middeltje kuzu. Gemaakt van de wilde kuzu wortel.

Wordt in de chinese keuken gebruikt voor het indikken van saus maar heeft dus meer positieve uitkomsten.

Even een paar kleine korreltje in water oplossen en aan de kook brengen en dan af laten koelen. Liefst op de nuchtere maag, maar kan ook over het voer gegeven worden. Het dikt in maar maakt niet hard. Laat als het waren een filmlaagje achter in de darm. Resultaat krijg je met een dag of 2.
Ik ga eens kijken naar het chinese middel van Peggy,kijk ook nog voor de veendrenkstof.
Maar ze was ondanks haar diarree heel actief,tot vanmiddag dan,en ik zou de uitslag vandaag krijgen maar tot op heden nog steeds niets gehoord jammer genoeg.

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » ma 05 mei 2014, 19:10

Misschien is ze inderdaad niet lekker. Ik lees dat haar alvleesklier niet goed werkt. Bij mijn kat is dat ook het geval (zie topic over Lotus). Wat ik lees is dat een niet goed werkende alvleesklier ertoe leidt dat eten niet goed verteerd kan worden en ook tot misselijkheid kan leiden.
Mijn sphynx poes heeft als kitten ook maandenlang diarree gehad (veroorzaakt door tritrichomonas, zo bleek bij toeval). De lucht was niet te harden en Miaula produceerde de typerende 'koeienvlaaien'. Uit bloedonderzoek kwam eveneens naar voren dat haar alvleesklier niet goed werkte. Ze had een amylasedeficiëntie. De waarde daarvan moest rond de 9 liggen en was bij Miaula 1. Ze heeft toen Zymoral gekregen, waarmee het gebrek aan amylase kunstmatig werd aangevuld. Echter was het een kip-ei verhaal volgens mijn dierenarts. Was het tekort aan amylase de oorzaak of een gevolg van de diarree? Beide is namelijk mogelijk, als ik het goed onthouden heb. Bij Miaula bleek het dus een gevolg van en voor zover ik weet heeft de alvleesklier zich helemaal hersteld bij haar.

Ik zou trouwens niet te veel gaan rommelen met voeding, dat is vaak ook niet bevorderlijk voor de darmen. En inderdaad wat Wil zegt: als je zelf lange tijd diarree hebt, misschien ook krampen of buikpijn, ben je ook ziekjes. Snap je bezorgdheid heel goed, en je moet haar vorderingen ook zeker in de gaten houden, maar misschien is dit allemaal gevolg van de diarree.

Misschien een tip voor de vieze pillen: ik heb net voor mijn kat easypills besteld. Dit is een lekker smakende 'gum' die je om pillen kan doen zodat ze gemakkelijk opgegeten worden.

Veel sterkte met Sophie!

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 05 mei 2014, 19:12

Wie weet krijg je vanavond nog de uitslag .als ze heel speels was is het vaak iets met de voeding ,
Peggy heeft ook ,,,,PEGGY HELUP ,ik pb Peggy wel voor je ,die pillen zijn zo vreselijk goed Isolde heeft die ook gebruikt bij haar katten ,de katten waren al heel lang aan de diaree veel onderzoeken gedaan nooit iets hielp tot die pillen ,ze heten Spartrix
Hier het topic Hennie

phpBB3/viewtopic.php?f=200&t=7508&hilit=Spartrix
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Milan

Berichtdoor Milan » ma 05 mei 2014, 20:14

Misschien is ze inderdaad niet lekker. Ik lees dat haar alvleesklier niet goed werkt. Bij mijn kat is dat ook het geval (zie topic over Lotus). Wat ik lees is dat een niet goed werkende alvleesklier ertoe leidt dat eten niet goed verteerd kan worden en ook tot misselijkheid kan leiden.
Mijn sphynx poes heeft als kitten ook maandenlang diarree gehad (veroorzaakt door tritrichomonas, zo bleek bij toeval). De lucht was niet te harden en Miaula produceerde de typerende 'koeienvlaaien'. Uit bloedonderzoek kwam eveneens naar voren dat haar alvleesklier niet goed werkte. Ze had een amylasedeficiëntie. De waarde daarvan moest rond de 9 liggen en was bij Miaula 1. Ze heeft toen Zymoral gekregen, waarmee het gebrek aan amylase kunstmatig werd aangevuld. Echter was het een kip-ei verhaal volgens mijn dierenarts. Was het tekort aan amylase de oorzaak of een gevolg van de diarree? Beide is namelijk mogelijk, als ik het goed onthouden heb. Bij Miaula bleek het dus een gevolg van en voor zover ik weet heeft de alvleesklier zich helemaal hersteld bij haar.

Ik zou trouwens niet te veel gaan rommelen met voeding, dat is vaak ook niet bevorderlijk voor de darmen. En inderdaad wat Wil zegt: als je zelf lange tijd diarree hebt, misschien ook krampen of buikpijn, ben je ook ziekjes. Snap je bezorgdheid heel goed, en je moet haar vorderingen ook zeker in de gaten houden, maar misschien is dit allemaal gevolg van de diarree.

Misschien een tip voor de vieze pillen: ik heb net voor mijn kat easypills besteld. Dit is een lekker smakende 'gum' die je om pillen kan doen zodat ze gemakkelijk opgegeten worden.

Veel sterkte met Sophie!
Dank je,
Bij de vorige da kwam er uit dat haar alvleesklier een verteringsenzym niet aanmaakt,bij de huidige kwam dat uit een direct bloedonderzoek er niet uit,ben benieuwd wat de uitslag is van het bloed wat nu opgestuurd is.
Je word er een beetje moedeloos van om ze te tobben met haar,vind het zo sneu voor der,
ik hoop snel duidelijkheid te krijgen,zit nu te wachten op het onderzoek van haar ontlasting op tri.

Milan

Berichtdoor Milan » ma 05 mei 2014, 20:16

Wie weet krijg je vanavond nog de uitslag .als ze heel speels was is het vaak iets met de voeding ,
Peggy heeft ook ,,,,PEGGY HELUP ,ik pb Peggy wel voor je ,die pillen zijn zo vreselijk goed Isolde heeft die ook gebruikt bij haar katten ,de katten waren al heel lang aan de diaree veel onderzoeken gedaan nooit iets hielp tot die pillen ,ze heten Spartrix
Hier het topic Hennie

phpBB3/viewtopic.php?f=200&t=7508&hilit=Spartrix
Ik heb Peggy net gehad en alles uitgelegd,ik zal haar nog vragen over de Spartrix.
Ze is nu gelukkig wel aan het spelen en heeft goed gegeten gelukkig!!!

*bonnie*

Berichtdoor *bonnie* » ma 05 mei 2014, 20:17

Ik zit met diezelfde vraag ... dierenarts zegt gastro-intestinal blijven geven omdat het lichtverteerbaar is en andere zeggen, ga over op hypoallergeen ... moeilijk :(
Bij mij nog niks gevonden en dierenarts zei dat tritrichomonas lang kan duren eer ze de uitslag weten omdat het op kweek wordt gezet.

@Milan : Dobby heeft vandaag ook medicijnen meegekregen Stomorgyl terwijl er nog niks van uitslagen bekend is, volgens de dierenarts heeft dit een multifunctionele werking en zou de diarree op een paar dagen echt beter moeten zijn.
Hier liep het er vandaag als water eruit :(
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 05 mei 2014, 20:22

Toen Averell als kitten langdurig diarree had kreeg hij Flagyl (bevat dezelfde werkzame stof als Metrazol). Dit is vloeibaar en kreeg ik er vrij gemakkelijk in.
Het blijft altijd moeilijk diarree bij katten te behandelen.
Groetjes Clem
Afbeelding

Milan

Berichtdoor Milan » ma 05 mei 2014, 20:28

Ik zit met diezelfde vraag ... dierenarts zegt gastro-intestinal blijven geven omdat het lichtverteerbaar is en andere zeggen, ga over op hypoallergeen ... moeilijk :(
Bij mij nog niks gevonden en dierenarts zei dat tritrichomonas lang kan duren eer ze de uitslag weten omdat het op kweek wordt gezet.

@Milan : Dobby heeft vandaag ook medicijnen meegekregen Stomorgyl terwijl er nog niks van uitslagen bekend is, volgens de dierenarts heeft dit een multifunctionele werking en zou de diarree op een paar dagen echt beter moeten zijn.
Hier liep het er vandaag als water eruit :(
Dus Dobby ook een kuur terwijl er nog geen uitslag is.
Ik hoop dat Dobby en Sophie er baat bij hebben.
Bij Sophie is het nog geen water maar wel een vlaai.

Terug naar “Medisch”