Patella Luxatie

Kwalitatieve informatie rond de gezondheid van onze poezels oa. (Erfelijke) Ziektes en Aandoeningen
jsphynx

Re: Patella Luxatie

Berichtdoor jsphynx » wo 16 jul 2014, 23:09

Jeetje dat is mooi dik shit dan Wil, bofkont.. sad1_sm en nu kan dit kleintje geopereerd worden dan als het pijnlijk is? Of blijft dat dan zo'n eeuwig trekkend pootje zoals bijv. veel Jack russels ook hebben.
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 16 jul 2014, 23:11

Hoi Raaf er word niet hier en daar wat onder het tapijt geschoven ,maar emmers vol ;((
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 16 jul 2014, 23:15

Hoi Mar
Hij heeft het wel al op jonge leeftijd ,sommige moeten wel en andere moeten niet geopereerd te worden ,
Hij heeft er nu helemaal geen last van zo te zien ,
Als je het niet weet heb je er ook geen erg in ,hij springt rent (dat doet hij het meest ) De DA vertelde dat dat minder zeer doet dan de achter poten belasten ,
Dat rennen vond ik zo raar dat ik eigenlijk een reden ben gaan zoeken waarom ,en toen zag ik dat die knie naar buiten klapt
Als jullie morgen zouden komen en je weet het niet zie je het ook niet ,het is meer dan kut ;(
Groetjes Wil
Afbeelding

Yaella

Berichtdoor Yaella » wo 16 jul 2014, 23:18

Ik test ook mijn fok dieren op patella luxatie. Sommige fokkers doen alleen hun fok katers daarop testen maar vindt poezen net zo belangrijk erin. Wil wel mee geven dat het zeer belangrijk is de test door een DA uit te laten voeren. Ga nooit zelf aan de knie schijven voelen. Ook een DA kan gemakkelijk de knie schijf verkeerd schuiven. Het is een zeer precieze test die zorgvuldig en voorzichtig uit gevoerd dient te worden door een dierenarts.
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » wo 16 jul 2014, 23:28

Nou gelukkig kan hij er dan wel goed mee uit de voeten, heeeel erg balen Wil.. Voor katje en ook voor jou confused_sm
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » do 17 jul 2014, 07:09

Hee Wil......ik denk ik druk me maar voorzichtig uit lol_sm
Maar juist omdat er al zo veel onder het tapijt geschoven wordt ga je je afvragen wat dit stopt.
Helpen wij onze rassen dan allemaal naar de verdommenis door überhaupt te fokken, of wat???
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 17 jul 2014, 09:50

Hoi Raaf
nee dat denk ik niet ,maar de meeste houden hun mond dicht om zo min mogelijk schade of/ slechte naam te krijgen ,zelf vind ik niet dat een fokker een slechte naam hoort te krijgen omdat hij open of eerlijk is ,en opkomt voor een ras ,

Raaf wij horen natuurlijk altijd veel meer dan mensen met een Europees korthaar.en laten ook op veel meer dingen de katten nakijken,
Groetjes Wil
Afbeelding

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » do 17 jul 2014, 17:01

Naar Wil,

Ik heb in 2012 aantal Hybride kittens laten testen op Sphynx gen, waar ik enorm over verbaasd was is dat voor de wetenschappers Sphynxen rexen zijn en andersom Het heet gewoon Sphynx-Rex-rex, daarom erft in Combi ook naakt!

Dus beide rassen zijn broers en wat de 1 heeft, heeft de ander ook helaas, dus ook giga hoge inteelt met alle gevolgen van dien zoals darm probelemen wat beide rassen hebben ...
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 17 jul 2014, 18:50

Hoi Viktor
Dat komt ook doordat er nog zo dicht bij Rexen zitten,Weet jij de katten die uit een nest geboren worden die zelf geen Patella laten zien ,of die het wel kunnen dragen en doorgeven ?? Dus stel een broer van deze kat zit ook in de fok heeft hij dan net zoveel ondanks dat hij geen Patella heeft om het aan zijn kinderen te geven ?

De fokker heeft nu wel geantwoord ,had ik eigenlijk ook verwacht .maar heb er 3 dagen op gewacht ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » vr 18 jul 2014, 13:17

Ja, dus Outcross hard nodig.. Als je 8 generaties geleden uit enkel nog eens HOOG ingetelde katten DRX voortkomt.. Is een voortdurende gok huh_sm Heel veel mensen gooien hun kat weg als het wat heeft bij de asiel, dagelijkse worden paar honderd vergast als gevolg baasje brengt het weg..

Is geen geld, of denken dat je er om geeft dus eindigd anders in praktijk! Daar gooi je de oude weg en pak je een nieuw kitten hoe hard het ook klinkt!!! raindrop_sm raindrop_sm raindrop_sm

Zo krijg je dus als mens een vertekend beeld huh_sm
Afbeelding

Terug naar “Medisch”