Patella Luxatie

Kwalitatieve informatie rond de gezondheid van onze poezels oa. (Erfelijke) Ziektes en Aandoeningen
Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Patella Luxatie

Berichtdoor Wil » za 19 jul 2014, 22:16

Viktor er staan in de database katten tussen de 100% en 1 zelfs met 240 % inteelt ,dat over 8 generatie's
hoe krijgen ze het voor elkaar ,en jawel er word mee gefokt ;((((

De fokker van onze kat is er erg van geschrokken ,ik trouwens ook en waarom ik weer ,maar dan kunnen we ook zeggen ,waarom ik niet Ik hoop gewoon dat er nu meer fokkers op gaan letten ,je kan als je bij de DA bent voor wat anders de knietjes na laten kijken ,als niet fokker trouwens ook ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » za 19 jul 2014, 22:30

Door ras zuiver te blijven, erg simpel S[hynx op Sphynx houden.... Gaan ze op een gegeven moment ook allemaal snel dood, en komen een simpele. bac, parasiet etc niet meer te boven sad2_sm Ziektes komen snel tot uiting Fokken met zulke is medisch experiment, tot waar gaat het goed.. Na 30x raszuiver Sphynx hou je niet veel meer over met z'n kleine genenpool huh_sm
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » za 19 jul 2014, 22:38

Gelukkig dat de fokker gereageerd heeft......wat gebeurd er nu met de kater ?

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 19 jul 2014, 23:26

Viktor ik ben dat helemaal met je eens ,maar zo'n hoog inteelt percentage had ik niet gedacht dat dat bestond ;(((

Peggy de kat word nooit ingezet voor de fok .dat was al gelijk duidelijk dat ik de uitslag hoorde Wij laten deze kat helpen ,
Het word gewoon een heerlijke huiskat ,tussen nog meer Sphynxen ;)) zijn nieuwe baas wacht al met smart op de komst , dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

riddle

Berichtdoor riddle » za 19 jul 2014, 23:46

Hoi,
bij mijn weten komt patella luxatie vaak voor bij Abessijnen, ik wist niet dat Sphynxjes hier ook last van hebben. Wat me wel opvalt in het commentaar van Viktor is dat er blijkbaar veel darmproblemen zijn bij Sphynx/Rex. Dat laat bij mij een alarmbelletje afgaan. Zoals jullie misschien nog weten heb ik Smartie, een kruising Sphynx/Devon uit het asiel in Velp en die heeft het laatste JAAR diarree. Hij werd behandeld voor Giardia, maar is daarvan hersteld. Toch bleef de diarree aanhouden. Ik denk dat ik nu iets op het spoor ben: hij krijgt nu alleen vlees en granenvrije brokken en het gaat beter. Nog niet wat het moet zijn, maar toch duidelijk beter. Iemand ervaring hiermee? Sorry voor het vervuilen van je topic, Wil.
Ann

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » zo 20 jul 2014, 13:41

Is gewoon een algemene katten ziekte die overal voorkomt, enkel als je per ongeluk zo 1 krijgt bij raskat en dit veel gebruikt krijg je een ras probleem zoals HCM bij Sphynx terwijl het overal voorkomt!
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 20 jul 2014, 18:27

Hoi Ann
geeft niet ;) ik hoop met rauw vlees en de andere brokken dat het nu de goede kant opgaat ,en hij dan mooie drollen blijft geven zou super wezen,
Groetjes Wil
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » zo 20 jul 2014, 18:57

He bah Wil, wat een teleurstelling weer... Hopelijk krijgt hij er nooit last van en hoeft hij niet geopereerd te worden. Rico had ook patella luxatie. Ik heb hem toen een paar dagen pijnstillers gegeven om te kijken of hij er last van had of niet (dus of het beter zou gaan met pijnstiller), maar dat was niet zo. Wel balen als je een kater in wil zetten voor de fok en je moet hem er dan uithalen. Maar gelukkig heb je al een goed mandje gevonden voor hem dry_sm
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 21 jul 2014, 19:31

Hoi Manoe
je ziet als hij loopt zo die poot naar buiten zwaaien ,hij geeft niet aan of het pijn doet Ik hoop ook dat hij nooit geen operatie hoeft te ondergaan zo super wezen.raar he als je iets weet dat je het dan ook duidelijker gaat zien ,

Ja hij krijgt een gouden mand bij Gerda en Bert ook zo'n katten paradijs!!!
Groetjes Wil
Afbeelding

Yaella

Berichtdoor Yaella » di 29 jul 2014, 19:00

Fijn dat hij een gouden warme mand krijgt
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Terug naar “Medisch”