Patella Luxatie

Kwalitatieve informatie rond de gezondheid van onze poezels oa. (Erfelijke) Ziektes en Aandoeningen
Hildeke

Re: Patella Luxatie

Berichtdoor Hildeke » di 29 jul 2014, 20:01

Wil ik heb dit topic aandachtig gelezen.Het moet jou toch weer overkomen .
Gelukkig heb je dit ontdekt en kan er verder leed worden voorkomen , alweer
een voorbeeld dat je topfokker bent , je houdt alles perfect in het oog.
Spijtig dat er alweer wat mis is met een katertje dat je wou inzetten voor de fok.
Maar gelukkig kan hij nog een lekker leventje tegemoet bij heel lieve mensen.
Groetjes Hildeke

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 29 jul 2014, 21:02

Hoi Hilde
Ik had ook iets van dat ik het zag Nee he nummer 3 op rij die niet goed is om mee te fokken ;(
Ik ben blij dat Joop nooit ruzie maakt als we weer op zoek zijn naar een andere kater ,het kost altijd zoveel moeite om een goede lijn ,en natuurlijk een lijn die ik kan gebruiken bij onze katten te vinden ,soms word ik er echt wel eens moedeloos van ;((
Ja gelukkig dat ik het gezien heb ,ik had het nog nooit eerder gehad ,dank je wel ;)

Hij krijgt een MEGA goede mand bij Bert en Gerda een paradijs ,eigenlijk beter dan bij ons ,hij heeft nog nooit in het kater verblijf gezeten ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Yaella

Berichtdoor Yaella » do 31 jul 2014, 18:19

Het is shit en weer opzoek naar een nieuwe fok kater. Fijn dat dit mannetje een goed thuis krijgt. Terwijl hij het bij jou in de groep ook goed had. Wens je succes met zoeken.
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 31 jul 2014, 18:28

Dank jullie wel
ja mega balen ,en inderdaad ben ik weer op zoek ,eigenlijk ben ik al weer bezig met een andere kater word er nu onderhand wel kotsziek van ,
maar ja je moet wat over hebben voor een hobby toch ,
Groetjes Wil
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » do 31 jul 2014, 19:11

Je moet iets hebben om naar uit te blijven kijken Wil anders wordt het leven saai laugh_sm

Die geweldige kater die gaat er vast wel komen. Sommige dingen hebben gewoon hun tijd en omwegen nodig om iets goed te leveren. clover_sm

En ik ben blij dat ook dit mannetje goed terecht komt.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 31 jul 2014, 20:05

Ik snap helemaal dat je hier moedeloos van wordt.
Natuurlijk is het fijn dat de kater nu al een gouden mandje krijgt maar daar heb je hem niet voor gekocht.
Ik hoop echt dat het nu eens meezit.
Groetjes Clem
Afbeelding

belinda64

Berichtdoor belinda64 » vr 01 aug 2014, 15:16

Jeetje, Nico uit de fok voor hij begint..Natuurlijk fijn dat hij een geweldig thuis krijgt bij Gerda en Bert...
Ik hoop toch echt dat het "ongeluk" nu voor jou voorbij is, en dat je een volgende kater vindt waar niks mee is en jaren mee gefokt mag worden..Ik gun het jou zo he?
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus en Napoleon de veroveraar
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » vr 01 aug 2014, 17:21

ERG JAMMER!! Is veel wisselen, want de meeste diertjes mankeren helaas iets heeft niet zoveel met ras of geen ras te maken..

Natuurlijk is dat ook een beetje evolutie zoveel mogelijk exemplaren maken en de sterkste overleeft huh_sm Wij willen gezond fokken, want eigenlijk tegen de natuur is, natuur wil nummers zien helaas voor ons...

Beetje Outcross zou natuurlijk ook welkom zijn, want naar mate dieren lang raszuiver blijven komen ook WEER nieuwe ziektes bij ph34r_sm
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 01 aug 2014, 20:00

Viktor
klopt dat wij zo gezond mogelijk willen ;)) deze kater zat ook outcross in en in mijn poezen ook

Maar net als jij zegt fok met de gezonde sterke dieren ,met zo min mogelijk afwijkingen Denk niet dat Effie's snel( zo noemden wij hem ) in de natuur niet had overleeft hij is nooit ziek geweest de tijd dat wij hem hadden ,

nog meer vers GEZOND bloed is altijd heel erg welkom ;) des te lager de inteelt des te beter het is ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » vr 01 aug 2014, 22:49

Een naakte kat zou waarschijnlijk de natuur nooit overleven, is onze creactie huh_sm

Omdat wij ze gebruiken voor onze fok programma's binnen houden etc, leven zij, zonder ons geen Sphynx kat de eerste winter neemt ze mee, daarnaast vanger ze doorgaand slechter omdat ze geen haren hebben is concentratie slechter en lokalieseren van de prooi is iets wat belangrijk is om in natuur te overleven..

Ingeteeld dier heeft vaak slechte instincten overleefd de natuur volgens katten gedrag wetenschappers waarschijnlijk niet, laat staan een naakt ras, daarvoor hebben wij een cats-fancy wink3_sm wink3_sm
Afbeelding

Terug naar “Medisch”