Dierenarts bellen of niet?

Kwalitatieve informatie rond de gezondheid van onze poezels oa. (Erfelijke) Ziektes en Aandoeningen
fieken
Contacteer:

Re: Dierenarts bellen of niet?

Berichtdoor fieken » wo 10 sep 2014, 17:35

Dat vraag ik me ook af, waarom zo lang? Bij bloedonderzoek om zeker te weten of ze wel of niet suikerziek zijn bepalen ze de fructosaminen. Omdat als je meet met zo een apparaatje is een momentopname en bij bloedonderzoek weten ze de juise waarde vh suiker maar dat duurt geen 2 weken.
Suikerziekte is goed te behandelen vraagt alleen idd wat discipline en een aanpassing van je leven naar je kat toe. Heb het al 2x meegemaakt en het is echt goed te doen hoor! Poezen gingen zelfs mee op vakantie en bij familie en vrienden want anders moesten we steeds antwoorden: we kunnen pas komen als ze hun prikje hebben gehad dus.... poes mee en dat vonden zij op den duur heel tof! En wij ook lol_sm

peggy72

Berichtdoor peggy72 » wo 10 sep 2014, 17:53

Op zich begrijp ik het wel....als er compleet onderzoek is gedaan, is het volledig onderzoek een opname van de laatste paar weken. Dan heeft het niet direct zin om direct volgende week al weer te prikken want dan heb je dezelfde uitslag.....dit dus betreffende het complete bloed onderzoek

Als er 2 weken tussen zit kunnen ze zien of er verandering in zit.

Maar.......

Ik vindt dat 500 gram afvallen best veel is dus gezien dat punt is 2 weken wachten best lang. En dan zou er dus puur naar de glucose waarde gekeken kunnen worden ....dus nu meten wat de waarde is.....over een paar dagen weer kijken wat de waarde is....en dan heb ik het over de suikerwaarde's....dus wat bloed in het oor of pootje prikken en kijken wat de waarde's overdag doen.

het zogenoemde curvje wat ook bij mensen gebeurd

En het prikken is inderdaad goed te doen.....mits je de mooie dunne korte naaldjes hebt. Zelfs voor iemand die naalden angst heeft zoals ik.....en inderdaad regelmaat is heel belangrijk en voer.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 10 sep 2014, 19:26

Balen Bar
dat er wat aan de hand is is duidelijk ,we gaan mega hard duimen ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » wo 10 sep 2014, 19:52

He Bar, wat naar dit. Ik vind 500 gram niet best veel, maar heel veel! Is er ook op fructosamine getest of alleen glucosamine? Wat voor bloedonderzoek is er gedaan? Glucosamine kan ook stijgen door stress en je geeft al aan dat het bezoek stressvol zou zijn voor haar, dus dan is fructosamine bepalen belangrijk om suikerziekte te bevestigen (sowieso is dat belangrijk). Als fructosamine niet getest is zou ik dat persoonlijk toch laten doen, dan weet je tenminste wat er aan de hand is. Waarom nog zo lang wachten?
Afbeelding

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » wo 10 sep 2014, 21:02

Dit klinkt inderdaad wel serieus.
Wees blij dat je een afspraak gemaakt hebt, anders waren jullie mogelijk verder van huis.
Hou de moed er in en veel sterkte voor jullie beide.

fingers_sm
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Terug naar “Medisch”