diabetes en stevia

Kwalitatieve informatie rond de gezondheid van onze poezels oa. (Erfelijke) Ziektes en Aandoeningen
fieken
Contacteer:

Re: diabetes en stevia

Berichtdoor fieken » za 27 sep 2014, 10:52

Naar het schijnt kunnen katten in tegenstelling tot honden van hun dibetes af raken.

peggy72

Berichtdoor peggy72 » za 27 sep 2014, 16:10

Sterker nog Fieken ook bij honden is het weer omkeerbaar.....ligt alleen aan of je type 1 of 2 hebt

Inmiddels is Taco weer een heel stuk opgeknapt. Heet vanmorgen 2 maxi suikerklontjes in lauwwater gehad en dat deed hem weer goed......hij is nu weer lekker aan het spelen

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 27 sep 2014, 20:40

Hoi Peggy
dat zou helemaal geweldig wezen !!!!! je hebt er in ieder geval je uiterste best voor gedaan ,zou een mooi kroon op je werk wezen ;)en voor Taco helemaal klasse
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Panthera

Berichtdoor Panthera » vr 03 okt 2014, 11:14

Zoals jullie misschien gelezen hebben heeft taco een te hoogbsuiker. Hij krijgt daar insuline voor......leek er vanaf te komen maar werd een jojo.

we gaan om de 2 weken langs bij de dierenarts.

nu krijgt hij als aanvulling chinese medicijnen die tot herstel van de alvleesklier moeten leiden. Dus daar zouden we met nu nog 1 week resultaat moeten zien.

als tip kreeg ik om pure stevia vloeibaar aan hem te geven. 2x daags
niet echt logisch in mijn ogen..?.zoetstof.....terwijl de suiker al zo hoog is. Maar het heeft de werking juist om de suiker te verlagen....

taco plaste heeeeeel veel en dronk heel veel en dat is Echt we l een stuk minder...wordt ook wat voller en stukkespeelser.......maar vooral heel positief is dat zijn ogen niet meer wiebelen.

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen dit gebruik kennen

Yep, ik gebruik het ook, en heb ook diabetes.
Schijnt inderdaad de suiker in ieder geval niet erger te maken.
Dus doe ik het maar, en zo weinig mogelijk koolhydraten : ben inmiddels 10 kilo afgevallen. dry_sm

P.
Afbeelding <---- Dibbey. ;-)

peggy72

Berichtdoor peggy72 » vr 03 okt 2014, 21:03

Met Taco is het helaas deze week niet zo goed.....heeft 2 dagen bij de dierenarts gezeten en gaat er maandag weer heen
Zijn waardes schieten op dit moment alle kanten op. Dat wil zeggen van heel hoog tegen gevaarlijk aan om vervolgens het volgende uur te kelderen.....tegen een hypo aan. Het kan een effect op de canininsuline zijn. En we zijn er dan ook direct mee gestopt. De hoop was dat dit wat meer stabiliteit zou brengen maar helaas doet dat het niet. De vraag is nu gaan we met Lantus insuline beginnen? Of is zijn alvleesklier aan het herstellen

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 04 okt 2014, 11:13

Vreselijk balen hoor.
Ik hoop zo dat het mannetje stabiel wordt en dat jullie iets vinden om hem zo te houden.
Groetjes Clem
Afbeelding

Yaella

Berichtdoor Yaella » za 04 okt 2014, 12:44

Jeetje Peggy eerst blij dat de spuiten achter wegen blijven een paar dagen redelijk en dan weer achteruit. Het is tobben met dit mannetje.
Ook iets heel moeilijk om zijn suiker op peil te houden.
Ben benieuwd hoe hij verder hersteld en met wat. Sterkte meid en beterschap voor Taco
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Terug naar “Medisch”