Scooter moet naar de tandarts.

Kwalitatieve informatie rond de gezondheid van onze poezels oa. (Erfelijke) Ziektes en Aandoeningen
Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Scooter moet naar de tandarts.

Berichtdoor Clemmetje » vr 31 okt 2014, 21:11

Goed dat je het hier neerzet Raaf en ik snap je helemaal.
Ik vind het ook altijd eng als ze onder narcose moeten.
We willen het allerbeste voor onze diertjes maar soms kan het financieel niet.
Ik denk ook dat het bloedonderzoek niet hoeft, zeker omdat er geen aanleiding voor is.
En de rest van het tarief vind ik ook meevallen.
Groetjes Clem
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » vr 31 okt 2014, 21:29

Wat naar dat je PTSS hebt (ik werk in psychiatrie, dus weet wat het inhoudt). Snap dat dat het extra heftig maakt dat Scooter naar de dierenarts moet en geopereerd wordt. Hopelijk kan je buddy anders ook wat helpen om het draaglijker te maken, of om met hem te kijken of je iets kan bespreken / afspreken met de dierenarts zodat je minder zorgen hebt.
Succes en sterkte!

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » vr 31 okt 2014, 21:46

Wat naar dat je PTSS hebt (ik werk in psychiatrie, dus weet wat het inhoudt). Snap dat dat het extra heftig maakt dat Scooter naar de dierenarts moet en geopereerd wordt. Hopelijk kan je buddy anders ook wat helpen om het draaglijker te maken, of om met hem te kijken of je iets kan bespreken / afspreken met de dierenarts zodat je minder zorgen hebt.
Succes en sterkte!
Dan weet je inderdaad in wat voor een sfeer ik nu zit.
Het geluk is nu dat ik het uit door van me af te schrijven, probeer het klein en beheersbaar te houden.
En dat gaat redelijk goed lukken......in fases en Eric en ik zijn een goed team.
Vrijdag zal ik een kwaaie dag hebben, tot ik Scooter weer in handen heb en dan zakt het weer weg.......tot de volgende piek.
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » vr 31 okt 2014, 22:04

Goed dat je het hier neerzet Raaf en ik snap je helemaal.
Ik vind het ook altijd eng als ze onder narcose moeten.
We willen het allerbeste voor onze diertjes maar soms kan het financieel niet.
Ik denk ook dat het bloedonderzoek niet hoeft, zeker omdat er geen aanleiding voor is.
En de rest van het tarief vind ik ook meevallen.
Het is de narcose, maar ook dat ik geen controle heb over mijn kat.
Hij is dáár en ik moet maar afwachten.
Daar had ik het met Dani ook nog over, doen ze straks wel genoeg hun best omdat ik besparen wil op de kosten.
Dat ze straks zeggen "jammer maar helaas mevrouw, maar WIJ hébben u gewaarschuwd en u op de risico's gewezen. " dus ons betreft géén blaam.
Het was u die die extra kosten niet wou maken.
Dat Scooters leven draait om die extra euro's voor mijn gevoel, die ik in mijn zak moest houden.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 31 okt 2014, 22:18

Je kunt niet alles uitsluiten in het leven helaas. Soms maak je een keuze die achteraf niet de juiste was en dat ik niet fijn.
Ook met een bloedonderzoek sluit je niet alles uit.
Ik vind het elke keer weer eng om Joy lang alleen te laten. Wat als ze benauwd word als ik er niet ben, wat als ze een stolsel krijgt...
Maar ik kan ook niet 24 uur bij haar blijven. Dit blijven hele moeilijke dingen.
Narcose is ook eng maar Scooter kan ook zo niet verder met zijn gebit en zonder narcose is het niet mogelijk om hem te helpen.
Groetjes Clem
Afbeelding

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » vr 31 okt 2014, 22:30

Je doet wat binnen je kunnen ligt, daar gaat het om! Als er een duidelijke diagnose zou zijn waar een behandeling om financiële redenen buiten bereik ligt zou een heel ander verhaal zijn. Nu zou je een hoop geld betalen voor een een hele hoop misschien...

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » za 01 nov 2014, 00:28

Clemmetje zegt; Scooter kan ook zo niet verder met zijn gebit en zonder narcose is het niet mogelijk om hem te helpen.

Dat is me heel duidelijk.
Ik kan het wel negeren, maar ga jezelf eens na als je écht kiespijn hebt!!!! eek_sm
Ik had gewoon de hóóp gehad dat ze "even "de tand konden trekken en klaar was Scooter.
Maar vandaar uit werd het verhaal alleen maar langer én gecompliceerder,en bij mij is iets al gauw gecompliceerd.
En je hebt absoluut gelijk bij wat je zegt.......alleen kan ik het daarmee nog niet los laten.

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » za 01 nov 2014, 00:41

Je doet wat binnen je kunnen ligt, daar gaat het om! Als er een duidelijke diagnose zou zijn waar een behandeling om financiële redenen buiten bereik ligt zou een heel ander verhaal zijn. Nu zou je een hoop geld betalen voor een een hele hoop misschien...
Dat klopt, maar wat is een hoop geld als er iets mis gaat door iets wat je van te voren had kunnen weten???
De meeste mensen sluiten nog steeds een reisverzekering af, ook al gaan ze maar een weekendje weg.......puur omdát er wel eens wat zou kunnen gebeuren........( je zult altijd zien dát.......)
Dat is eigenlijk het gemene van alles, er wordt al een soort van angst gecreëerd als je daar gevoelig voor bent zoals ik, voor er überhaupt iets gebeurd is.

Yaella

Berichtdoor Yaella » za 01 nov 2014, 21:40

Ik heb ook een kleine beurs en ook al flinke klappers met de katten gehad. Laatst Jinx nog! 1.5 week dagelijks behandelen en sterilisatie 800 euro enz. Ik betaal veel premie maandelijks aan een dieren verzekering voor allen. Maar heb het er al dik en dun uit gehaald. En maandelijkse premie voorkomt ook dat ik geen schulden maak. Want zou ook panisch raken als ik ze wil helpen maar financieel kan het niet. Daarom die verzekeringen voor mij de oplossing waren.
Maar naast de premie heb ik geen angst meer dat de rekeningen van DA op lopen.
En ook ik eet pindakaas terwijl hun biefstuk eten. Maar is een bewuste keuze!

In jou geval zou ik met de DA gaan praten en doet hij het niet zou ik een andere zoeken. Er zijn budget Dierenartsen die bepaalde dagen in het jaar actie dagen organiseren. Dan chippen dan Gebits reiniging enz. Maar ook rekening op afbetaling kunnen betalen.

Sterkte het is soms niet makkelijk!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » za 01 nov 2014, 22:37

Dankjewel. love3_sm

Om een verzekering voor mijn dieren af te sluiten heb ik ook gedacht, maar is er nog nooit van gekomen, daarvoor lag alles te veel overhoop.
Mijn streven is naar controle......maar dat is nog van te veel dingen afhankelijk.
Maar het is niet alleen het financiële stuk wat de onrust brengt, het is ook gewoon de dag zelf.

Terug naar “Medisch”