Scooter moet naar de tandarts.

Kwalitatieve informatie rond de gezondheid van onze poezels oa. (Erfelijke) Ziektes en Aandoeningen
g.w.

Re: Scooter moet naar de tandarts.

Berichtdoor g.w. » vr 07 nov 2014, 15:39

Wat fijn dat het allemaal goed gegaan is.....straks is ie weer thuis, en kunnen jullie weer lekker samen
bijkomen van alle stress toppie_sm toppie_sm
groetjes Gerry

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » vr 07 nov 2014, 17:09

Héhé, meneer is thuis, nog een beetje slaapdronken van de narcose, maar hij vind het toch zijn "plicht " om als vanouds weer op de uitkijk te gaan zitten om te zien of er geen ongure figuren rond ons huisje lopen.
Maar de hele behandeling was goed verlopen voor "zo een oude kat "
Hij heeft een antibiotica kuur en Metacam mee voor zeven dagen.
In ieder geval nog een fijn afrondend gesprek gehad met de dierenarts assistente, alleen bleef ze wel érg lang weg toen ze Scooter ging halen.
Na een hoop verdacht lawaai kwam ze me halen.......Scooter was niet zo blij haar te zien, dus of ik even kon helpen. ( vond ik ook érg eerlijk en diervriendelijk!!)
Gelukkig.......heeft de assistente vandaag niet alleen mijn zwakke kant gezien maar ook mijn sterke kant. lol_sm
Toen ze hoorden dat Scooter ( en de rest ) eigenlijk échte straatkatten zijn was ze nog meer onder de indruk van mijn ventje wub_sm
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 07 nov 2014, 19:44

Hoi Raaf
wat heerlijk dat Scooter weer thuis is en alles goed verlopen is ,voor jou nu ook weer een normale dag verder TOP flowers_sm
Leuk he als je merk dat ze zo met de dieren begaan zijn ,dat scheelt zo vreselijk veel ,
Deze nachtmerrie is voorbij meid ,morgen eet en doet Scooter weer het zelfde als alle dagen alleen heeft hij nu geen pijn meer in zijn bekkie TOP ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » vr 07 nov 2014, 21:31

Hee Wil, zijn ogen staan nog een beetje op half 11, maar hij heeft vanavond wél al een béétje gegeten toppie_sm
Voor we naar bed gaan probeer ik het nog een keer, en dan rest mij de komende week om de medicatie er goed in te krijgen, maar ik denk inderdaad dat hij opgelucht is dat die tand weg is.
Geen slecht gebit eigenlijk hé voor een kat van bijna 12???
Een tandje minder??

Scooter woog nu 3.8 kilo ( dat was voor zijn vlees en blikvoer periode 3.5 kilo )
Ik vraag me nu serieus af wat Paul dan weegt merry_sm

Maar heerlijk.......dat we dit achter ons hebben........absoluut!!!!

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 08 nov 2014, 13:32

Hoe is het nu met Scooter, is hij al helemaal bijgekomen van de gisteren?
Groetjes Clem
Afbeelding

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » za 08 nov 2014, 15:50

Hee Clem,

Scooter is er weer.......helemaal fris en fruitig.
Gisteravond had hij nog een"een zak water "achter de oksel van zijn voorpoot hangen, maar inmiddels is dat helemaal opgelost.( van zijn infuus )
Hij eet nog langzamer dan gebruikelijk ( arme Paul wordt zwaar op de proef gesteld ) maar hij heeft duidelijk trek.
Het enige probleem is een beetje zijn medicatie.
De metacam druppels proeft hij schijnbaar toch door het vlees heen en de antibiotica is een rare pil.
Ook al hoeft Scoot maar de helft, hij weet hem altijd te vinden.
Heb nu dus een poeder er van gemaakt, maar dan weet je weer niet hoeveel hij er daadwerkelijk van op heeft.
Rechtstreeks in zijn bek geven wil ik eigenlijk niet doen, omdat hij waarschijnlijk door de pijn die hij al in zijn mond had behoorlijk kopschuw is geworden en dan wordt het zo een martelpartij iedere morgen.
Ik heb ook nog kattenmelk gekocht om eventueel de medicatie mee naar binnen te krijgen en zal zo eens kijken naar blikjes gourmet paté, dat is meestal ook een feestje.

Verder komt hij opgelucht op me over.
Blij dat hij weer thuis is, of blij dat die tand er uit is, geen idee, maar momenteel ligt hij bil aan bil met Paul in de fijne stoel.
En dat is wel geteld de eerste keer dat ze elkaar spontaan daar in hebben laten geworden. ( foto volgt!!)
En natuurlijk hoef ik je niet te vertellen dat Scooter niet de enigste is die opgelucht is merry_sm

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 08 nov 2014, 16:13

Gelukkig gaat het dus weer goed.
Medicijnen kan vervelend zijn.
Ik kan mij herinneren dat Navajo na zijn behoorlijke gebitssanering een injectie met convenia heeft gehad. Dat is een langwerkend AB dat ongeveer 14 dagen werkt.
Ideaal dus.
Groetjes Clem
Afbeelding

Liannec1987

Berichtdoor Liannec1987 » za 08 nov 2014, 20:10

Wat fijn dat Scooter weer lekker de oude is. dry_sm
Afbeelding

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » za 08 nov 2014, 20:26

Gelukkig gaat het dus weer goed.
Medicijnen kan vervelend zijn.
Ik kan mij herinneren dat Navajo na zijn behoorlijke gebitssanering een injectie met convenia heeft gehad. Dat is een langwerkend AB dat ongeveer 14 dagen werkt.
Ideaal dus.
Raar en jammer dat dat niet standaard gegeven wordt bij zo een ingreep.
Een beetje dierenarts weet wat voor een strijd het is om een kat zo gek te krijgen om zijn medicatie netjes te nemen??!!
Ik zal het wel onthouden voor een volgende keer, want misschien laat ik volgend jaar wel een keer een van mijn eveneens oudere dames naar de tandarts gaan.
Gewoon om met een goed gebit de oude dag in te kunnen gaan.
Luna Belle en Trijntje zijn inmiddels ook al 11 jr. ( Trijntje kan daar zelfs al overheen zitten, haar leeftijd hebben we moeten schatten )

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 08 nov 2014, 21:54

Hoi Raaf
fijn he dat het zo goed gaat ;)achteraf valt het altijd mee
Ik denk dat ze die spuiten niet standaard geven Clem die zijn een heel stuk duurde.
Raaf probeer de pil te malen wat je al doet en door een bolletje smeerworst ,daar willen ze nog wel eens intrappen ,of smeerkaas

Tja wie weet mag hij nu wel bij ,wie weet mag hij nu spontaan bij Paul liggen omdat hij niet meer uit zijn korfje stinkt smile7_sm smile7_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Medisch”