Lintwormen

Kwalitatieve informatie rond de gezondheid van onze poezels oa. (Erfelijke) Ziektes en Aandoeningen
Aukje79

Lintwormen

Berichtdoor Aukje79 » za 22 nov 2014, 14:41

Ik kwam net tijdens het stofzuigen "rijstekorrels" tegen op de vensterbank. Lintwormen jakkie!! Geen wie idee wie van de vier het heeft dus alle vier gelijk ontwormd met Milbemax. Ik kan alleen nergens in de bijsluiter vinden of ik de kuur na een paar weken moet herhalen bij een besmetting. Een van jullie een idee? Anders neem ik maandag contact op met da.

Bedankt!

Liannec1987

Re: Lintwormen

Berichtdoor Liannec1987 » za 22 nov 2014, 18:43

Dit is wat ik erover kan vinden en ook heb toegepast bij mijn eigen kat toen die wormen bleek te hebben.

Er zijn tabletten in de handel waarbij een dier meerdere dagen achter elkaar iets in moet nemen. Er bestaan ook tabletten waarbij u in één keer klaar bent. Let wel op dat bij een wormbesmetting de kuur altijd na 2-3 weken herhaald moet worden. Het wormmiddel doodt alleen de volwassen dieren. Na 2 weken is de cyclus van de larfjes die nog in het lichaam zitten opnieuw rond en moet de kuur herhaald worden. Het is verstandig om een wormpil met een klein beetje voeding toe te dienen, omdat sommige dieren misselijk kunnen worden. Voorbeelden van wormtabletten zijn: Drontal, Milbemax, Flubenol, Panacur, Beaphar. De meeste tabletten zijn smakelijk gemaakt om de opname te vergroten.

Succes! Nooit leuk om je katjes met wormen te vinden.
Afbeelding

Aukje79

Berichtdoor Aukje79 » za 22 nov 2014, 19:25

Bedankt Lianne,

Ik ontworm mijn katten regelmatig preventief. Nog nooit eerder last gehad van die vieze beesten! De haarballen vangen regelmatig muizen en ze krijgen allemaal rauw vlees dus de kans dat ze krijgen is wel wat groter. Ik bel voor de zekerheid de da maandag ff. Gelukkig hebben ze geen vlooien!!!

Liannec1987

Berichtdoor Liannec1987 » za 22 nov 2014, 19:35

Mischien handig om soms eens te wisselen van wormtabletten merk. Bij onze paarden hebben we dat ook altijd gedaan toen het nog vrij te verkrijgen was. Als je heel lang 1 en hetzelfde merk gebruikt kunnen ze er wel eens minder gaan werken.

Ja vlooien vind ik ook echt verschrikkelijk! Valentino is heel allergisch voor deze rotbeestjes. als er ng maar 1 op zijn huid zit krabblet die zich helemaal rot. Ook hierbij werkt bijna niks meer behalve Advantage nog bij hem.

Ja maandag naar de DA bellen is inderdaad verstandig :)
Afbeelding

marisser

Berichtdoor marisser » za 22 nov 2014, 19:56

Je hoeft niet te bellen met de DA.
milbemax moet je na 10 dagen her halen!!
Ik heb het pas ook gehad.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 22 nov 2014, 20:01

Hoi Aukje dat is balen meid ,goed ontwormen ,,kattenbakken ook goed ontsmetten ,ik had een mooi linkje ,en toevallig ook waar je ontlasting onderzoek naar toe kun sturen (bedoel ik niet jou hoor Aukje ;))maar zo is het met diarree niet nodig om naar de DA te rennen
http://www.wormbestrijding.nl/kat_worm2.html
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Aukje79

Berichtdoor Aukje79 » za 22 nov 2014, 21:47

Allemaal bedankt voor de tips.

Ik zal de ontworming over 10 dagen herhalen en dan zal het wel weer weg zijn hoop ik. Het is lastig dat ik niet weet welke kat het heeft dus voor de zekerheid maar allemaal weer ontwormen.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 22 nov 2014, 21:53

Hoi Aukje
hier is de bijsluiter succes!!!!
http://www.nl.milbemax.com/Katten-en-ki ... ering.html
Groetjes Wil
Afbeelding

marisser

Berichtdoor marisser » za 22 nov 2014, 23:49

als 1 kat het heeft moet je ze toch allen ontwormen hoor is echt heel belangrijk!!
sterkte met alles het is al lastig genoeg vergeet niet alle kleedjes goed heet te wassen he

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 23 nov 2014, 21:20

Hoi Maris
klopt als 1 het heeft is de kans echt heel groot dat de andere het ook hebben ,balen he
Groetjes Wil
Afbeelding

Terug naar “Medisch”