Lintwormen

Kwalitatieve informatie rond de gezondheid van onze poezels oa. (Erfelijke) Ziektes en Aandoeningen
peggy72

Re: Lintwormen

Berichtdoor peggy72 » di 25 nov 2014, 21:32

Niet alleen lintwormen geven rijstekorrels maar ook de gewone wormen. Als ze besmet zijn met een lintworm merk je meestal ook nog wel andere dingen zoals vermageren. Drontal gebruik ik hier tegenwoordig voor de honden en katten en gelukkig hier nooit problemen mee. Deze week ook de zwerfkatten maar eens gedaan want er slapen er ook wat binnen nu het wat kouder wordt....maar dan wordt je niet vrolijk wat je op de katten bak vindt.

Aukje79

Berichtdoor Aukje79 » di 25 nov 2014, 21:56

Heb gelukkig nog niks in de kattenbak gevonden. Dat lijkt me echt ranzig, hahaha. Ik ontworm mijn katten regelmatig preventief maar nog nooit iets van worm tegen gekomen gelukkig. i

peggy72

Berichtdoor peggy72 » di 25 nov 2014, 22:07

Bij platwormen vindt je ook van die kleine stukjes terug blijven ook wel eens aan de staart hangen. De zwervers ontworm ik 2 X in het jaar.....na eten van besmette muis of konijn zitten ze zo weer onder de wormen. Had een foto moeten maken :-) het was 1 bonk wormen.........met een klein beetje ontlasting. Dus spoelwormen van zo.n 5 cm....net spaghetti.....moet je niet opruimen als je nog moet eten daarna. Bij de binnenkatten vindt ik gelukkig nooit wat....
Niet voor het ontwormen en ook niet erna

Terug naar “Medisch”