Ontstoren vaccinatie

Kwalitatieve informatie rond de gezondheid van onze poezels oa. (Erfelijke) Ziektes en Aandoeningen
peggy72

Ontstoren vaccinatie

Berichtdoor peggy72 » vr 06 feb 2015, 10:54

Al jaren ben ik geen voorstander van vaccinaties. Dit omdat wij vroeger een hond verloren hebben aan de ziekte waarmee hij net ge ent was.

paar jaar later gebeurde dit ook met een kat die we opgevangen hadden.

Daarnaast hadden mijn honden van de entingen altijd veel nadeligen gevolgen.....ze werden loom.....veel slapen.......jeuk.....heel veel jeuk en ga zo Maar door.
Uiteindelijk waren ze veel ziek.

Nooit de link gelegt met de enting tot een paar jaar geleden het zo erg werd met de jeuk bij Dizzy.....dat we besloten niet Meer te enten. En wat schetste onze verbazing......de jeuk verdween, loomheid verdween en bovenal.....ze waren niet Meer ziek en zijn sindsdien op 1 enkele keer ook niet Meer ziek geweest....terwijl we voor die tijd continu bij de dierenarts zaten.

Dan hebben we natuurlijk Max bij ons in huis.....opgevangen omdat zijn baasje gezien de Scheiding de kosten niet Meer kon dragen voor een kat met chronische verkoudheid. Daar hebben we echt van alles geprobeerd.......tot aan de boel schoonlaten spoelen en lokaal medcijnen achter te laten toe.

Als helpt voor korte tijd. Wat raar is bij Max zijn geschiedenis is dat hij pas chronische nies heeft gekregen nadat hij volledig ingeent was en dat is op zich erg vreemd te Noemen.

Taco is onze opvangdiabeet die als jong katertje geconfronteerd werd met Patella luxatie in de ergste vorm, Diabetes.....met hoge Dosis Insuline en alvleesklier onsteking. Ook bij hem was er voor de enting niks aan de Hand.

Bij beide was er dus sprake van een gezonde kat voor de enting.

Heel Internet afgeplozen of de Problemen die beide hebben inderdaad zouden kunnen komen door de entingen. Contact gehad met een bioloog die ook aangaf dat dit inderdaad het geval kann zijn omdat het lichaam wordt aangezet het afweersysteem te gebruiken........en dat hoeft niet altijd op de goede Manier te gaan.

Daarna Maar even contact opgenomen met Manoe en gevraagd wat zij ervan dacht en wat de optie´s waren.

Toch nog even getwijfeld Maar uiteindelijk toch Maar de onstorings korels besteld......

Een paar dagen geleden was het dan zover voor de eerste Dosis. Max pipetje gegeven en Taco.

eerste kwartiertje gebeurde er niet veel.......daarna leek het of Taco een hete peper ingeslikt had want hij werd vuurrood van kleur......dit duurde ongeveer een uurtje waarnaar het weer wegtrok. Daarna ook niks Meer aan hem gemerkt.

Maar Max daarintegen kreeg het zwaar te verduren....ook hij kleurde rood....hetzij niet zo erg als Taco......Maar het traanvocht biggelde over zijn wangen....en dat doet het een paar dagen later nog steeds. Het eerste uur heeft hij met zijn bekje open gezeten en zijn ogen op half elf.

Het eerste uur heeft hij zich ook niet verroerd......en daarna brak de spreekwoordelijke hel los.....heen en weer rennen en gisteren was het zelfs zo erg dat hij de honden
geen seconde rust gunde.........op 4 poten springen met hoge rug ging hij erachteraan..........en de pootjes van de honden waren favoriet.

Dit belooft dus was........

We zijn pas bij stap 1 en er moeten er nog vele volgen

Liannec1987

Re: Ontstoren vaccinatie

Berichtdoor Liannec1987 » vr 06 feb 2015, 11:36

Wat erg dat jou dieren zoveel last hebben gehad van de entingen. Bij ons thuis hadden we al katten vanaf mijn geboorte. daarna een hondje en konijnen en ik heb zelf ook veel honden opgevangen en een eigen hond gehad. Nu ook natuurlijk 2 katten. Maar echt werkelijk nog nooit problemen gehad met entingen. geen verschijnselen of ziekte. 1 enkele keer bij Valentino een klein bultje. maar die was dezelfde dag al weer weg.
Afbeelding

zenga13

Berichtdoor zenga13 » vr 06 feb 2015, 12:54

Hier was het ook altijd weer gezeik na enten.. Inderdaad, katten werden pas ziek nadat ze geent waren. Nu ent ik ook al jaren niet meer en sindsdien geen ziek katten meer.

Nee hoor, dat enten kan mij gestolen worden.
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 06 feb 2015, 21:50

Hoi Peggy
super dat je dit ook deelt hier ,ik ben heel benieuwd Schrok je je niet lam ??of had Manoe je ervoor gewaarschuwd ?

Inderdaad ook wij enten niet meer ,als je ziet wat er de laatste 2 nestjes gebeurd is na het enten daar word je niet vrolijk van ,was meer dan walgelijk
Was ook bang om de laatste 3 te verliezen ,

Wil je ons aub op de hoogte houden ,dit is zo'n struikelblok in het katten fokken gebeuren ,
en Nee ik geloofde nooit in homeopathie : ik heb het nu zelf 3 x meegemaakt met de katten van ons het werkt echt top ,zelfs bij een kitten van 5 dagen met een mega abces ,,

We duimen Peggy!!!!!!
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Lieve

Berichtdoor Lieve » vr 06 feb 2015, 22:04

Ik heb er weinig verstand van maar ik ga wel ff flink meelezen!
Ik heb zelf nl Manoe ingeschakeld omdat mijn sphynx Lieve onvoorstelbaar schuw was
En ik geloofde ook niet eens in Homeopathie maar ik was wanhopig
Dus hier geen placebo effect want ik verwachtte niks
Lang verhaal kort, Lieve is een mega slijmjurk geworden
Ze heeft in het homeopathie hoekje er nog een eigen topic over
Dappere keus Peggy en mega succes!!
Groetjes, Marijke, Lieve en Timmie

mirnadaa

Berichtdoor mirnadaa » vr 06 feb 2015, 22:30

Ik lees even met jou mee Lieve! Mijn coon is super lief maar.. zodra de bel gaat of er komt iemand binnen is ze weg.. en echt in paniek achter de koelkast.. na een half uurtje trekt ze wel bij maar tis voor beestje natuurlijk ook niet leuk... tips?
Groetjes Miran

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » za 07 feb 2015, 10:42

Ik lees even met jou mee Lieve! Mijn coon is super lief maar.. zodra de bel gaat of er komt iemand binnen is ze weg.. en echt in paniek achter de koelkast.. na een half uurtje trekt ze wel bij maar tis voor beestje natuurlijk ook niet leuk... tips?
Hier kan je het verhaal van Lieve lezen Miranda
phpBB3/viewtopic.php?f=197&t=6477
En ze is sinds die tijd nog meer veranderd in positieve zin

Het ontstoren van vaccinaties kan je ook tijdens het vaccineren doen om gelijk de negatieve gevolgen van de vaccinatie op te heffen. Dit is zeker handig als je geen keuze hebt en wel moet enten wat in de fok natuurlijk vaak wel het geval is.
Vaccinaties kunnen echt een hoop ellende veroorzaken, niet alleen direct na het vaccineren. Ook huidklachten bijvoorbeeld. Vaak gebeurt zoiets langer na de vaccinatie waardoor de link niet gelegd wordt (afgezien van het feit dat da's natuurlijk geleerd hebben dat zulke bijwerkingen niet bestaan). Bij kinderen is het zelfs zo dat autisme en adhd en dat soort aandoeningen veroorzaakt kunnen zijn door vaccinaties en andere medicijnen...
Afbeelding

Tilly

Berichtdoor Tilly » za 07 feb 2015, 11:14

Hoe lang is die kuur voor het ontstoren van de vaccinatie Manoe?
Groetjes, Tilly >^.^<

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » za 07 feb 2015, 11:18

Als je het gelijk met het vaccineren doet duurt het 3 dagen. De dag voor de vaccinatie, de dag zelf en de dag erna.
Afbeelding

Tilly

Berichtdoor Tilly » za 07 feb 2015, 11:21

Ik ben het vergeten what_sm Clint en Jayda zijn afgelopen dinsdag geënt. Heeft het nog zin nu dan?
Groetjes, Tilly >^.^<

Terug naar “Medisch”