HCM en gebrek aan eetlust

Kwalitatieve informatie rond de gezondheid van onze poezels oa. (Erfelijke) Ziektes en Aandoeningen
Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: HCM en gebrek aan eetlust

Berichtdoor Clemmetje » ma 13 jul 2015, 21:42

Zeker een leuke foto.
Het is ook heel lastig om de juiste voeding te geven als ze gevoelige darmen hebben.
Groetjes Clem
Afbeelding

jzocchi

Berichtdoor jzocchi » ma 13 jul 2015, 22:00

Wat een leuke foto lol_sm . Sterkte met Dobey.
Groetjes,
Jolanda, Max, Balou en Catootje

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 14 jul 2015, 19:29

Dit is meer dan een SUPER Foto kijk ze allemaal genieten ;))))

Balen is dat he als je er niet achter kan komen ,,,als je dan iets hebt wat hij heerlijk vind gaat hij aan de diarree ;((
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

*bonnie*

Berichtdoor *bonnie* » di 14 jul 2015, 21:55

Ik ben zaterdag naar de dierenkliniek geweest met mijn oudste kat omdat zij een ontsteking had aan urinewegen of vagina , nu moest ik vandaag medicatie ophalen voor haar en ik dacht, ik ga Dobby eens meenemen voor een 2e opinie. Waar ik in mijn kliniek vroeg of het niet aan zijn gebit lag (daar had hij eerder al problemen mee) zeiden ze nee, daar ligt het niet aan.
Deze dierenarts was er van overtuigd dat de reden waarom hij niet of slecht eet wel zijn gebit is.
Antibiotica had geen zin zei ze omdat het in zijn geval geen bacteriele oorzaak heeft.
Zij stelde voor om hem een cortisone-injectie te geven, dat zou de pijn in de mond moeten wegnemen en daar zou hij dan ook meer van gaan eten. Nu hopen dat het werkt en dat het ook even duurt eer het weer terugkomt.

Als haar diagnose klopt en hij binnen een paar dagen weer goed aan het eten gaat dan is het voor mij definitief, dan stap ik met al mijn katten over naar die kliniek. Is wat verder rijden en ook een pak duurder maar in de praktijk waar ik al jaren klant ben, daar vind ik ze tegenwoordig veel te laks worden.

Zijn darmen waren ook wat opgezet maar dat was dan blijkbaar normaal omdat hij wat diaree had.
Als het niet betert moet ik terugkomen voor een bloedonderzoek maar ze was er vrij zeker van dat het aan zijn gebit lag. Ze heeft me ook naar zijn hartje laten luisteren.
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 15 jul 2015, 18:57

Hoi Bonnie
het is zo je blijft vaak hangen bij een kliniek waar je al heel lang loopt ,het is zo vertrouwd en kennen je dieren ,,
Als je merkt dat de zorg duidelijk achteruit gaat en ze het vaak mis hebben zou ik ook overstappen ,

dan kan je beter een stuk verder rijden waar de diagnose gelijk goed is ,ik duim voor je dat het zijn tandjes zijn ,zou super wezen als je de oorzaak zou weten ,,,Succes!!!!!!!!!!!!!
Groetjes Wil
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 15 jul 2015, 20:51

Wat doet de cortizone voor zijn gebit?
Een andere DA/kliniek kan soms heel fijn zijn inderdaad. Je realiseert je dat soms pas na een tijdje.
Groetjes Clem
Afbeelding

*bonnie*

Berichtdoor *bonnie* » wo 15 jul 2015, 23:09

Gingivitis wordt blijkbaar wel vaker behandeld met cortisone.
Die dierenarts zei dat het bij hem niet veroorzaakt wordt door bacterien en daarom antibiotica niet (of niet voldoende) werkt.

Nu was hij toch weer 100gram afgevallen terwijl hij wel zijn portie natvoer binnen heeft :(
Ik zag wel dat hij veel geplast heeft en ook 2 keer naar de bak is geweest.
Volgens de dierenarts moest ik na 3 a 4 dagen echt zichtbaar verbetering zien.
Ik hoop dus dat het morgen gaat keren want ik begin best wel zenuwachtig te worden.
Zijn gewicht vandaag : 4950kg
Als het niet betert wordt er grondig bloedonderzoek gedaan.
Dan ga ik toch ook Nicole weer eens mailen of die Atenolol er mee te maken kan hebben want de miserie is weer begonnen na de HCM-test. Toen kreeg hij diaree (dat had ze op voorhand al gezegd dat de kans groot was dat hij dat ging krijgen maar dat dat vanzelf weer over ging) , toen is hij afgevallen en steeds minder gaan eten. Toen ben ik begonnen met het voeren van natvoer.
Kheb het gisteren nog eens gevraagd aan de dierenarts, zijn gewicht einde maart was 5kg400 in hun computer.
Met de HCM-test einde mei was het 5kg280

De dierenarts heeft hem verder ook helemaal onderzocht en alles was goed, alleen zijn darmen waren wat opgezet maar dat had dan waarschijnlijk te maken met de zachte ontlasting die hij heeft door dat natvoer en zo.
Afbeelding

*bonnie*

Berichtdoor *bonnie* » do 16 jul 2015, 19:02

Vandaag terug naar die dierenkliniek en ik was behoorlijk boos maar de desbetreffende dierenarts was niet aanwezig dus niemand om mijn boosheid op uit te werken want collega's kunnen er ook niet aan doen.

Gewicht naar 4900 en eetlust ook gedaald.

Nu heb ik dus al aan 3 dierenartsen gevraagd of de Atenolol een slechte eetlust als bijwerking kon hebben.
Nee nee nee

Nu heb ik zelf naar Nicole gebeld vandaag en zij zei dat het uitzonderlijk wel degelijk kan dat katten er niet zo goed op reageren. Ze raadde mij aan om vandaag of morgen een volledig bloedonderzoek te laten doen om andere oorzaken uit te sluiten (o.a. pancreatitis) en zoniet , te stoppen met de Atenolol om te kijken of het dan beterde. Maar wat zei zij toen ? Dat een hartpatient nooit een cortisone-injectie mag krijgen en dat dit een grove fout was van de dierenarts want dat die dit hoort te weten.
Mijn god, zijn er nu echt geen deftige dierenartsen meer of zo ??????
Ik ben met een heel klein hartje en half in tranen vertrokken voor het bloedonderzoek.
Dobby was zo aan het tegenstribbelen dat er 3 of 4 keer moest geprikt worden eer ze bloed te pakken hadden en hij heeft er dan ook nog een hematoom aan overgehouden eek_sm
En wat zei deze dierenarts ? Dat ze al verschillende patienten had gehad die toch slecht reageerden op de Atenolol en dat het toch best wel zware medicatie is. Meest gehoorde klachten zijn spijsverteringsproblemen en die loomheid.

Nu bloedonderzoek was volledig in orde , alleen de LIPA-waarde was verhoogd , dit kon een aanwijzing zijn voor pancreatitis maar hoefde niet persé zo te zijn. Ze gingen een snaptest doen maar die hadden ze niet voorradig dus daar weet ik de uitslag pas morgen van. Als die positief aangeeft dan raadde zij aan om hem te hospitaliseren voor aan het infuus , dit was de beste behandeling zij ze. Als die negatief aangeeft dan gaan we de Atenolol afbouwen.

Zijn tandvlees zag nog even rood en ze begreep precies ook niet goed waarom niet eerst een pijnstiller was geprobeerd voor de tanden. Hij heeft nu wat pijnstilling gehad en ook iets voor zijn maag , in de hoop dat hij komende nacht toch nog iets beter ging eten. Ik moest nog niet dwangvoeren, ze zei van hem toch nog de kans te geven om het zelf te proberen. Als hij deze nacht weer slecht eet moest er ingegrepen worden.

Dus please, thumbs up :( Dit worden weer een stressvolle 24 uur ....
En wat een merde toch , die hele nest aan onbekwame dierenartsen !!!
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » do 16 jul 2015, 19:49

Tandvlees onsteking wordt inderdaad behandel met prednison langdurig werkend. De onsteking verdwijnt maar is vaak niet blijvend. Het vele plassen opgezette darmen diarree niet willen eten wijst inderdaad richting de alvleesklier

Verstuurd vanaf mijn SM-N7505 met Tapatalk

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 16 jul 2015, 19:57

Hoi Bonnie
meid wat een vreselijk drama is dit ,wij roepen het heel vaak dat je het mega moet treffen met een DA ,
veel mensen geloven dat niet ,dat is heel triest ;((
We gaan ons rot duimen voor jullie allebei kan me zo goed voorstellen dat je daar de hele nacht mee bezig geweest bent ,,,onwijs veel sterkte
Groetjes Wil
Afbeelding

Terug naar “Medisch”