HCM en gebrek aan eetlust

Kwalitatieve informatie rond de gezondheid van onze poezels oa. (Erfelijke) Ziektes en Aandoeningen
Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: HCM en gebrek aan eetlust

Berichtdoor Wil » wo 22 jul 2015, 19:29

Bonnie laten we hopen en heel hard duimen ,dat als de nierfunctie wel in orde te krijgen is ,hij weer goed eet en zich prettig voelt ,het is mega balen maar dat hart kan je verder niks mee doen ,Ja medicatie geven als ze dat nodig hebben ,,,We gaan gewoon ons rot duimen ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 22 jul 2015, 21:09

Dat is minder goed nieuws.
Bij het bloedonderzoek is geen afwijkende nierwaarde gevonden?
Hopelijk wekt de eetlustopwekker. Wat heb je hiervoor gekregen?
Groetjes Clem
Afbeelding

*bonnie*

Berichtdoor *bonnie* » wo 22 jul 2015, 22:27

Het bloed was goed voor de nieren , alleen één waarde (zit niet in standaard onderzoek) was verhoogd en dat had blijkbaar ook met de nieren te maken.
Nicole zei dat je pas afwijkingen in het bloed gaat zien als de nieren al voor een groot deel niet meer werken.
Het kan dus ook een infectie zijn, laten we hopen dat het met antibiotica opgelost is.
Ze zei alleen dat als er een aandoening is waarbij er eiwitverlies is dat de prognose dan voor hem niet goed is (hartprobleem in combi met nierprobleem) , misschien heeft dat te maken met medicatie of zo die voor het ene gegeven wordt maar voor het andere niet goed is , dat weet ik niet... in dat geval zal ik er van haar nog wel meer over horen. Voor nu hoop ik dat het iets goed behandelbaars is.

Ze heeft periactin meegegeven, een antihistaminicum en op het eerste zicht werkt het want hij ging daarnet brokjes eten laugh_sm , laten we hopen dat het 24u werkt en dag na dag blijft werken.
De atenolol moest ik 1/8e blijven verder geven en afhankelijk van de uitslagen ofwel terug opbouwen naar 1/4e ofwel verder afbouwen.

Hij woog vanmiddag 4760.
Afbeelding

riddle

Berichtdoor riddle » wo 22 jul 2015, 23:01

Hoi, ja het klopt, pas als de nieren voor 2/3 niet meer werken, zie je dat in de bloedwaarden.
(Ik heb zelf 2 hart- en nierpatiëntjes).
Hopelijk komt er iets behandelbaars uit; ik duim alvast voor een goede afloop.
Ann

*bonnie*

Berichtdoor *bonnie* » za 25 jul 2015, 21:10

Er is een licht eiwitverlies via de nieren maar nog niet zo erg om mij zorgen over te maken en ook niet zo erg dat het de klachten kan verklaren.
Wel heeft Nicole via de microscoop een bloedparasiet gevonden bij hem. Daarvoor moet hij minstens 3 weken behandeld worden maar kan ook 6 weken of langer worden. Het is een parasiet die meestal door stress of een ander onderliggend probleem ge-activeerd wordt en die de rode bloedcellen opeet of zoiets. Na 3 weken wilt ze dat ik terug naar haar kom voor een nieuwe bloedafname , dat moet dan opgestuurd worden voor DNA-onderzoek of zoiets om te kijken of hij nog verder behandeld moet worden. Ze ging een mail naar mijn dierenarts sturen zodat ik de medicatie maandag of dinsdag daar kan afhalen. Hopelijk heeft die medicatie niet teveel bijwerkingen want Dobby is toch best heel gevoelig en heeft al heel wat troep gehad de laatste weken. Verder de Atenolol toch afbouwen tot 0 en dan na 3 weken evalueren. De eetlustremmer nog een weekje doorgeven en dan ook eens kijken hoe hij het zonder doet.

Hij zit nu op 4850 ongeveer en hij eet nu terug af en toe brokjes en zijn portie natvoer eet hij meestal meteen op.
Nu hopen dat hij terug netjes op 5kg geraakt en het verder goed blijft doen.
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 25 jul 2015, 21:14

Hoi Bonnie top meid dat ze nu weten waar het van komt scheelt al een heel eind ,als de medicatie dan zijn werk gaat doen ,,en hij nu ook al iets meer eet komt het misschien allemaal in orde ,laten we daar heel hard voor gaan duimen Dobey zet hem op man dry_sm dry_sm dry_sm dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

*bonnie*

Berichtdoor *bonnie* » za 25 jul 2015, 21:19

Ik ben echt blij dat ik naar haar ben geweest , ik denk dat ik anders nog heel lang had kunnen rondrennen van hier naar daar.
Want meestal gaat bloed gewoon in buisje naar labo voor algemeen onderzoek.
Hoeveel dierenarts leggen bloed nog onder de microscoop ?

Dus over 3 weken, ze zei, je kan ook de test door je eigen dierenarts laten doen maar ze deed het liever zelf.
Ik twijfel er niet aan dat ik terug naar haar ga, ookal is het meer dan een uur rijden... een fantastische dierenarts is zij en haar assistente is ook super.

Als ik goed geluisterd heb , is het deze : Mycoplasma haemofelis
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 26 jul 2015, 17:32

Wat fijn dat er nu eindelijk duidelijkheid lijkt te zijn.
Hopelijk knapt je ventje snel op en blijft hij lekker eten.
Groetjes Clem
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 29 jul 2015, 10:38

Hoe is het nu met hem?
Groetjes Clem
Afbeelding

*bonnie*

Berichtdoor *bonnie* » wo 29 jul 2015, 13:22

Ik ben sinds gisteren begonnen met de medicatie.
Echter sinds zondagavond lijkt de eetlustopwekker zijn werk niet meer te doen, hij eet weer minder en minder.
Ik ga over een uur nog eens proberen , anders is het terug met de spuit.
Diaree is weer toegenomen en gewicht weer terug omlaag 4750, verder is hij wel gewoon actief.

Ik heb net Nicole gemaild met de stand van zaken dus ik wacht af wat zij adviseert ivm de eetlust.
Afbeelding

Terug naar “Medisch”