HCM en gebrek aan eetlust

Kwalitatieve informatie rond de gezondheid van onze poezels oa. (Erfelijke) Ziektes en Aandoeningen
Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: HCM en gebrek aan eetlust

Berichtdoor Clemmetje » wo 29 jul 2015, 14:38

Is er verder niets gezien op de echo, waren er uitslagen die dicht tegen te laag of te hoog aanzaten?
DjiDji zijn eerste bloedonderzoek liet niets zien maar de eiwitten waren bij hem wel al wat laag.
De tweede keer dat ze dat gingen checken veel te laag.
Groetjes Clem
Afbeelding

*bonnie*

Berichtdoor *bonnie* » wo 29 jul 2015, 15:32

Bloed was verder helemaal in orde maar die cortisonespuit kon wel bepaalde waardes (in de hematologie) onderdrukken.... dat duurt nog een week eer dat uitgewerkt is. En zijn buik hebben ze volledig op echo gezet, alle organen buiten de nieren en hart waren in orde.

Urine-onderzoek was in orde, alleen een licht eiwitverlies maar niet genoeg om klachten te veroorzaken
Stoelgangonderzoek was in orde, alleen tritrichomonas is nog onbekend maar diaree is waarschijnlijk gewoon door de schommeling in voeding, hij kon ni eens een ander brokje verdragen daarvoor dus nu met al dat natvoer is het voor hem wel normaal denk ik dat hij platte stoelgang heeft.
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 29 jul 2015, 20:17

Hoi Bonnie
meid wat een zorgen zijn dit ;((( zeker doordat hij nu ook weer af gaat vallen ,
het zou toch wel heel fijn wezen als je nu gericht kon gaan behandelen ,,heel veel sterkte ook voor je mannetje dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

*bonnie*

Berichtdoor *bonnie* » wo 19 aug 2015, 20:11

Vandaag terug op controle geweest met Dobby bij Nicole.
Ze hebben genoeg bloed afgenomen voor een volledig bloedonderzoek, ze ging opnieuw alles nakijken, ook organen en pancreas.
Ze ging ook nog kijken onder de microscoop en één staal werd naar Engeland gestuurd voor PCR onderzoek naar die bloedparasiet.
Nu zijn we gestart met de 4e week antibiotica en sinds een weekje is hij iets of wat stabiel en weer vrolijk en levendig.
Sinds een dag of 3 ben ik gestopt met de Periactin dus nog effe fingers crossed of dat goed blijft gaan.

Zij was er zeker van dat zijn ziek zijn veroorzaakt werd door die parasiet en waarschijnlijk met zijn HCM als onderliggende oorzaak voor een uitbraak.
Die parasiet is blijkbaar toch regelmatig slapend in het bloed aanwezig maar wordt dan wakker wanneer het lichaam verzwakt of door stress.
Nu is het wachten op de uitslag om te kijken of de medicatie moet bijgesteld worden en/of hoelang deze nog moet gegeven worden.
Zij zei wel dat katten hier meestal levenslang drager van blijven en de kans groot is dat er af en toe weer een opstoot komt waarvoor hij behandeld moet worden. Stress is dus zeker te vermijden en ook vaccineren is voor hem afgeschaft.

Verder vond ze hem er nu goed uitzien en zijn hart was stabiel. We hebben besloten om voorlopig de Atenolol niet meer te geven omdat niet bewezen is dat het effectief het leven verlengd en hij momenteel al zoveel troep in zijn lijf gehad heeft en het nu ook goed doet zonder.
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 19 aug 2015, 20:20

Dit klinkt toch allemaal wel positief.
Wanneer krijg je de uitslag van de bloedonderzoeken?
Groetjes Clem
Afbeelding

*bonnie*

Berichtdoor *bonnie* » wo 19 aug 2015, 20:44

Binnen de week
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 17 okt 2015, 13:00

Hoe gaat het nu hier?
Groetjes Clem
Afbeelding

*bonnie*

Berichtdoor *bonnie* » za 17 okt 2015, 14:20

Hij was genezen na de antibioticakuur maar blijkbaar verdwijnt de parasiet nooit volledig maar gaat in rustfase. Ik moet hem dus nauwlettend in de gaten houden want het zal ongetwijfeld weer opflakkeren op een bepaald moment.
Hij eet terug brokjes maar eigenlijk niet genoeg dus ik blijf hem natvoer aanbieden, ondertussen is hij daar gelukkig niet meer zo kieskeurig in en eet hij de gastro intestinal van RC. Gewicht moet ik vandaag weer eens wegen.
Afbeelding

*bonnie*

Berichtdoor *bonnie* » za 17 okt 2015, 22:05

Nog netjes 5kg, zwaarder gaat ie niet meer worden denk ik
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 18 okt 2015, 16:33

Gelukkig geen slecht nieuws dus. 5 kilo is een mooi gewicht denk ik.
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Medisch”