Voorbeeld menu Chat O - zelf samenstellen/prooidieren

Alles over de voeding van katten
Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Voorbeeld menu Chat O - zelf samenstellen/prooidieren

Berichtdoor Wil » vr 30 aug 2013, 17:54

Hoi Karen
ik denk ook dat je door ervaring steeds meer zelf aanvoelt wat goed is .jij voert al zo lang rauw
Ik zou het niet durven om herkenbare dieren te voeren ,eitje he ,,het moet er gewoon als vlees uitzien .
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Lieve

Berichtdoor Lieve » za 31 aug 2013, 18:54

Blijft bijzonder hoor, deze manier van voeren! Kan ik echt respect voor hebben.
Hier blieft Lieve echter alleen droge brokjes, en heel af en toe een hapje blikvoer,
en ze doet een moord voor zo'n liquid stick.
Timmie heeft de eerste tijd hier alleen Carnibest gegeten,
maar toen hij een maand of 8 was, wou hij langzaam aan geen rauw meer hebben,
ik ben het blijven aanbieden maar hij wil alleen droge brokjes, en af en toe een eendagskuikentje.
En natuurlijk alles wat ik op mijn bord heb liggen lol_sm
Groetjes, Marijke, Lieve en Timmie

Eranthe

Berichtdoor Eranthe » ma 02 sep 2013, 13:34

Hoi Karen
ik denk ook dat je door ervaring steeds meer zelf aanvoelt wat goed is .jij voert al zo lang rauw
Ik zou het niet durven om herkenbare dieren te voeren ,eitje he ,,het moet er gewoon als vlees uitzien .
Nee, geeft niet hoor! Ik bedoel, je kan niet van iedereen verwachten dat ie prooien kan of wil ontleden. Heel soms moet ik wel slikken hoor. Dan heb je een woestijnrat die drachtig is geweest. Dan denk ik ook wel eens van gatver, trek een blikje los zodat je geen herkenning hebt. Dat went nooit. Ik snap heel goed dat er mensen zijn die dat dus absoluut niet willen. Bij mijn eerste dozen kuikens heb ik echt staan huilen van ellende. Zo zielig... op een gegeven moment heb ik de knop omgezet en ben ik doorgegaan, maar zoals ik al zei, af en toe is het echt ruk om prooien te voeren.
Groetjes, Karen
Afbeelding

Eranthe

Berichtdoor Eranthe » ma 02 sep 2013, 13:38

Blijft bijzonder hoor, deze manier van voeren! Kan ik echt respect voor hebben.
Hier blieft Lieve echter alleen droge brokjes, en heel af en toe een hapje blikvoer,
en ze doet een moord voor zo'n liquid stick.
Timmie heeft de eerste tijd hier alleen Carnibest gegeten,
maar toen hij een maand of 8 was, wou hij langzaam aan geen rauw meer hebben,
ik ben het blijven aanbieden maar hij wil alleen droge brokjes, en af en toe een eendagskuikentje.
En natuurlijk alles wat ik op mijn bord heb liggen lol_sm
Het kan best zijn dat Carnibest iets in de samenstelling heeft veranderd en dat Timmie daarom het niet meer wilde eten. Katten zijn echte fijnproevers. Ik heb het in het verleden met mijn wijlen poes Sokkie ook meegemaakt op Carnibest. En ze spoog er veel op. Poffertje heb ik ook wel eens kvv gevoerd en ook zij braakte het uit. Ik denk dat het door de plantaardige olie komt die erin zit. Zij komt trouwens niet verder dan Orijen brok, hart en kuikens. Al het andere aan rauw vindt ze al gauw niet lekker (plakt aan verhemelte en dan haakt ze af). De kuikens kreeg ze naast brokken ook in het asiel dus dat zit er zo ingeprent. Ik ben wel opgehouden om deze in stukken te knippen. Dat mag ze mooi zelf doen. Zo kan het gebit ook een beetje werken aan reiniging. ;-)
Groetjes, Karen
Afbeelding

antoinette

Berichtdoor antoinette » di 07 jan 2014, 18:40

hallo,

ten eerste wat knap dat je hele dieren kan geven. Denk niet dat ik dat zou kunnen. Ik word namelijk al misselijk bij de gedachte.
maar er komen meer gedachtes op bij mij . Wat voor dieren geef je ze en waar je het . Ik weet dat hier in leiden bij de ranzijn in leiderdorp ratten en muizen ingevroren te koop zijn.
Akkie heeft erg last van zijn maag. eigenlijk altijd!!
sinds twee weken voor ik hem nu naturis worst. En smullen dat ie doet . Eerst moest het niet maar brok is geen optie meer . Ik werd helemaal getikt van de stinkende diaree in me huis.
Nou mijn bevinding het werkt perfect de eerst drie dagen scheten laten meuren dat ie deed!! maar na een week vond ik al de eerste drol . Ik helemaal blij. getikt he hoe blij je met een drol kan zijn.

nou peppie dit is een heel ander verhaal. die houd van zijn brokjes en moet de worst dan ook tot gisteren een hapje gewoon van zijn vriendje akkie dat mag allemaal. De vis die ik een per week geef vind ie wel smullen. En peppie (pepper heet hij eigenlijk maar de koosnaam gebruiken we vaker) smult daar met smaak van. Akkie krijgt ook wel een kippenhartjes of runderhart . Is dit goed ? kan ik dat gewoon naast de worst geven ? is zo worst uberhoud genoeg ? het wel heel erg voor akkie. en in twee weken is hij iets van 80 gram afgevalen maar dat mocht ook wel. Akkie heeft wel hcm zijn er speciale regels ? ow ja peppie wil altijd kwark eten maar dat las ik hier meer . hij vind dat zo lekker maar mag hij dat? ik had eens gehoord dat een kat helemaal geen zuivel mocht . En rijst doen ze hier een moord voor maar ik heb begrepen dat is niet goed .

Wie weet kan ik het ooit aan om helemaal vers te voeren maar dit is een begin. Ik vind het eigenlijk zo worst al vele malen beter is dan brokken. Maar om een echt beestje te geven. maar wie weet in de zomer een keer op het balkon als ik niet naar hoef te kijken en mark het kan geven hahahah. lekker hypocriet ook als ik het niet zie is het er niet . Ik vind het wel een uiterst interessant en wil er zeker meer over weten en dan zeker voor nakies !!

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 07 jan 2014, 20:19

Hoi Hoi
Om te beginnen gaat het al hardstikke goed ;)) SUPER he een goede drol kan me voorstellen dat je daar giga blij mee bent ,
Ha ha ik kan me voorstellen dat je het eng vind om echte dieren te geven ,vind dat zelf ook heel eng ,

Je kan ze ook hartjes en lever erbij geven is ook oke Lekker meid dat je nu een gezellig koppel hebt dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 07 jan 2014, 20:49

Vaak reageren katten goed op rauw vlees en wordt hun ontlasting gauw beter.
Hier krijgen ze het alleen erbij en dan gemalen want ik ben ook niet zo van hele dieren voeren.
Groetjes Clem
Afbeelding

antoinette

Berichtdoor antoinette » di 07 jan 2014, 21:37

ja akkie eet nu alleen maar worsten want brokken gaat gewoon echt niet. koop ik allemaal special voer zakken vol maar helpt allemaal niet.
Ik hoop gewoon dat pepper uit eindelijk mee gaat doen. Want dat apart eten geven is geen doen .
Ze zijn zulke goede vrienden dat ze alles samen willen doen en er een dan dus keihard gaat zitten mauwen. heel irritant maar ook wel weer aandoenlijk

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 08 jan 2014, 20:21

Hoi Hoi
kan je niet door wat rauw vlees brokjes doen om Pepper zo aan het rauwe voer te krijgen ??het is echt heel goed voor ze .
Groetjes Wil
Afbeelding

antoinette

Berichtdoor antoinette » wo 08 jan 2014, 23:16

hallo,
ja daar ben ik ook mee begonnen. Maar tot nu toe een paar hapjes.
Het is natuurlijk 100 keer interessanter als het in akkie zijn bak zit dus dan doe ik een beetje extra erin in de hoop dat hij dat dan op eet.
Akkie mag absoluut geen brokken dan hebben we gelazer in de tent hahaha.

En hoe zit het met de zuivel zoals kwark. peppie wil dit wel heel graag. is dat goed niet goed.
Ik lees was gemixde bericht hierover . eerst had ik gelezen dat het niet goed is voor katten.

Terug naar “Voeding”