Product om de geur/smaak van voeding te verbergen?

Alles over de voeding van katten
Faeron

Product om de geur/smaak van voeding te verbergen?

Berichtdoor Faeron » za 30 apr 2011, 09:18

Hoi,

Mijn kat heeft al lang problemen met haar maag en darmen. Een paar jaar geleden hebben we dan uitgevonden dat ze een soort van voedselintolerantie of onverdraagzaamheid heeft. De dierenarts had toen Hill I/D natvoer gegeven (voor 1 zakje bij haar brokken) en haar problemen gingen over. Het was even moeilijk om haar van de smaak- en geurrijke voeding op de I/D over te laten gaan, maar haar problemen waren over. Tot voor kort.

Hills heeft nu de smaak van de I/D gewijzigd, met als resultaat dat mijn kat het nu weigert te eten. We hebben echt alles geprobeerd, mengen en nog vanalles. Maar ze blijft weigeren, ze haalt de oude brokjes er gewoon tussenuit. Omdat ze toch moest eten, hebben we dan uiteindelijk een 'gewoon' product van Hills gegeven. Resultaat: na een kleine maand was haar emmer van 'tolerantie' terug volgelopen en ze werd terug ziek. Hevig ziek, braken, diarree, ...

Na 2 keer (met maar een paar dagen tussen en telkens duurt het een paar dagen), zijn we opnieuw naar de kliniek gegaan en ze bevestigden dat zij voedselonverdraagzaamheid ofzo zal hebben en waarschijnlijk voor vet ofzo. En dat ze toch de Hills I/D zou moeten proberen te eten.

Maar blijkbaar zit er toch een geur aan die ze absoluut niet moet hebben. We hebben ook andere producten geprobeerd (Royal Canin speciaal hiervoor, andere Hills voor voedselproblemen, etc), maar zonder succes. Met de Hills I/D was ze echt goed, dus zouden we echt graag hebben dat ze dit terug zou gaan eten. Maar hoe?

Nu vroeg ik mij af of er niet ergens een product te verkrijgen is dat je onder natvoer (brokjes in gelei) kan doen om de vieze geur te verbergen en het aantrekkelijker te maken, zodat ze het toch zou eten. Liefst ook iets dat niet schadelijk is op lange termij en eventueel voor altijd er door gemengd kan worden. Ik heb op internet gezocht, maar vind het een moeilijke zoektocht. En nu hoopte ik dat misschien iemand op het forum hier iets soortgelijks zou kennen. Liefst ergens waar het online te bestellen is, aangezien ik in België woon.

Alvast bedankt!
Faeron

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Product om de geur/smaak van voeding te verbergen?

Berichtdoor Clemmetje » za 30 apr 2011, 09:24

Allereerst wat vervelend dat je kat voedselintolerantie heeft.
Joy heeft dit ook en krijgt Hills DD hiervoor.Dit is speciaal voor voedselallergie. Hills ID is voor maag- en darmaandoeningen.
Misschien kun je die variant sowieso ook eens proberen.
Verder lijkt het mij verstandig haar/hem helemaal geen andere brokjes meer te geven maar alleen dieetvoer.
Ik heb ook de Royal Canin sensitivity ocntrol brokjes ernaast.
Joy mag ook gekookte kalkoen.
Misschien heb je hier iets aan.
Groetjes Clem
Afbeelding

Faeron

Berichtdoor Faeron » za 30 apr 2011, 09:53

Haai,

Bedankt voor je antwoord.

Haar brokken zijn zowiezo dieetvoer, Hils Neutered Cat en hier lijkt zij geen problemen met te hebben. Ik neem aan dat deze zowiezo vet-arm zijn, aangezien het voor gesteriliseerde katten is om het gewicht een beetje onder controle te houden. De Hills D/D weet ik nu niet of we die al geprobeerd hebben, ik kan er altijd eens een zakje of 2 van gaan halen en zien wat ze er van zegt.

Sierra eet op dit moment afgekookte witte vis en kip, maar dat is ook met lange tanden haha.

Bedankt,
Faeron

geertje

Berichtdoor geertje » za 30 apr 2011, 09:59

Lastig hoor een voedselallergie.
Kan je geen rauwe voeding geven?
Een tijdje zal ze het misschien tegen haar zin zijn maar als er niets anders meer komt leert ze het misschien wel eten.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 30 apr 2011, 10:00

Joy mag geen kip alleen kalkoen daar zit weer een ander eiwit in.
succes.
Groetjes Clem
Afbeelding

asielkat

Berichtdoor asielkat » za 30 apr 2011, 22:12

Lastig zeg
maar kan je anders Hills niet eens bellen en het euvel voorleggen
want het is de bedoeling dat ze je helpen met hun product
en nu helpen ze je in de drup
ik zou een belletje wagen

succes
liefs An

Nancy

Berichtdoor Nancy » za 30 apr 2011, 22:25

dit is inderdaad een vervelend probleem voor beiden amai, ik geef nelson en quincy royal canin brokjes voor katten met
gevoelige maag en darmen, zo staat het op de zak. en ook nog, maar van bij de dierenarts royal canin witte vis met rijst in brokjes.
nelson gaf in het begin altijd over en nu ik deze voeding geef(al een jaar nu) zijn ze prima.
ik hoop dat we je kunnen helpen met onze tips!
geef ze van ons een dikke zoen air_kiss_sm en hopelijk vlug beterschap!
laat het ons weten hé
gr nancy
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 01 mei 2011, 09:48

Hoi Hoi
wat sneu dat je zo met de voeding moet rommelen ,zou 1 druppel zalm olie helpen ?? ik heb geen idee of ze dat mag hebben ?
succes
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » zo 01 mei 2011, 17:42

Het lijkt mij sowieso verstandig om de neutered cat brokken niet meer te geven en hem/haar alleen de dieetbrokken te geven.
Ik heb het met Joy ondervonden deze week dat als ik haar van de gewone brokken liet snoepen dat we weer helemaal terug bij af waren.
Groetjes Clem
Afbeelding

Faeron

Berichtdoor Faeron » ma 02 mei 2011, 11:41

Ik heb Hills al 2 klachtenmails gestuurd. Hun 1e antwoord was niet het vriendelijkste en op de 2e mail heb ik (nog) geen antwoord gekregen. Tsja, als nu alle katten het wel lusten en enkel mijn Sierra niet, dan gaan ze er ook niet terug voor wijzigen hè.

Het vreemde is dat ze van haar Neutered brokken helemaal geen last lijkt te hebben.
Het gaat hem enkel om het natvoer, welke we niet kunnen weglaten omdat het haar 'lekkere' eten is.
Nu ja, lekker... op dit moment dus niet. Maar wie kan zo een snoetje iets weigeren?

Het liefste zou ik hebben dat ze die I/D ineens wel lust en daarna kunnen we zien of we eventueel haar brokken kunnen aanpassen. Vind het gewoon zo sneu voor haar allemaal. Hoe leg je aan een kat uit dat het voor haar eigen goed is dat ze iets niet zo lekker moet eten? D3

Terug naar “Voeding”