Ik weet het niet meer...

Alles over de voeding van katten
RenskeZee

Ik weet het niet meer...

Berichtdoor RenskeZee » do 20 jun 2013, 09:53

Hallo allemaal,

Allereerst nog even een geschiedenis van de problemen van mijn katjes. Ze hebben als kitten giardia gehad, waarna ze nog lang diarree hadden. Ze kregen destijds carocroc kitten.Ik heb toen ook getest op trichomonas maar ze hebben niks gevonden. Toen heb ik van de dierenarts Royal canin sensitivity control gekregen. Dit werkte na een tijdje erg goed, maar op een gegeven moment ook niet meer. Daarna heb ik ze op carocroc lam en rijst gezet. Hier deden ze het ook wel redelijk goed op. Er zat alleen altijd wel een zachte flats bij een verder wel redelijke keutel. Vooral bij chi was het wat minder. Toen ben ik ze vers erbij gaan geven. Dat werkte goed, alleen chi lustte het al vrij snel niet meer, terwijl die vaak de slechtste poep heeft.
Daarna geprobeerd ze op de sensible brokjes van Royal canin te zetten maar dat was ook niet zo'n succes. Bovendien moest fu toen dieetvoer voor zijn huidproblemen. Gelijk chi er ook maar op gezet. Maar dat hypoallergeen voer van Specific was voor hun darmen echt geen succes.
Na 8 weken er mee gestopt, en geprobeerd ze op granenvrije brokken te zetten van taste of the wild. Maar je raadt het al... Ook hierbij is het steeds erg wisselend en gek genoeg juist bij Fu weer wat slechtere resultaten. Ook zijn huid lijkt weer wat erger.

Ik word hier onderhand zo moedeloos van.... :( gelukkig zijn ze allebei wel goed op gewicht en merk ik niks aan ze. Maar de ontlasting zou natuurlijk gewoon goed moeten zijn.
Maar ik weet onderhand niet meer wat ik moet doen... Ik ga nog maar even de laatste weken uitzitten met taste of the wild, maar daarna moet ik toch maar weer wat anders proberen. Hoe lang duurt het eigenlijk gemiddeld voor ze aan nieuw voer gewend moeten zijn?
En hebben jullie misschien nog tips wat ik zou kunnen proberen?

Zou het misschien toch trichomonas kunnen zijn? Ik weet niet hoe erg de diarree daar meestal bij is, maar hier is het vooral zachte poep die ze hebben. Alleen als ze op ander voer zitten is het soms echt brijig.

Alle tips zijn welkom!!
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Ik weet het niet meer...

Berichtdoor Clemmetje » do 20 jun 2013, 09:56

Balen zeg dat je nog steeds het ideale voer niet hebt gevonden.
Joy krijgt o.a. Hills dd en doet het daar erg goed. Mooie stevige drollen ook.
Hier zit o.a. hert in.
Geen idee of het tritri is. Dat zul je dan toch moeten laten testen.
Groetjes Clem
Afbeelding

nonalize

Berichtdoor nonalize » do 20 jun 2013, 10:00

He wat balen dat je nog steeds het juiste voer niet hebt gevonden.
Ik zou je er niet mee kunnen helpen maar hoop voor je dat je snel de oplossing vindt.
Groetjes Elize

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » do 20 jun 2013, 10:03

Bedankt voor de snelle reacties!
Ik zou ook wel graag hills willen proberen maar denk dat mijn dierenarts daar ook het beste achter kan staan. Maar ik ga het hem zeker voorstellen. Waarvoor krijgt Joy het eigenlijk? Heeft ze ook een voedingsallergie?
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 20 jun 2013, 10:14

Joy heeft inderdaad ook een voedselallergie.
Deze uit zich door ontstekingen in het maag/darmkanaal. Ze gaat dan spugen en krijgt diarree.
Ze kan ook tegen de RC hypoallergeen en ik heb in Engeland ooit van James Wellbeloved Duck and Rice besteld en dat verdraagt ze ook.
Groetjes Clem
Afbeelding

asielkat

Berichtdoor asielkat » do 20 jun 2013, 10:18

Ik zou er oo een een tube benebacgel erin gooien
om de darmflora even rust te geven
makkelijkste is de gel
via medpets de info http://www.medpets.nl/benebac+pets/#product-description
maar gewoon even google waar het het goedkoopste is
Petra Bloterikfan heeft goede resultaten als er ineens weer poepstaarten zijn en ze geeft dit en het is weer over

Bene-bac Pet Gel & Poeder is het ideale middel om de darmflora van uw hond en/of kat op peil te houden.

In de darmen van alle warmbloedige dieren wordt de omzetting van voedsel tot opneembare voedingsstoffen verricht door bacteriën. Bij gezonde dieren vinden we in de darmen zowel... Meer informatie

Vanaf € 6.75

DPD en Kiala

Gratis verzending
Vanaf €49,- binnen NL

Verzendkosten €3,95
Bij bestelling tot €49,-
Betaalmethodes

Klantenservice
ma t/m vrij 08.30 - 17.00
Bel 0186 - 57 55 28

Product Prijs Voorraad Bestellen

Bene-Bac Pet Poeder 127 gr. € 24,25
1 werkdag

In winkelwagen
Bene-Bac Pet Poeder 450 gr. € 34,75

Momenteel uitverkocht
Bene-Bac Pet Gel tubes 4 x 2 gr. € 6,75

Niet meer verkrijgbaar
Bene-Bac Gel tube Pro Pack 15 gr. € 16,95
Op voorraad

In winkelwagen
Productinformatie

Bene-bac Pet Gel & Poeder is het ideale middel om de darmflora van uw hond en/of kat op peil te houden.

In de darmen van alle warmbloedige dieren wordt de omzetting van voedsel tot opneembare voedingsstoffen verricht door bacteriën. Bij gezonde dieren vinden we in de darmen zowel goedaardige als schadelijke bacteriën. De goedaardige bacteriën zijn echter zeer gevoelig en kunnen door allerlei oorzaken (bijv. stress, toedienen van antibiotica) zware verliezen lijden of zelfs vernietigd worden. Met Bene-bac kan op volkomen veilige wijze de vereiste hoeveelheid goedaardige bacteriën worden bereikt.

Dosering:
Kan gebruikt worden voor:
overgang naar ander voer
dunne ontlasting door stress
voor een opgeblazen gevoel
tijdens de opfok / vooral in de overgang naar vaste voeding
na toediening van antibiotica

Benebac poeder
Bene-Bac poeder is een aanvullend diervoeder. Een afgestreken theelepel is gelijk aan 2,7 gram Bene-Bac poeder. Het poeder is ideaal voor grotere huisdieren en volwassenen. Benebac poeder dient gemengd te worden door natvoer of vloeibaar voedsel. Benebac dient na de geboorte of bij aanvang van gebruik de eerste, derde, vijfde en zevende dag te worden toegediend, daarna volstaat voor onderhoud wekelijks gebruik. Bij het toedienen dient onderstaande tabel gevolgd te worden:

Tot 225 gram 0,675 gram = ¼ afgestreken theelepel.
Tot 450 gram 1,35 gram = ½ afgestreken theelepel.
Tot 2250 gram 2,70 gram = 1 afgestreken theelepel.
Tot 9 Kilogram 5,40 gram = 2 afgestreken theelepels.
Zwaarder dan 9 Kilogram 8,10 gram = 3 afgestreken theelepels.

LET OP: niet opgegeten voedsel waaraan Benebac is toegevoegd na 8 uur weggooien en borden / etensbakjes grondig wassen!

Benebac Gel:
Benebac gel is gebruiksklaar en kan direct vanuit de tube worden gevoerd. De spuit van de pro pack (15 gr), waarbij iedere "klik" van de dispenser gelijk is aan een gram, is ideaal voor kleine huisdieren en pasgeborenen.

Benebac gel dient na de geboorte of bij eerste gebruik de eerste, derde, vijfde en zevende dag te worden toegediend, daarna volstaat voor onderhoud wekelijks gebruik.
Dag 1, 3, 5 en 7 na de geboorte 0,5 gram.
Moederloze pups of kittens op dag 7 en 14 na de geboorte dosis verhogen naar 1 gram.
Voor onderhoud een wekelijkse dosis;
tot 22,7 Kilogram 1 gram per 4,5 Kilogram lichaamsgewicht.
Boven 22,7 Kilogram 5 gram.

en anders een isogel door hun voer dan worden het pakketjes

Isogel is een vezelrijk aanvullend diervoeder.

Indicaties
Door de regulatie van de darmwerking kan Iso-gel ook worden toegepast op de darmpassage te versnellen.
(dit gebruikten we op het asiel om wel eens de darmen te reinigen)

Dosering
De doses zijn indicatief en kunnen worden aangepast aan de individuele noden.
Hond: 2-5 theelepels... Meer informatie

Indicaties
Door de regulatie van de darmwerking kan Iso-gel ook worden toegepast op de darmpassage te versnellen.

Dosering
De doses zijn indicatief en kunnen worden aangepast aan de individuele noden.
Hond: 2-5 theelepels van 3 ml, 1 tot 2x daags.
Kat: 2 theelepels van 3 ml, 1 tot 2x daags.

Toediening
Door het voer mengen

Gebruiksduur
Aanbevolen gebruiksduur: 1-2 weken. In overleg met uw dierenarts kan deze gebruiksduur worden gewijzigd.

de drollen worden dan in soort vliesje naar buiten gewerkt, erg handig.

Sterkte
en anders poepstalen heel uitgebreid laten testen
of de blikjes kiprijst van Almo voeren

liefs an

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » do 20 jun 2013, 10:38

Nou, dat is dan nog wel hoopvol Clem. Misschien doen de mijne het dan ook wel goed op Hills of Royal canin :)

En dat is ook een goede tip An! Heb het nog nooit geprobeerd, maar ga ik zeker doen. Het effect is ook voor langere duur? Niet maar twee dagen ofzo?

Als de dierenarts er ook het nut in ziet dan ga ik de ontlasting ook zeker nog eens laten testen. Maar verwacht eigenlijk niet dat het dat is. Het is gelukkig echt niet zo erg als het met giardia was. Daarom verwacht ik ook niet zo gauw dat het bvb tritri is.
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

peggy72

Berichtdoor peggy72 » do 20 jun 2013, 11:02

Omdat wij katten hebben met verschillende problemen waaronder ook huid en diaree hebben krijgen ze sinds een paar maanden

prins vital care resist

Prins Vitalcare Resist kattenvoer is een kattenvoer met kruiden, geschikt voor katten die een verminderde weerstand hebben. Prins Vitalcare Resist kattenvoer zorgt voor:

- Een ondersteuning van het immuunsysteem

- Een verhoogde weerstand

- Een glanzende vacht

- Een optimale spijsvertering

En bij ons werkt dat, geen last van diaree en geen last van de huid

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » do 20 jun 2013, 11:11

Bedankt Peggy! Ik kende het niet, maar het ziet er goed uit! Dat is ook nog wel het overwegen waard.
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

asielkat

Berichtdoor asielkat » do 20 jun 2013, 11:23

Mijn eerste voorkeur zou hebben benebacgel en wie weet moet je dat wel 1 of 2x herhalen
als de darmflora zo verstoort is

succes
An

Terug naar “Voeding”