Taste of the Wild en Porta 21Finest sensible grainfree

Alles over de voeding van katten
RenskeZee

Re: Taste of the Wild en Porta 21Finest sensible grainfree

Berichtdoor RenskeZee » wo 23 okt 2013, 12:19

Nou ja, ik ben er altijd wel voor op mijn hoede, want ik lees toch wel hier en daar dat het risico wat groter is. Het is gelukkig dus lang niet altijd zo, maar wel iets om voor op te passen. Maar inderdaad nog weinig verhalen gehoord waarbij het ook echt zo was gelukkig :)
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

LeChuck

Berichtdoor LeChuck » za 08 mar 2014, 14:06

Ik schop dit topic even omhoog aangezien het mij opvalt dat er weinig sphynxen graanvrij voer krijgen. Het verbaasd mij want al die granen hebben ze niet nodig en poepen ze toch weer uit.

Mijn haarballen staan al anderhalf jaar op Taste of the Wild en ze hebben beiden geen blaasproblemen. Ze doen het er hartstikke goed op, glimmen je tegemoed, verharen amper en ze stinken ook niet. Ik wil dus ook mijn sphynx baby straks op TOTW zetten omdat ik er alleen maar goede ervaringen mee heb.

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » za 08 mar 2014, 14:44

Ik heb porta 21 wel eens geprobeerd maar dat viel slecht op de darmen hier, elke brok eigenlijk. Ik ben overgestapt naar KVV, af en toe wat grotere stukken dier en soms blik met alleen vlees er in (als ik vergeet hun eten op tijd uit de vriezer te halen). Een prachtige drollen die hier gedraaid worden!

Audrey

Berichtdoor Audrey » za 08 mar 2014, 15:10

George loopt op Carnibest Diabetes. Dat is tot nu toe echt het enige voer waar hij geen diarrhee of stinkpoep van krijgt. Bevalt goed. Smaken variëren kan niet want er is maar één soort Carnibest Diabetes, de rest van de Carnibest zit toch ook wat graan in. De graanloze Carnibest bestaat helemaal uit kip. George eet dus alleen maar kip. Volgens da geen probleem en niet te eenzijdig. Pas ter variatie nog ander KVV geprobeerd (Barf) met als resultaat gelijk weer stinkpoep. Vooralsnog blijft het bij Carnibest. Oja, en voor als ik vergeten ben op tijd uit het vriesvak te halen: de magnetron heeft een speciale ontdooi-stand. Werkt prima. Alleen 2 1/2 minuten gemauw omdat het eten niet snel genoeg geserveerd is.

marisser

Berichtdoor marisser » za 08 mar 2014, 16:15

Samibel no grain niet doen vinden ze vies.

RenskeZee

Berichtdoor RenskeZee » za 08 mar 2014, 17:03

Het verbaast mij ook wel dat zoveel sphynxen kennelijk geen probleem hebben met al die granen. Die van mij helaas wel. Ben erg blij met TOTW want daarop doen ze het fantastisch.
Groetjes,
Renske, Fu en Chi

poesje8

Berichtdoor poesje8 » za 08 mar 2014, 17:35

Hier ook al jaren en combinatie van granenvrij en de brokjes van Hill's
doen ze het hier erg goed op!
gr sylvia

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » za 08 mar 2014, 19:03

Oja, en voor als ik vergeten ben op tijd uit het vriesvak te halen: de magnetron heeft een speciale ontdooi-stand. Werkt prima. Alleen 2 1/2 minuten gemauw omdat het eten niet snel genoeg geserveerd is.
Ik durf dat niet echt aan omdat ik bang ben dat het bot dan hard wordt, weet niet of dit echt zo is. Gooi er wel eens warm water bij als nog niet al het ijs er uit is. Is ook weer wat extra vocht.

Audrey

Berichtdoor Audrey » za 08 mar 2014, 19:40

Ik durf dat niet echt aan omdat ik bang ben dat het bot dan hard wordt, weet niet of dit echt zo is. Gooi er wel eens warm water bij als nog niet al het ijs er uit is. Is ook weer wat extra vocht.
Daar had ik nog niet eens aan gedacht ph34r_sm

Als ik de ontdooistand volgens de gebruiksaanwijzing doe dan wordt het eten niet / nauwelijks warm. En het voelt even zacht als wanneer het vanzelf ontdooid is. Maar eigenlijk moet ik natuurlijk gewoon beter opletten dat ik op tijd het eten uit het vriesvak haal rolleyes1_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 08 mar 2014, 21:22

Audrey kan gevaarlijk wezen hoor niet doen ;)
Wij voeren al jaren Carocroc gaat perfect wel met rauw vlees en ook kuipjes ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Voeding”