Rauw Vlees?

Alles over de voeding van katten
jeniemoos

Rauw Vlees?

Berichtdoor jeniemoos » wo 23 apr 2014, 15:11

Ik heb een sphynx poes van 4 jaar oud die gewoon royal canin siamees brokken eet hihihihi. Maar ze vaart er wel bij. Nu heb ik een sphynxpoesje erbij van nu 14 weken wat goed ziek is geweest, lees Niesziekte en nu nog een restje antibiotica krijgt.

De kleine eet geen brokjes. Ik mix nu royal canin kittenvoer blik met brokjes voor babykatten maar ze eet het zachte er uit en ik krijg haar niet aan de brokjes. Nu moet ik wel zeggen dat ik, aangezien ze zo ziek is geweest, ook niet al te streng ben geweest.
Nu was ik gisteren in de dierenwinkel en die gaf mij een pakje schijven van Prins mee. Ik vond het er vies uitzien en had niet veel hoop maar die kleine heeft het, vermengd met nog wat royal canin mousse wel opgegeten.

Nu zat ik te googlen en zag dat dat best goed voer is. Ook hoogwaardig en minder ontlasting.
Wat is het verschil tussen Carnibest en Prins en is het goed om je kitten dat te geven?

gr
Monique

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Rauw Vlees?

Berichtdoor Wil » wo 23 apr 2014, 19:20

Hoi Monique
fijn dat ze dit wel gegeten heeft ,Rauw vlees is heel erg goed voor de katten Hier krijgen ze het ook ,de kittens eten het al vanaf 4 weken
Ik weet niet wat het verschil is tussen prins en Carnibest

Wij hebben de rollen vlees van Gropet en die vinden ze heerlijk ,en de katten en de honden ,deze zijn 1.95 de kilo
diverse smaken,Fijn meid dat het al beter gaat ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

peggy72

Berichtdoor peggy72 » wo 23 apr 2014, 19:34

@Wil ik ben heel benieuwd welke rollen van Gropet je bedoelt ? ik ken er geen van 1.95 per kilo

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » wo 23 apr 2014, 19:45

Hey Monique,

Ik heb geen idee wat het verschil is tussen die twee merken, er is een groot aanbod van verschillende soorten diepvries voer, ook wel KVV genoemd. In elk merk zitten weer andere eiwitten, granen en andere toegevoegde stoffen zoals oliën. Het grootste voordeel is dat het meer vlees bevat, minder granen of rijst en dat het veel meer vocht bevat dan brokken. Online kun je wel de samenstellingen vinden maar niet de hoeveelheden, om precies het verschil te weten zou ik gewoon de leverancier bellen.

Wat wel iets is om op te letten met dit voer is dat ze hun tanden niet heel veel hoeven te gebruiken. Dus dat betekend poetsen of er op letten dat ze af en toe wel goed moeten kauwen. Ik geef daarom zo nu en dan grotere stukken dier, al vind wat hardere botten altijd een beetje eng om te geven (darm perforaties enzo, dus groter dan kip wordt het hier niet aan botten).

Verder heeft vers in mijn ogen alleen maar voordelen, geen stinkende bekjes meer, schonere ogen en oren, minder poep (die veel minder tot niet stinkt!) en ze krijgen veel meer vocht binnen.
Nadelen: je moet niet vergeten om het voer uit de vriezer te halen, bij grotere stukken of hele dieren moet je vaker schoonmaken.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 23 apr 2014, 20:04

Ik en de schijven van Prins niet maar als het een compleet voer is en ze eet het graag dan kun je dat best naar de gewone brokken voeren.
Groetjes Clem
Afbeelding

LeChuck

Berichtdoor LeChuck » do 01 mei 2014, 18:15

Oke, toch even mijn vraag hier hoewel ik het eigenlijk niet meer wil proberen.....

Zaterdag kvv gehaald voor mijn kat. Ontdooit in de koelkast, en in een afgesloten bakje in de koelkast laten staan. De volgende dag kom ik beneden en hangt er een geur, alsof er een lijk in mijn koelkast ligt.

Heb ik nu iets verkeerd gedaan, want ik neem aan dat dit niet hoort toch? Of ruikt het bij jullie allemaal zo?

Audrey

Berichtdoor Audrey » do 01 mei 2014, 18:36

Ik heb Carnibest kip en ik ruik niks??? Mag max. 2 dagen ontdooid in de koelkast.

peggy72

Berichtdoor peggy72 » do 01 mei 2014, 18:49

dat ligt er helemaal aan welk merk je gehaald hebt :-)

carnibest ruikt het minst denk ik, maar dat is misschien ook de reden dat veel katten hun neus
ervoor optrekken.

Heb je echt vers zonder toevoegingen dan ruikt dat na 1 dag koelkast behoorlijk.

ik probeer dat altijd in 1 dag te gebruiken.

Lotgering is zo'n kvv dat al met 1 dag ontzettend ruikt

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 01 mei 2014, 19:04

Hoi Hoi
kan je het niet bevroren in portie's snijden en dan de hoeveelheid per dag eruit halen ??
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 01 mei 2014, 20:19

Sommige soorten ruik je inderdaad wat gauwer.
Pasklare porties is dan inderdaad het gemakkelijkste.
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Voeding”