Rauw Vlees?

Alles over de voeding van katten
Daantje

Re: Rauw Vlees?

Berichtdoor Daantje » do 01 mei 2014, 20:33

LeChuck, mijn ervaring is dat als je rauw voer uit de diepvries gebruikt en er zit veel bloed in, dat het bloed dat opdroogt in je koelkast waar je het laat ontdooien, een ware stank kan verspreiden alsof er een menselijk kadaver in je koelkast ligt. Dat is mij een keer gebeurd en ik snapte niet waar het vandaan kwam die stank. Toen mijn moeder mijn koelkast helemaal ontleed had bleek er onder het bakje van de eieren wat bloed te zijn gekropen en dat was de oorzaak van de stank. Ik denk dat als je het vlees max 2-3 dagen in de koelkast laat t prima kan, maar als je ermee morst, meteen schoonmaken want het bloed stinkt echt verschrikkelijk.

Dit ging trouwens om Carnibest voer, weet alleen zo gauw niet meer welke soort maar ik denk de vleesmix

jeniemoos

Berichtdoor jeniemoos » wo 28 mei 2014, 17:44

Beste Allemaal,

IK heb toch nog even een vraagje. Mijn Zoe eet dus alleen maar Carnibest of Prins Pet Food rauw. Dat vind ik prima. Ik koop nu van die 500 grams kittenworsten en deel die door 3.

Nu staat er op de site bij Carnibest dat een kitten 60 80 gram per dag nodig heeft. Zoe eet volgens mij zo wel 250 gram per dag op als ze wilt. Is dat niet erg dan?

Ik vind het best duur worden zo. Zo'n worst kost € 2,75 en ik doe er dan 2 dagen mee. Of is de hoeveelheid goed voor een kitten. Ze weegt nog geen 2 kg.
En ik zou zo graag 2x per dag vers vlees willen voeren en dat ze ook brokjes eet als het gewoon op is. Welke brokken zijn smakelijk voor een hele kieskeurige poes. Royal Canin moet ze niet!

Ik hoor graag,
Monique

Audrey

Berichtdoor Audrey » wo 28 mei 2014, 18:12

Ik koop nu de Carnibest kilo-worsten, dat is iets goedkoper dan de pond worsten. George en Snape eten allebei een half pond per dag. 'S ochtends 125 gram elk en 's avonds weer 125 gram elk. Snape krijgt ook regelmatig brokjes tussendoor om aan te komen. Op advies van de dierenwinkel om de hoek kreeg hij Applaws zonder granen. Maar toen ik goed naar de ingrediënten keek stond daar aardappel en bietenpulp, wat net zo goed koolhydratenrijke vulling is die katten in het wild niet zouden eten. Maar goed, nu is Snape mooi op gewicht dus die extra maaltijden gaat toch wat minder worden. Snape is 2 jaar en weegt 3,75 kilo. George is 9 jaar en weegt 4,5 à 5 kilo.

Inderdaad niet goedkoop, maar wel stukken goedkoper dan MD blikjes van de da.

Verders ga ik niet uit van de hoeveelheid die de fabrikant of de da zeggen. Ik kijk naar de kat. Wordt die te dik dan krijgt die wat minder eten, wordt die te mager dan krijgt die wat meer. Is die goed op gewicht dan blijft de dagelijkse portie hetzelfde.

Vaak gaat wat op de verpakking staat over katten met haar. Die hebben minder eten nodig. En een kat die als een razende rondrent (Snape) verbrandt meer calorieën dan een harige kat van hetzelfde gewicht die minder actief is (Asbo). Asbo is 8 jaar en weegt 3,75 kilo. Zij eet maar één handje droge brokjes per dag. Echt niks vergeleken met George en Snape. Maar Asbo is gezond en prima op gewicht dus voor haar is dat de goede hoeveelheid. Zoe is én kaal, én actief én in de groei. Daar zal dus een hele hoop eten in moeten. Vindt ze vast niet erg wink3_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 28 mei 2014, 19:50

Hoi Hoi
hier mogen ze ook net zoveel eten als ze willen ,laat hem dus lekker smikkelen als hij genoeg heeft stopt hij wel ,Net wat Audrey zegt Sphynxen eten meer dan katten met haar ,omdat ze geen haar hebben en hun stofwisseling veel sneller is dan bij andere katten ,

Je kunt ook het rauwe vlees bij Gropet halen 2€ 1 kilo dan kan je nog uitzoeken welke smaken ;) ze doen het er hier perfect op.
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » wo 28 mei 2014, 20:16

Je zou het wel een beetje kunnen ruiken maar heftig stinken is niet goed.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 28 mei 2014, 20:27

Wat wel altijd een aparte geur heeft is de Lam ,en pens vind ik echt stinken
Groetjes Wil
Afbeelding

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » wo 28 mei 2014, 20:52

Pens nog nooit gevoerd, maar ik geloof je dat het stinkt ohmy_sm

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » do 29 mei 2014, 00:44

Pens stinkt behoorlijk!!!!! huh_sm
Gaf dat vroeger altijd aan de honden......maar die vónden het lekker!!!!!!!!!!
Ik weet niet wat mijn katten er mee zouden doen.
Dénk dat ze er de neus voor zouden ophalen......maar heb het nog nooit geprobeerd.
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 29 mei 2014, 10:00

Hier zijn er wel een paar die het lusten maar sinds wij geen hond meer hebben voer ik het niet meer.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 30 mei 2014, 20:19

Hier vinden ze de rund met pens heel lekker ;) maar inderdaad stinkt dat vreselijk ;((
Groetjes Wil
Afbeelding

Terug naar “Voeding”