Granen

Alles over de voeding van katten
Tijger

Granen

Berichtdoor Tijger » do 24 apr 2014, 22:10

Hallo,

ik ben nog erg nieuw in het wereldje van raskatten... Overal zie ik mensen die droogvoer zoeken zonder granen. Dus ik vroeg mij het volgende af:
-Waarom graanloos voer, (Wat is er zo slecht aan granen?)
-Hoeveel % graan in een zak droogvoer is veel?
-Wij hebben Almo nature kitten met 14% granen voer, is dit slecht?

bedankt
Devon rex ♥

Panthera

Re: Granen

Berichtdoor Panthera » do 24 apr 2014, 23:18

Ooit een kat rijst zien koken ? wink3_sm

Het is gewoon vulling, zodat ze er veel geld mee kunnen verdienen. chatwhite_sm

Je kunt beter Carnibest voeren. dry_sm

P.
Afbeelding <---- Dibbey. ;-)

peggy72

Berichtdoor peggy72 » vr 25 apr 2014, 07:32

waarom graan slecht is, is al beantwoord.

Maar het is voor jou kat gewoon uitproberen wat het beste voer is.

Er zijn katten die het goed doen op voer met graan en er zijn katten die het goed doen op voer zonder graan.

Maar er zijn ook legio katten die het op voer met graan slecht doen maar ook slecht op voer zonder graan.

Vers vlees zoals carnibest hangt ook van je kat af of hij dit eet of niet. Niet iedere kat lust vers vlees.

Audrey

Berichtdoor Audrey » vr 25 apr 2014, 07:34

Op advies van de dierenwinkel had ik Applaws brokjes gekocht voor Snape. Graanvrij, want dat zou beter bij de Carnibest passen. Bij de ingredienten staat inderdaad geen granen, maar wel aardappel... OK ik ben n leek maar dat is toch ook gewoon vulling die een kat anders nooit zou eten?

peggy72

Berichtdoor peggy72 » vr 25 apr 2014, 16:38

klopt helemaal Audrey, dus helemaal zonder iets wat een kat normaal niet zou eten is er niet.....of je moet op prooidieren overstappen.

zelfs carnibest is met kunstmatige toevoegingen...

Tijger

Berichtdoor Tijger » vr 25 apr 2014, 17:36

Maarja, is 14% graan in voer veel of valt het mee?
Devon rex ♥

peggy72

Berichtdoor peggy72 » vr 25 apr 2014, 22:48