Kvv verdelen

Alles over de voeding van katten
sunshine

Kvv verdelen

Berichtdoor sunshine » wo 02 jul 2014, 16:58

Hallo,

We geven sinds vandaag KVV aan onze 2 sphynxen. Ik had het in 2 porties verdeeld om 's morgens en 's avonds te geven. Is dat goed of gewoon een portie voor de hele dag geven? 1 van de 2 kan echt teveel eten en dan heeft de andere niets of te weinig. Hoe geven jullie kvv aan meerdere katten? En hoeveel? Ik las 20g/kg/dag maar spynxen eten normaal meer toch? Deze morgen aten ze ieder 20g en ik liet het bakje staan, de rest was 's middags ook op maar hoeveel ieder gegeten heeft weet ik niet.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Kvv verdelen

Berichtdoor Clemmetje » wo 02 jul 2014, 18:47

Ik zou ook bij de KVV ruim voeren. En gewoon genoeg aanbieden in twee of drie keer.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 02 jul 2014, 21:01

Hoi Hoi
ze over eten zich niet ,en inderdaad heeft een Sphynx veel meer voeding nodig dan een andere kat ,
Je kan ook 3 x per dag geven ,ze laten eten totdat ze er bij weglopen dan het wegzetten ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Audrey

Berichtdoor Audrey » wo 02 jul 2014, 21:48

Hier is twee keer per dag etenstijd, omdat George twee keer per dag zijn insuline spuit krijgt. Dan krijgen ze alledrie tegelijk eten, ieder in een aparte ruimte. Pas als het bord leeg is gaat de deur weer open. Eet iemand hun bord echt niet leeg dan gaat het restant terug in de ijskast en krijgt diegene dat een paar uur later alsnog aangeboden. De sphynxen eten 's ochtends en 's avonds 1/4 pond per kat, dus totaal een half pond per kat per dag. Wordt iemand te dik dan krijgt die wat minder, wordt iemand te dun dan krijgt die wat meer.

sunshine

Berichtdoor sunshine » do 03 jul 2014, 20:04

Yoda eet (bij wijze van spreken) voor 2 en Yoshi eet amper iets per dag... Hij was al de fijnste en dunste van de 2 eigenlijk. Nog even afwachten of moeten we joshi toch iets anders geven dan de KVV?

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 04 jul 2014, 19:19

Hoi Hoi
als ze niet goed eet en het niet echt lekker vind zou ik haar zeker iets anders geven ,als ze gewoon weinig eet maar het wel graag lust geef haar er dan wat anders bij ,succes!!!
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 04 jul 2014, 20:33

Als hij het inderdaad niet lekker vind zou je kunnen proberen om er wat natvoer dat hij wel lekker vindt erdoor te doen.
Groetjes Clem
Afbeelding

Audrey

Berichtdoor Audrey » za 05 jul 2014, 07:46

Yep, als George af en toe inene bedenkt dat hij geen Carnibest Diabetes meer lust dan meng ik er een blikje Hills MD door. Eerst een paar keer half om half, dan een paar keer driekwart Carnibest en een kwart Hills MD, en dan weer gewoon helemaal Carnibest. Heeft tot nu toe altijd gewerkt.

Terug naar “Voeding”