Vraagje over rauwvoer

Alles over de voeding van katten
Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Vraagje over rauwvoer

Berichtdoor Wil » wo 09 jul 2014, 19:41

Hoi Hoi
grappig he ieder hun eigen merk voer en dat ze ook niet van elkaar pikken Tja ze weten gewoon dat ze vreselijk speciaal zijn ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

*bonnie*

Berichtdoor *bonnie* » wo 09 jul 2014, 21:44

Ik had voor mijn honden gisteren weer eens rauwvoer meegepakt maar daar kan mijn maag toch niet zo goed tegen... als ik er aan terug denk dan wordt ik op slag weer misselijk.

Ook eens een plak bij de katten gezet en amai, Cleopatra schrokt het naar binnen of ze heeft een jaar ni gegeten... Sheba die denkt "wat heb je mij nu weer voorgeschoteld" maar die zweert dan weer helemaal voor porta 21 kip.

Ik overweeg wel om 1 van mijn hondjes en 1 van mijn katten aan het rauwvoer te zetten maar voor allemaal is het te duur. Het hondje heeft allergie en epilepsie en plast en ontlast heel veel. En de kat die sukkelt ongelovelijk met een slechte vacht. Dus ik dacht de katten gewoon op brokken te houden en dan smorgens en savonds een plak rauwvoer voor te schotelen bij Cleo, dan zal ze automatisch minder brokken eten denk ik.
Afbeelding

Tilly

Berichtdoor Tilly » zo 01 mar 2015, 12:41

Ongetwijfeld zal het al een besproken zijn maar kan je eigenlijk direct overstappen naar rauw. Of moet dit geleidelijk om het lichaam eraan te laten wennen. Ik wil Vince erop zetten, hij vindt het heerlijk en ik hoop dat hierdoor zijn lip eens geneest.
Groetjes, Tilly >^.^<

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 01 mar 2015, 20:20

Hoi Tilly
De 1 doet dat wel de andere niet ,,ik weet het niet we hebben beide ,Als je het maar voor 1 of 2 katten hebt kan je goed bij deagomeat bestellen ,die hebben worstjes van 100 of 200 gram wij hebben ze ook en is perfect ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Tilly

Berichtdoor Tilly » zo 01 mar 2015, 23:06

Dus het kan wel mits de kat het lekker vindt en dat de ontlasting goed blijft begrijp ik.
Beide geen probleem dus kan ik met een paar dagen gewoon over.
Groetjes, Tilly >^.^<

peggy72

Berichtdoor peggy72 » ma 02 mar 2015, 17:14

Dat hangt er een beetje vanaf of ze het überhaupt willen eten laugh_sm

Niet iedere kat will vers eten....laat staan dat ze geen keus Meer hebben. Hier hebben we gewoon standaard de brokken staan en ze krijgen voldoende vers vlees.....voor degene die het willen eten.

Ik zou het niet van de ene op de andere dag alleen Maar geven omdat bij de meeste katten de ontlasting ineens veel harder wordt...en je kans op verstopping hebt.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 02 mar 2015, 21:31

Hoi Ann
wij hebben dat wel met een ander merk brokken gehad dat ze weinig aten ,maar met Carocroc dat blijven ze hier heerlijk vinden ,,

Is ook zo met blikjes of kuipjes de ene x vreten ze zich lam erin ,de andere x halen ze hun neus er voor op ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Tilly

Berichtdoor Tilly » za 07 mar 2015, 12:24

Inmiddels zijn Vince en Lloyd volledig over op de carnibest.
Ze vinden het heerlijk en bij Lloyd heb ik direct resultaat!
Ik durf het nog niet helemaal geloven maar hij heeft eindelijk een mooie s5 . Zijn ontlasting was al jaren vla-achtig en zat nu op RC sensitivity, dit is met eend maar ook dat was geen succes. ik hoop dat ze het lekker blijven vinden.
Groetjes, Tilly >^.^<

Audrey

Berichtdoor Audrey » za 07 mar 2015, 13:33

Ik durf het nog niet helemaal geloven maar hij heeft eindelijk een mooie s5 . Zijn ontlasting was al jaren vla-achtig en zat nu op RC sensitivity, dit is met eend maar ook dat was geen succes. ik hoop dat ze het lekker blijven vinden.
toppie_sm toppie_sm

Bij George is carnibest ook de redding geweest. Van RC krijgt hij diarrhee en uitslag. Af en toe (paar keer per jaar) dan bedenkt meneer inene dat hij nu geen carnibest meer lust. Dan koop ik dure blikjes bij de da, die mix ik door de carnibest. Eerst half om half, dan 1/3 blikje en 2/3 carnibest, dan 1/4 blikje met 3/4 carnibest, en dan binnen no time eet George weer gewoon netjes zijn bordje carnibest leeg. Ik koop de carnibest in worsten van 1 kg, dat is goedkoper dan worsten van een pond. Als ik de kilo-worst een dag in de koelkast heb kan ik m in vieren snijden met een broodmes. Dan gewoon per dag een stukje uit het vriesvak naar de ijskast om te ontdooien.

En inderdaad, na jarenlang diarrhee en standaard buiten de bak poepen nu dankzij de carnibest eindelijk keurige drollen en nog maar heel af en toe buiten de bak. Wat dan ook nog reuze makkelijk opgeruimd is, met die harde drollen.

dry_sm dry_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 07 mar 2015, 20:15

Hoi Tilly
YESSSS wat heerlijk wat zal je daar blij mee wezen ;)) toppie we gaan ons gewoon rotduimen dat het zo blijft
De kleintjes hier beginnen met rauw vlees ,ook altijd mega mooie drollen ;))) Had je al bij deagomeat gekeken Tilly ? daar hebben ze van die mooie kleine worstjes ,,ook alle smaken ,

Audrey heerlijk is dat he als hun poep goed is ,,zeker makkelijk om een harde drol op te pakken ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Terug naar “Voeding”