Vakantie en nu???

Alles over de voeding van katten
jeniemoos

Vakantie en nu???

Berichtdoor jeniemoos » wo 16 jul 2014, 19:05

Beste Allemaal,

Ik heb wat raad nodig. Ik heb 2 sphynxen. Mijn dametje van 4 eet gewoon brokjes van Royal Canin. Mijn jongste van 7 maanden eet het liefst Carnibest en raakt de brokjes niet aan. Dat is geen probleem als ik gewoon thuis ben en haar het eten kan geven.

Nu gaan wij 1.5 week op vakantie en zorgt mijn buurvrouw voor de katten. Ik vind het nogal een gedoe om de buurvrouw Carnibest te laten geven, het ziet er best vies uit en het moet in de koelkast bewaard worden en ze moet minimaal 2x per dag komen om wat vers vlees neer te zetten.

Nu weet ik dat de kleine ook blikvoeding lust (al krijgt ze dat niet). Zou het een probleem zijn om de buurvrouw te ontlasten en de poes 1.5 week op blikvoer te zetten. Ik weet dat het niet zo goed is als vers vlees maar voor mijn buurvrouw wel makkelijker. Ik wil de buurvrouw gewoon niet zo belasten namelijk.

Gr. Monique een een knuffel van Azula en Zoe.

peggy72

Re: Vakantie en nu???

Berichtdoor peggy72 » wo 16 jul 2014, 19:15

Als je natvoer geeft moet dit ook minimaal 2 x per dag als ze geen brokken eet. En je kunt het ook
maar beperkt houden in de koelkast

dan zou het alleen om het aanzien van het verse vlees gaan ?

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » wo 16 jul 2014, 19:18

Denk dat dat geen probleem is, maar dan zou ik je kat er wel even aan laten wennen als jij er nog bent.
Je zou ook kunnen overwegen om een voederautomaat te kopen. Deze heeft mijn moeder, naar volle tevredenheid. Ze gebruikt ze ook wel eens als ze zelf een lange dag weg is, zodat de katten toch bijtijds hun eten krijgen. Een voordeel van deze specifieke voederautomaat is dat er koelelementen in zitten. Je buurvrouw zou dus 1x per dag kunnen komen en het avondmaal in de voerbak met timer doen, voorzien van koelelement. Het koelelement van de andere helft van de bak die ze niet gebruikt op dat moment, kan ze dan weer in de vriezer leggen voor de volgende dag.

Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 16 jul 2014, 19:21

Hoi Marthe
wat een mega tip !!!!!
Ik denk als je ze overzet op blik voer dat je katten aan de diarree gaan en dan heeft de buurvrouw en je katten een mega probleem ,
Probeer met voer zo voorzichtig mogelijk te zijn ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

jeniemoos

Berichtdoor jeniemoos » wo 16 jul 2014, 19:33

Goede tip inderdaad over die Catemate. En inderdaad zometeen krijgt ze de diarree en is de buuv verder van huis. Ik denk toch dat ik haar maar Carnibest blijf geven, moet de buurvrouw zich er maar even overheen zetten. Zoe doet het er goed op. Ik wil geen problemen veroorzaken. Had zelf nooit aan die diarree gedacht.

Gr.
Monique

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 16 jul 2014, 19:44

Hoi Hoi
dat vind je buurvrouw vast niet erg om te doen ;)) je katten houden fijn hun eigen voer , dry_sm dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » wo 16 jul 2014, 20:51

Hier wordt er blik met vlees gevoerd als we er even niet zijn, minder gedoe dan vlees ontdooien. Die koelelement bakjes met timer zien er super handig uit!

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 16 jul 2014, 21:21

Ik zou ook niet van voer wisselen voor de vakantie want de kans op diarree is dan zeker aanwezig.
De tip van Marthe ziet er goed uit alleen zou ik dat oven van tevoren al proberen of het vlees goed blijft.
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Voeding”