Brokken voor de kat......ervaringen

Alles over de voeding van katten
peggy72

Brokken voor de kat......ervaringen

Berichtdoor peggy72 » wo 20 aug 2014, 20:05

Zoals de meeste inmiddels weten vangen wij katten op

De sphynxen onder de opvangers hadden allemaal darmproblemen. Toen wij ons nestjes ontwormt hadden met Vitaminthe......waren ze ook maanden aan de diarree zonder dat dit ook maar ergens door verbeterde.

We zijn toen allerlei soorten voer gaan testen. Van vers.....nat...en toch weer brokken.

Vers wil er hier helaas niet in bij alle katten en loste ook de diarree problemen niet op. Natvoer eigenlijk hetzelfde verhaal.....de een lust geen vis....de ander geen rund en ga zo maar door.

Toen maar gaan testen met brokken......van duur naar heel duur.....van met granen tot zonder granen.

Helaas laten ze hier de brokken zonder granen ook links liggen......

Uiteindelijk vonden ze de brokken van Carocroc lam en rijst heel erg lekker.......maar loste de diarree problemen niet op. Daarnaast bleven er heel veel kleine stukjes brok over die niet verder opgegeten werden.

Royal Canin Siamese.....vinden ze het einde.......en de ontlasting van diarree veranderde naar plat.

Uiteindelijk aangekomen bij Josere sensicat......en met een week....op Ollie na hadden alle katten een mooie vaste drol. Ze vinden ze heerlijk en ook de hele brok wordt opgegeten. Alleen bij Ollie werkt het dus niet. Maar ik kan het iedereen dus aanraden.

Nu hebben we er een kleintje van 8 maanden bij met een graad 4 patella en suiker. Waarschijnlijk door ontsteking alvleesklier.

Overigens verbaas ik mij erover dat ik bij de dierendiabeter shop 100 spuitjes voor 20 euro kan kopen....waar ik in Nederland 6.95 voor 10 betaal.....maar dat even tussendoor.

Deze dierdiabetershop biedt veel aan op het gebied van benodigdheden voor katen met suiker. En zo kregen wij ook het advies om Natural Cats Fee's Favorite de gaan voeren. Hier zitten namelijk maar 3% koolhydraten in en dat is wat een diabeet zo min mogelijk binnen moet krijgen.

Het resultaat is dat we de insuline heel rap af moeten gaan bouwen.....van 10 eenheden per dag moeten we terug naar 5 eenheden per dag.

We hebben een volledig bloedonderzoek laten doen en daar bleek uit dat de alvleesklier waarden inmiddels weer normaal zijn. De eerste week op dit voer zakte zijn glucose al naar een gemiddelde van 10 en deze week zat hij op iets meer dan 6 .......meting 2½ uur na toedienen insuline.....dus onze dierenarts schrok zich wild want 6 is een perfecte waarde.....maar niet voor een kat die insuline heeft gehad en pas over 1½ uur zijn laagste punt moet bereiken.....en zijn waarde's nog verder gaan zakken....naar het gevaarlijke punt.

Gelukkig zie je zelf heel goed aan een kat wanneer iets wel goed zit of niet. En had ik zelf de insuline inmiddels al afgebouwd naar 8 eenheden.

En sinds vandaag zit hij dus op 5 eenheden per dag.

Vrijdag wordt hij weer getest en gaan we kijken hoe we verder af kunnen bouwen. Hij wordt 5 september geopereerd aan zijn poot en castratie en dan zullen zijn hormonen die wegvallen ook van invloed zijn op de suiker.

Mijn vraag is eigenlijk zijn er meer mensen met ervaring met dit voer ? Zowel de brokken Josera als Natural Cat's ? ik vindt de resultaten namelijk zelf verbluffend......zowel bij de diarree als bij de suiker. En de andere katten eten beiden ook zonder problemen.

Als het allemaal wat warrig overkomt dan hoor ik het graag ohmy_sm

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Brokken voor de kat......ervaringen

Berichtdoor Clemmetje » wo 20 aug 2014, 20:17

Ik ken geen van beiden.
Ik voer Carocat Lam Rijst en de meesten doen het daar goed op. Alleen Batman heeft regelmatig wat plattere poep.
Joy krijgt James Wellbeloved omdat daar geen kip in zit en zij doet het daar super op.
Waar koop je die brokken van Joser's en Natural Cat?
Groetjes Clem
Afbeelding

Audrey

Berichtdoor Audrey » wo 20 aug 2014, 20:20

Hier ging t met de diarrhee uiteindeiijk pas goed op de Carnibest diabetes, dus geen andere voer meer geprobeerd daarna. De diabetes is niet overgegaan en de benodigde hoeveelheid insuline varieert. Nu zit George op 2 x per dag 4 eenheden. Is wel meer geweest (max. 5,5) en ook wel minder (3,5). De naalden voor George koop ik op diabetescentrale.nl, daar kosten ze de helft van wat ze bij de DA zijn.
Laatst gewijzigd door Audrey op wo 20 aug 2014, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 20 aug 2014, 20:24

Hoi Peggy
wat een super nieuws voor Toprac,
Nee ik ken de brokken niet ,maar wel iets voor Audrey misschien met George ??en andere katten die suiker hebben en diarree problemen.
ook hier eten ze Carocat Lam en geen probleem,

Als katten dat eten die geen suiker hebben geeft dat dan geen problemen ?

Peggy wij bestellen hier de naalden en de onderleggers voor de bevalling ,wie weet hebben ze het hier nog veel goedkoper ,

http://www.daxtrio.nl
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Audrey

Berichtdoor Audrey » wo 20 aug 2014, 20:25

Heb dat n tijd geleden aan de DA gevraagd: katten zonder diabetes mogen ook diabetesvoer. No problem.

peggy72

Berichtdoor peggy72 » wo 20 aug 2014, 20:29

Josera Sensicat kun je gewoon bij Zooplus bestellen. Zijn licht groene zakken

http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... era/151948

De Natural cats bestel ik zelf hier in Duitsland en weet ook eerlijk gezegd niet of hij in Nederland te koop is maar zal het linkje van de duitse site er even voor de info bijzetten

http://www.tierdiabetes-shop.de/Ernaehr ... 2-886.html

peggy72

Berichtdoor peggy72 » wo 20 aug 2014, 20:35

Dank je Audrey die site kende ik niet

Maar het verschil met de naalden vindt ik behoorlijk of 6.95 voor 10 of 100 voor 20 euro.

Hier willen ze de carnibest gewoon echt niet eten.....en gezien de olie die toegevoegd is aan de carnibest verdragen ze het hier ook niet allemaal.

Wil klopt mogen ook katten zonder suiker gewoon eten.

Die Natural cats is ook niet speciaal voor katten met suiker....maar wel ideaal voor ze gezien de Koolhydraten die er maar in zitten.

Audrey wist je dat er ook Insuline is die je kunt afstemmen op de behoefte van je kat ? Dierenarts Tannetje heet ze geloof ik uit Veenendaal importeert zelf deze insuline....die niet snelwerkend is zoals de versie die je bij de dierenarts haalt

peggy72

Berichtdoor peggy72 » wo 20 aug 2014, 20:40

Audrey kijk hier eens naar dit is een link naar de site van de dierenarts die een hele andere methode met insuline hanteert

http://www.centrumoase.nl/pages/26/suik ... ij-de-kat/

Audrey

Berichtdoor Audrey » wo 20 aug 2014, 20:41

dankjewel

g.w.

Berichtdoor g.w. » wo 20 aug 2014, 21:16

Mason hier heeft ook altijd last van dunne poep....en is een heel kieskeurige eter.

Laatst had ik al iets gelezen van je over Josera, en gelijk besteld bij Zooplus, maar hij wil het niet eten helaas.

De anderen zijn op het moment helemaal verzot op Purizon, ook van de Zooplus, mooie stevige drollen.
Laatst gewijzigd door g.w. op wo 20 aug 2014, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes Gerry

Terug naar “Voeding”