Te zwaar

Alles over de voeding van katten
Mable

Te zwaar

Berichtdoor Mable » do 11 sep 2014, 15:07

Hoi allemaal,
Hoe zorgen jullie ervoor de kat niet te zwaar wordt?

Nuby hier is niet te zwaar, maar mag niet meer aankomen.
Met vers vlees, en nat voer, ging dat goed.
Maar voor de vakantie hebben ze brokjes gekregen, van nutram, dit vind hij vooral heel erg lekker, en eet gerust ook het bakje van Thoth leeg. Hierdoor wijgeren ze beide nog vers vlees te eten, geef ze Bibi. Geef nu afgewogen hoeveelheid brokjes, maar rennen twee katten de hele dag met mij mee, voor eten.

Zijn 2 jaar en 2 en half jaar oud, en ook best wel veel tandsteen.

Elke tip natuurlijk welkom..
Groetjes Marja Thoth en Nuby.

manoe76
Contacteer:

Re: Te zwaar

Berichtdoor manoe76 » do 11 sep 2014, 15:23

Je zou ze ook brokjes kunnen geven via voedselverrijking, dus spelletjes. Bijv. zo'n bal waar je brokjes in kan doen, of je kan zelf wat maken met wc rolletjes, waar ze het dan uit moeten vissen. Op die manier zijn ze langer bezig met het krijgen van hun voeding, maar krijgen ze wel steeds wat binnen. Daarbij zijn ze lekker actief bezig en dit vinden katten ook leuk natuurlijk. Als je op internet zoekt kan je heel veel dingen vinden die je ook zelf kan maken.
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 11 sep 2014, 15:54

Hoi Mable
hoop dat jullie een fijne vakantie gehad hebben.

Net wat Manoe zegt ,kan je een paar x per dag wat geven ,hun gewone portie verdelen ?en anders gewoon vers neerzetten als ze niet eten ,komt dat snel genoeg omdat ze honger hebben ,

Tandjes kan je gewoon door de DA na laten kijken ,als ze er geen last van hebben ,kun je dat ook doen als ze geent moeten worden ,,SUCCES!!!
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Mable

Berichtdoor Mable » do 11 sep 2014, 16:18

Is goed plan ga kijken wat er voor mogelijkheden zijn, iets wat op ze plaats kan blijven, want met zo'n bal gaan ze het hele huis door.

Hun tanden zijn net beide nagekeken met de inenting, en de DA gaaf aan, dat er tandsteen zat, en dat ik het bij beide eens moest laten schoonmaken, maar dat is best wel prijzig, dus eerst sparen. poetsen heb ik ook gedaan toen ze klein waren, geen probleem, maar nu twee bange katten.

Het vlees laten ze zo lang staan, dat het gaat stinken, maar de volhouder wint, ze hebben het altijd gegeten, en vonden het heerlijk.
Maar voor als je een weekje weg bent, waren de brokjes voor de buurvrouw wat makkelijker vandaar.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 11 sep 2014, 16:22

Hoi Natuurlijk zijn de brokjes veel makkelijker ;;) weet je dat ze hier het vlees pas lekker vinden als het een luchtje heeft ..
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Mable

Berichtdoor Mable » do 11 sep 2014, 16:48

Haha nou hier niet, hoe verser hoe beter.
Misschien mengen met wat brokjes.

peggy72

Berichtdoor peggy72 » do 11 sep 2014, 17:19

Een kattenloopwiel aanschaffen..... ohmy_sm

marisser

Berichtdoor marisser » do 11 sep 2014, 17:52

ja een katten loopwiel is leuk peggy maar hier gaat alleen lola er in die niets te dik is!!
Timmy waar ik hem voor heb die doet er niets mee ja er in liggen in het zonnetje!!
maar ik lees net dat je het niets vind dat ze door het huis rennen maar je kunt ook zoeen lazerlampje kopen bij zooplus,
die zet je neer en dan maakt hij de bewegingen voor je en heeft niet een heel groot bereik.
hebben jou katten ook geen muisjes dan? dat vinden ze hier geweldig rennen ze als prooi ook mee door het huis!!

Mable

Berichtdoor Mable » do 11 sep 2014, 19:40

Ze hebben allerlei speelgoed, waaronder muisjes, maar de veertjes van Wil zijn hier favoriet.
Ze bewegen best wel veel, maar Nuby is niet zo groot, maar eet graag.
Dus iets waar die meer moeite moet doen voor zijn brokjes, vind ik wel een goed plan. Had ze als eens in een ring gedaan, maat Thoth neemt de ring in zijn bek, en hup alle bokjes op de grond.
Is eigelijk wel lachen hoe slim ze zijn.
Maar nieuw interessant speelgoed vinden ze wel leuk.

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » do 11 sep 2014, 21:20

Ik meng het vlees met een lepeltje blikvoer als ze het niet lekker vinden. En voer op het oog, wordt er een te dik dan krijgt die minder voer.

Tandsteen is een kwestie van kauwen, je zou ze af en toe een kippennekje kunnen geven of iets anders wat meer moeite kost. Ik vind ze trouwens wel heel jong voor tandsteen problemen, mijn oudje is 11 en heeft het nog maar één keer moeten laten verwijderen.

Terug naar “Voeding”