Te zwaar

Alles over de voeding van katten
Mable

Re: Te zwaar

Berichtdoor Mable » do 11 sep 2014, 21:26

Kippenekjes eten ze niet, hoopte dat de brokjes konden helpen.
Ik heb vanaf kitten hun tanden gepoetst, dus zou niet weten hoe ze er zo snel aan komen.
Maar nu moeten ze in de houdgreep voor poetsen.
Volgens de DA is dat een probleem bij sphynxen, een slecht gebit.
Groetjes Marja Thoth en Nuby.

Gaynelle

Berichtdoor Gaynelle » do 11 sep 2014, 21:31

Dat vertelde mijn DA ook, je kunt er gewoon pech mee hebben. Ze hebben ook brokjes voor het gebit, dat kun je nog proberen, misschien vinden ze die ook minder lekker. ohmy_sm Hier eten ze ook heel graag kuikens, dat is ook flink kauwen, maar daar moet je dan zelf geen problemen mee hebben.

Ik probeer de jongste nu ook te leren poetsen... Zonder heel veel succes overigens. Ik heb ook wel eens iets voor door het water gehad, maar ik had sterk m'n twijfels bij de werking van dat middel.

Mable

Berichtdoor Mable » do 11 sep 2014, 22:22

Ik heb ook poeder wat over hun eten gaat, zou moeten helpen, maar haalt natuurlijk niet tandplak weg wat er al is.
Met brokjes moet ik goed opletten, Thoth, kan niet tegen granen, rijst, aardappel.
Vind het vervelend, als ze bang worden voor poetsen, als ze de tandenborstel zien zijn ze weg.

Yaella

Berichtdoor Yaella » za 13 sep 2014, 17:49

Juist de tand plak poeder haalt niet de oude weg maar zorgt er wel voor dat de oude tandsteen zacht wordt dat je het kunt af krabben met je nagels en voorkomt nieuw tandsteen.
Je zou ook 1 x het gebit kunnen laten reinigen en dan doorgaan met de poeder. Hier enorm geholpen en ook geen mond geur meer. Manou ben ik nog altijd dankbaar dat ik een proef sample mocht proberen.

Ook geef ik dentastic snoepjes voor katten wat je ook als tanden borstel hebt voor de hond voor het slapen gaan. Resultaat prachtig schoon wit gebit!

En tandenpoetsen wat ik daarvoor moest doen voor de tip van de DA was 1 groot drama. Wel gebruik ik nog mond water in hun waterbak tezamen met de poeder. En tandenborstel gewoon op de grond gooien om te spelen. Spelenderwijs zitten ze er toch op te kauwen. Beter als trauma van poetsen en dat je kat hem peert als je hem alleen maar pakt! Succes
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Mable

Berichtdoor Mable » za 13 sep 2014, 20:00

Bedankt goede tip.
Met de poeder ga ik zeker door, en naar de snoepje, en mondwater, ga ik op zoek naar.

Yaella

Berichtdoor Yaella » zo 14 sep 2014, 11:23

Mable mondwater bestel ik altijd bij medpets.

Afbeelding

En tanden snoepjes bij zooplus maar eigenlijk iedere dierenwinkel en vaak ook super markten heeft ze.

Afbeelding

Succes!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Mable

Berichtdoor Mable » zo 14 sep 2014, 14:48

Super,
Kon het al niet zo snel vinden, bedankt voor de foto's

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 14 sep 2014, 20:22

Hoi Hoi
niet te geloven he wat je tegenwoordig voor dieren kunt krijgen ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » zo 14 sep 2014, 20:42

Ja, dat poeder werkt echt heel goed! En wat Yaella zegt: het zorgt er niet voor dat tandplak/steen verdwijnt maar maakt het echt zachter. Wij zijn altijd erg blij als een dier dit al even gebruikt voor de gebitsreiniging, want dan gaat het een stuk makkelijker en dus sneller, wat ook voor het dier fijn is, want kortere narcose! Maar ik moet wel zeggen dat ik bij veel sphynxen aanslag heb gezien op de tanden, dus geen tandplak/steen... Dit is meestal donkerder, bijna zwart. Daar helpt het helaas niet voor om het zachter te maken en ik weet eerlijk gezegd niet of het poeder (of wat dan ook) dit voorkomt. Maar ik weet niet wat het bij jouw katten is. Bij tandplak/steen kan een combinatie van poeder en tandenbrokken ook helpen omdat het tandplak/steen er dan door het kauwen af komt.

Heb je al wat kunnen vinden of maken om het voer anders te geven? Anders kan ik wel een site voor je opzoeken waar veel voorbeelden op staan, maar dan moet ik even in mijn geheugen spitten wat die site ook alweer was laugh_sm
Afbeelding

Mable

Berichtdoor Mable » zo 14 sep 2014, 21:19

De DA noemde het tandsteen, maar ziet niet echt zwart.
Gebruik het poeder al vanaf januari. Bij Nuby poets ik nog wel, omdat die de tandpasta wel lekker vind, bij Thoth lukt het echt niet. De snoepje heb ik gekocht en vinden ze heel lekker.
Ik geef nu nog de brokjes, in de speelgoed ring, daar moeten ze het met hun poot uithalen, dus zijn lekker bezig.

Heb iets bij Zooplus wat gevonden, wat ik wil gaan kopen, omdat daar bovenin meerder brokjes in gedaan kan worden, en in de tunnels telkens 1 brokje krijgen. Kan ik bovenin de poeder er over te doen. En goed is schoon te maken.

Terug naar “Voeding”